mars 28, 2024, 23:02:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Info om Jeans  (Lest 58748 ganger)
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #30 på: november 01, 2012, 12:05:31 pm »

Skal vi nå se. Har ikke så mange bilder på denne pcen, men kan slenge ut de 2 som eg har Glad

Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #31 på: november 01, 2012, 13:34:03 pm »

det var den jeg tenkte det var, så den på Finn, ser original ut. Men skaff deg for Guds skyld en svart bakfanger og bytt til original eksos. Interiørbilder er veldig interessant. Min jeans ser du her  http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25257.180.html
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #32 på: november 01, 2012, 14:55:56 pm »

Den er rimelig original etter det eg har fått info om. Tidligere eier har ikke gjort noe med den (naboen) og vet knapt nok engang hva et skrujern er for noe. Ser det har poppet opp noe rust på førerdøra så lakken ryker nok der. Heller lakken enn døra og rustsveising!

Bakfanger er planlagt. Har ikke hatt den så leng, har heller ikke vært så mye hjemme igrunn heller da eg er ofte ute å reiser med jobben.

Eneste eg vet er at den lekker olje en plass, bulk i venstre bakskjerm under lykta, gummilistene rundt førerdøra ikke er tett, motoren er alt for liten og at eg akuratt får plass til den i garasjen mellom motorsykklene mine Osteaktig

Kan ta noen par bilder av bilen når eg kommer hjem Glad

Snasen bil du har!
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #33 på: november 01, 2012, 18:59:26 pm »

Skal vi nå se her. Tok en liten kjøretur og tok like greit noen bilder i samme slengen Osteaktig Framsetene er i rimelig god stand. Trenger en god vask eneste. Baksetet har dessverre sett sine glansdager Flau












« Siste redigering: november 01, 2012, 19:01:50 pm av SnikendePanda » Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #34 på: november 01, 2012, 20:26:39 pm »

Ser ut som denne har setetrekk på stolene?? Se om de kan tas av. Den kom i hvert fall ikke me de trekkene da den ble produsert. Lykke til med flott jeans!!
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #35 på: november 01, 2012, 20:28:23 pm »

Du har forresten en knapp til varmetrådene til bakruta under dashbordet. Tok en stund før jeg oppdaget den..
Loggført
dmf181
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Nannestad


Agder VW klubb


Vis profil
« Svar #36 på: november 01, 2012, 20:38:23 pm »

Du har forresten en knapp til varmetrådene til bakruta under dashbordet. Tok en stund før jeg oppdaget den..

hehe, jeg fant også den ved en tilfeldighet da jeg skiftet sikringrer.

Flott bil du har, snikendepanda Glad

ps. Haz, jeg har ikke funnet den boka jeg snakka om enda, desverre
Loggført

AgderVWKlubb, medlem 181!
-74 Jeans
-66 1500 brannpumpepower (solgt)
-66 flyndre
-72 1302 Jubileum (solgt)
-58 flyndre
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #37 på: november 01, 2012, 20:42:05 pm »

Hvilken bok var det igjen?
Loggført
dmf181
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Nannestad


Agder VW klubb


Vis profil
« Svar #38 på: november 01, 2012, 20:44:58 pm »

denne, Haz Glad

men, jeg tror jeg vet hvor den er...

Jeg har også lest at Jeans var en sparemodell, men med litt ekstra detaljer. Tror det sto i en ellers ganske så utførlig bok om Boble generelt, husker ikke navnet. (Kan grave litt i kassene mine i kjellern, om jeg finner boka kan jeg skanne de relevante sidene..) Glad
Loggført

AgderVWKlubb, medlem 181!
-74 Jeans
-66 1500 brannpumpepower (solgt)
-66 flyndre
-72 1302 Jubileum (solgt)
-58 flyndre
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #39 på: november 01, 2012, 21:09:43 pm »

Ja nå husker jeg
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #40 på: november 01, 2012, 21:17:42 pm »

