Må jo ha ut en liten "prosjekttråd" på min bil.
Kjøpte bilen for en snau måned siden, og den har siden stått trygt å ventet på at jeg skulle få mer fritid.
Med eksamens fjas unnagjort er det kun full jobb å tenke på, så det åpner for ettermiddager fylt av "finne ut hva jeg har kjøpt" tid.
Kjøpte bilen i skien, å kjørte de 550km hjem tilnærmet problemfritt.
Oppdaget allerede da denne bilens unike evne til å tiltrekke folk som vil snakke om gamledager, hvilke bobler de selv har hatt, mekkehistorier og annet småprat.
Kjempetrivelig!
Bilen er stort sett original, og ser veldig hel og pen ut.
Har puma, Rader felger og noen veldig hvite setetrekk, ellers er ting originalt
Har ikke funnet noe rust av betydning, det er veldig lovende.
Har handla for noen tusen i servicedeler (rep.kit. til forgasser, bensinpumpe, plugger, pluggledninger, rotor, kondensator, fordelerlokk, dynamobørster, pakkningsett, olje og enda litt småplukk), så nå er det på tide å bli kjent med bilen, å studere tilstanden på den.
Har enkelte andre deler som og må skaffes, men har allerede kommet i kontakt med flere trivelige entusiaster som kan hjelpe meg med å få tak i dette.
I morgen går turen til min dekkpusher for å få nye dekk foran.
Bilen ruller nå på 195/65/15 rundt hele, og selv om dette er akseptabelt bak, er det altfor mye fremme.
Så i morgen skos fordekkene om til 145/15
Regner med dette skal se mer rett ut, og samtidig muliggjøre litt senk ute å ta i skjermene så mye som det gjør nå.
Ellers lurer jeg veldig på i hvor stor grad de ulike delene står i forhold til hverandre når det gjelder alder.
Har studert litt på thesamba, og alle delene ser ut til å være ivertfall innenfor et par måneder, kanskje mindre, fra hverandre.
Tror allikevel nummerene er for ulike til at alt kan være originalt, ivertfall motor.
Hva mener dere?
Motor 2426929 sen mai?
Bunn/idplate foran 1885283 sen feb?
Karosseri 241890 sen feb?
Hvilket nummer bør jeg ta utgangspunkt i for eksakt alders identifisering? Har jo lyst på en attest fra Vw museet. Regner med det er bunn/idplate.
Lurer og på originalfarge, bilen er omlakkert utvendig, så utvendig farge er en anelse anderledes en inni.
Utifra nummerene sier thesamba at dette må være L 334 glacier blue eller L 335 capri. Hva tror dere?
Kan forresten anbefale en tur til Wolfsburg på det varmeste. Meg og fruen startet en Europa ferie der for to år siden (hadde akkuratt kjøpt en ny Golf GT, så da var det naturlig at første stopp på første langtur var i hjembyen.)
Fabrikkområdet, Volkswagen sitt opplevelses senter, med alt tilhørende og det "uofisielle" Volkswagen museet var alle opplevelser de fleste volkswagen entusiaster vil kose seg stort med. Fikk og en fin tur i fabrikken hvor bilen min hadde blitt produsert noen måneder tidligere.
Selv fruen storkosa seg.
Resten av byen er desverre ikke noe særlig, men hva gjør vel det.
Har satt kompaktkamera på lading, så skal få ut noen bilder etter hvert. Synes det er kjekt å se hva andre driver på med, så da må en jo bidra selv og!
Har smertelig erfart at D90 skal få ligge hjemme når jeg skal skru bil.
Legger ut noen bilder fra salgsannonsen sålenge. Håper selger synes det er greit.

bil front.jpg (46.95 KB. 575x383 - vist 306 ganger.)

Bil side.jpg (52.88 KB. 575x383 - vist 315 ganger.)

bil inni.jpg (33.78 KB. 575x383 - vist 299 ganger.)