april 28, 2024, 11:20:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1641cc Motor med problemer  (Lest 1475 ganger)
Montagem
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Nittedal


Vis profil

« på: februar 07, 2016, 16:33:11 pm »

I sommer tok den originale 1500cc motoren vi hadde i våres 68' modell kvelden.
Etter det bestemte vi oss for å kjøpe en litt kraftigere motor og ente opp med en Remtec 1641cc men helt siden vi kjøpte den har den bare vært problemer.
Vi fant ut først at coilen var gåen og skiftet den men nå mistenker vi at bensinpumpa gir for lite drivstoff.

Her er en video hvordan den er i dag.

(på rundt 1:18 så ser du problemet) EDIT: Går ikke på tomgang

Noen som vet eventuelt hva problemet kan være?

Vi må også synkronisere forgasserne, noen som har erfaring med dette?
« Siste redigering: februar 07, 2016, 18:30:27 pm av Montagem » Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2016, 20:29:58 pm »

Sikkert litt greiere med litt fler opplysninger om motoren før vi begynner å gjette  Glad
Elektronisk tenning eller stifttenning?
Hva slags forgassere,størrelse, innhold av halsringer og dyser?
Mangel på tomgang kan være mye. Feil stiftåpning, for store halsringer i forgasserne, tette dyser i forgasserne.
For å se om bensinpumpe gir nok, kan du stoppe motoren når den fusker, og så demontere toppen på gasserne og se om bensinnivået er der det skal være. Sikkert noen her inne som vet hva det pleier å være i den type gassere du har...
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Montagem
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Nittedal


Vis profil

« Svar #2 på: februar 07, 2016, 22:20:53 pm »

Det var lite informasjon om motoren når vi kjøpte den men det er elektronisk tenning og jeg tror det er 40mm Weber forgassere om jeg husker korrekt.
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2016, 00:11:06 am »

Se etter falsk lust og .  Rekker tunge
Er det IDF gassere er det vanlig att "tomgangs" dysene og kanalane går tette. Må skru ut Co justeringsskruene og dysene for å blåse igjennom med trykkluft + rengjøre selve dysa. Er 2 stk per forgasser. Er dette problemet vil den ikke gå på alle sylindere på delgass og du må gi full gass hele dan for att den skall være "kjørbar" (tomgans dyse er litt missvisende navn egentlig da disse er aktive fra tomgang og ett godt stykke opp i registeret. lavfarts dyse er mer riktig navn.)
Vet jo ikke om dette er problemet ditt da  Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Montagem
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted: Nittedal


Vis profil

« Svar #4 på: februar 08, 2016, 10:01:40 am »

Er verdt å prøve! Takk for tips så langt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!