Er nok setetrekk ja, så lurer faktisk på om det er en original jeans. Ser ut til at det er noen brune skinnstoler under. Aha! Så det er der knappen er! Lurt lenge på hvordan eg slår på varmen
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #41 på: november 01, 2012, 22:28:39 pm »

Det er hundre prosent garantert en ekte jeans. Interiøret er likt som mitt i minste detalj. Stolene har nok blitt byttet en gang hvis de er trukket i skai.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #42 på: november 01, 2012, 22:30:16 pm »

Hvor i landet holder du til?
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #43 på: november 01, 2012, 23:44:30 pm »

Vel, ser slik ut ja. Holder til rett utenfor Bergen
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #44 på: november 02, 2012, 08:58:39 am »

Du får si fra hvis det er noe du lurer på om Jeans.
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #45 på: november 02, 2012, 09:14:27 am »

Det skal eg gjøre! Har en motorsykkel eg må gjøre ferdig før eg får begynt å gjøre noe fornuftig med bilen, så blir nok ikke påbegynt noe som helst før neste helg. Tenkte å sjekke ut oljelekasjen på motoren, ut med gulvteppet for å se etter rust og slikt. Greit å vite hva det går i før sommeren er her
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #46 på: november 04, 2012, 18:28:18 pm »

Sjekka hva som var under jeanstrekket. Førersetet er en fin brun stol mens passasjersetet er like stygt og slitt som baksetet. Snakk om bommert!
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #47 på: november 04, 2012, 18:43:06 pm »

Virkelig synd. Jeans trekk er så og si umulig å oppdrive.
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #48 på: november 04, 2012, 20:41:44 pm »

Kan eg godt tenke meg. Heldigvis er selve stoltrekkene i god stand, trenger bare en real vask. Men synd det ikke er selve originalstolene som skal være der!
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
dmf181
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Nannestad


Agder VW klubb


Vis profil
« Svar #49 på: november 04, 2012, 23:23:04 pm »

mine stoler har det originale trekket og bare førersetet er slitent.
derfor har jeg overtrekk på dem, er ganske redd for å ødelegge dem, siden de er så vanskelige å få tak i Glad

når sant skal sies, har jeg ikke sett på originaltrekkene på år og dag, bilen er jo pakka bort dessuten.  Rekker tunge
Loggført

AgderVWKlubb, medlem 181!
-74 Jeans
-66 1500 brannpumpepower (solgt)
-66 flyndre
-72 1302 Jubileum (solgt)
-58 flyndre
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #50 på: november 05, 2012, 08:32:38 am »

Ettersom vi er i "dype samtaler" om Jeans setetrekk.. det jeg vet er at et selskap som het Votex som reproduserte trekkene på søttitallet tror jeg det var, mer info kan du lese her http://www.jeansbeetles.com/kitjeansenglish.htm (for så vidt den mest omfattende nettsiden som omhandler Jeansmodellene, for det var flere)

Men selv disse var ikke 100% like de originale. Se bildene i lenken.

Jeg vet kun om ett eksemplar av disse trekkene i Norge, ble oppdaget ved en tilfeldighet bak i en boble som ble solgt til Hot Shop som solgte det videre til flere tusen kroner.. de visste hva de hadde, for å si det pent...
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #51 på: november 05, 2012, 12:37:09 pm »

Rimelig grei side det der. Oppklarer en del spørsmål som eg har lurt på.

Kan tenkes at de blir solgt for en god del. Litt synd de originale ikke er i min ennå, selv om setetrekkene gjør susen de også.
Er igrunn det som skiller en jeans mest ut ifra de andre, men også de svarte detaljene rundt på bilen.
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #52 på: november 05, 2012, 14:38:25 pm »

Kanskje du kan få noen til å sy trekk? Synd, for bilen er jo dønn original ellers.. bortsett fra eksosen og en fanger som mangler. På min Jeans mangler jeg et dørhåndtak for at den skal være 100% komplett, døds irriterende..
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #53 på: november 05, 2012, 14:47:08 pm »

hør om Jørn har sin Jeans fremdeles, og om han evt vil selge deg seter med trekk http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17456.420.html
vet ikke status på prosjektet
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #54 på: november 05, 2012, 14:59:29 pm »

Eksosen er vertfall ikke så veldig gammel, men er vw merket på den nyeste av pottene. Virker som det bare er skrudd på noen endestusser etter det eg har sett.

Helt enig. Kjipt at så lite som mangler for at den skal bli komplett jeans igjen når alt annet er i orden. Skal ta av framfangeren til helgen å lakke den på nytt da eg så noe overflaterust her og der. Har heldigvis noe mattsvart lakk igjen etter eg lakket motoren på ene sykkelen eg har stående Glad

Fikk også med noen poser med diverse deler som eg skal se over. Vet det er en del lykter og tror eg så noe bremsedeler.
Skal høre med han!
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #55 på: november 06, 2012, 17:58:27 pm »

Idag falt typisk nok speilet på førersiden av! Muligens litt vel humpete veier her hvor eg bor Hæ Heldigvis så tror eg at det lå et par i ene av posene med deler eg fikk med. Men uansett surt!
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #56 på: november 07, 2012, 08:42:09 am »

Kan vel ikke stikke under en stol at disse bilene har fasinert meg lenge, men interessen ligger i hovedsak på de eldre modellene. Men etter å ha sett denne......



.... har pipa fått en annen låt Glad

Jeg ønsker meg en Jeans til jul Glad
« Siste redigering: november 07, 2012, 08:44:00 am av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #57 på: november 07, 2012, 10:50:39 am »

De er helt spesielle og man blir overrasket over detaljer og andre ting ved den ved hver kjøretur. Du kan få kjøpe min til våren da jeg og min bror sparer til en eldre 911/ 912. Se annonsen som lå ute sist, fikk bud på 30 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=30033498
Prøv denne også, jeg er på mobil nå noe som smalner annonsen
http://finn.no/car/used/ad.html?finnkode=30033498

Snikendepanda: er hypp på å følge progresjonen på bilen din, lag en prodjekttråd!
Loggført
SnikendePanda
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Austevoll



Vis profil
« Svar #58 på: november 07, 2012, 22:01:42 pm »

Må bare komme meg hjem fra nederland samt få lønn så eg har litt startkapital for å gjøre noe med den så skal du ikke se bort ifra at det dukker opp en prosjekttråd Glad
Har vært litt rundt omkring i amsterdam og rotterdam når eg først var her for å lete etter stoff, men har ikke funnet noe som ligner det originale. Og nei, eg er ikke redd for å røre en symaskin Blunker

Tror første prioritet er rust og ny speil. Motor,interiør og understell kommer med tiden. Rusten forsvinner ikke akuratt, men det gjør forsåvidt ikke interiøret heller..

Har også 3 motorsykkler som står klar for vintervedlikehold. Ene står så og si komplett i deler for overhaling, mens de andre 2 står klar for oljebytte og diverse småe oppgraderinger, så har mer en nok å gjøre på. Har heldigvis en ekstra bil tilgjengelig så eg ikke kjører bolba ihjel Glad
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #59 på: november 08, 2012, 22:51:38 pm »

Får lyst på Jeans igjen når jeg lese dette her... Sjarmerende bil, som er verd å ta vare på!

Stoff og Stil selger jeans-stoff i metervare, var innom butikken i Drammen for en tid tilbake (butikk i Bergen også). Bør være mulig å få sydd nye trekk for de som er kyndige. Mener å ha lest på jeansbeetles-siden at det går med 10 meter, så det blir ikke allverden. Jeg kom meg aldri så langt før jeg solgte bilen, men var på vei...

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=4814&articleid=16942



« Siste redigering: november 08, 2012, 22:55:23 pm av JFP » Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!