april 24, 2024, 14:26:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har lys til å kjøpe ny boble, noen tips på veien?  (Lest 4805 ganger)
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« på: juni 19, 2010, 21:38:59 pm »

Hadde ei boble i noen måneder for noen år siden, men dessverre var det et litt dårlig kjøp, den var nokså opprustet, ble ikke eu godkjent, så vi bestemte oss for å bare selge den.
Men lysten på boble har nå tatt seg opp igjen...

Siden økonomien blir prioritert nå på husbygging, og jeg har en grei stasjonsvogn til familiebil - så er det ei billig boble som bare ekstra bil, kjøre til og fra jobb, og litt turer rundtom jeg ser for meg. Helst ikke mer enn rundt 10.000,- såg jeg for meg. Kan jeg finne noe brukbart i denne prisen?

En del av de jeg har sett kunen jo trengs lit tpussing og kanskje ny lakk over det hele. Hvor mye pleier det å koste å lakkere en hel bil?

Er det noen som har lyst å gi meg noen tips?
Gjerne direkte linker til annonser på finn, autodb osv.

På forhånd stor takk om noen vil komme med litt råd på veien  Gliser
« Siste redigering: juni 20, 2010, 21:37:16 pm av BeetleBug » Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: juni 19, 2010, 21:43:33 pm »

Autodb.no,kode 1146363
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: juni 19, 2010, 21:47:59 pm »

finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22918467
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: juni 19, 2010, 21:54:16 pm »

Ellers er vel dette greit å pløye gjennom:www.vwnorge.no/index.php/topic,2506.0.html
Jeg betalte 25000 for min lakkering,se link under Glad
Lykke til med bilkjøp Blunker
Loggført
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #4 på: juni 19, 2010, 23:12:03 pm »

Autodb.no,kode 1146363

Har vert beige/hvit men blitt lakket om til rød ser det ut som?
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: juni 19, 2010, 23:15:24 pm »

Hva med autodb kode 1107777  ?
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #6 på: juni 20, 2010, 09:55:18 am »

Hva med autodb kode 1107777  ?

Ikke dum den der. Vanskelig å finne teknisk gode biler til rundt 10 000. Jeg betalte det for min og ca det samme i deler.
Loggført

bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #7 på: juni 20, 2010, 10:03:39 am »

Ja, det er jo akkurat det da. At man får kanskje ofte hva man betaler for. Og jeg tror ikke jeg bør kjøpe noe som med en gang trenger full oppussing, for jeg er ikke noen mekaniker selv. Men man kan kanskje lære litt under veis? Ellers så har vi litt bekjente som driver med bil som man kanskje kan kjøpe seg litt hjelp av etter hvert under veis.

Såg ei til nå som var jo bare nydelig.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22961797
Litt høyere pris da... (kan ikke bruke for mye på bil akkurat nå siden vi holder på å bygge hus..)

Men sånn hvordan er det å kjøpe boble som er et stykke unna? Må man få de fraktet, ta de på henger, eller kan de kjøres såpass langt..?  Hæ Kan være jeg spør dumt...  Øyerulling

Tror det er helst hvit/beige jeg har lyst på... Hehe... Og helst med brune seter/dører på innsiden... (denne på autodb som jeg nevnte i sted, kode 1107777, er jo både hvis og har brunt interiør..)  Rekker tunge
Blir jeg litt kresen...?
Også liker jeg ikke så godt de rundt 1970 med sånne breie støtfangere med svart stripe på midten. Synes de eldre modellene har finere støtfanger.
« Siste redigering: juni 20, 2010, 10:08:29 am av bumblebee » Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #8 på: juni 20, 2010, 10:16:32 am »

Jeg vet at autolink ikke vil frakte veteranbiler. Ikkeno problem å ta de på henger heller, jeg dro min fra Nittedal til Ålesund med en audi A6.

Hvis du vil ha brune dørtrekk kan du få et komplett sett med meg Gliser
Loggført

bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #9 på: juni 20, 2010, 10:30:05 am »

Jeg vet at autolink ikke vil frakte veteranbiler. Ikkeno problem å ta de på henger heller, jeg dro min fra Nittedal til Ålesund med en audi A6.

Hvis du vil ha brune dørtrekk kan du få et komplett sett med meg Gliser

Har en A6 jeg og, vet ikke om den er sterk nok jeg? 1,8T. Men bilhenger har jeg ikke...  Rekker tunge
Kanskje jeg får inn ei boble til til Ålesund hvis jeg får det som jeg vil etter hvert  Kult Samboer'n er ikke helt enig enda, men får jobbe med overtalelsen  Blunker

Men om jeg skal ha brune dørtrekk, må jeg nesten ha brune seter også da...  Osteaktig
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #10 på: juni 20, 2010, 10:48:48 am »

Ja, 1.8T 150hk bør holde, du kan regne med henger på 500kg og boble på ca 750kg, så det blir ikke så altfor tungt. Bare ikke leie bilhenger av bensinstasjonen i nørvegata, makan til sarva møkkahenger Øyerulling

Du kan få ett brunt baksete med, hvis du har et svart eller rødt å bytte med Osteaktig
Loggført

bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #11 på: juni 20, 2010, 11:45:50 am »

Ja, 1.8T 150hk bør holde, du kan regne med henger på 500kg og boble på ca 750kg, så det blir ikke så altfor tungt. Bare ikke leie bilhenger av bensinstasjonen i nørvegata, makan til sarva møkkahenger Øyerulling

Du kan få ett brunt baksete med, hvis du har et svart eller rødt å bytte med Osteaktig


Ett brunt baksete.. Hehe.. Ja da er vi på vei vet du. Spørs om man finner brune fremseter da  Blunker
Spørs om det er enklest å prøve å finne en bil med alt dette inni?  Glad
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #12 på: juni 20, 2010, 14:35:49 pm »

Ja, 1.8T 150hk bør holde, du kan regne med henger på 500kg og boble på ca 750kg, så det blir ikke så altfor tungt. Bare ikke leie bilhenger av bensinstasjonen i nørvegata, makan til sarva møkkahenger Øyerulling

Du kan få ett brunt baksete med, hvis du har et svart eller rødt å bytte med Osteaktig


Hvor kan jeg leie tilhenger i Ålesund dersom det skulle bli aktuelt å hive seg avgårde og kjøpe ei boble da? Hva koster det å leie sånn cirka?
Aldri kjørt med henger jeg... Tør man å våge seg på noe sånt da??  Sjokkert
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #13 på: juni 20, 2010, 19:16:28 pm »

Hadde det ikke vært en god ide og kjøpe en kjørbar boble da? Ta flyet dit hvor den måtte finnes, og så kjøre den hjem? Evt. få med en kompis, så har du følgebil hjem.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #14 på: juni 20, 2010, 19:23:16 pm »

Hadde det ikke vært en god ide og kjøpe en kjørbar boble da? Ta flyet dit hvor den måtte finnes, og så kjøre den hjem? Evt. få med en kompis, så har du følgebil hjem.

Jo, jeg vil jo ha en kjørbar boble. Men klarer de kjøre hele veien da? Om det er fra Oslo til Ålesund omtrent liksom..  Hæ Jeg kan jo godt kjøre den hele veien hjem jeg hvis den klarer det!  Kult For jeg hadde ikke tenkt å kjøpe en som ikke kjører nei.. Men litt kjipt om den stopper når jeg har kommet halvveis.
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Knotten
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #15 på: juni 20, 2010, 19:38:09 pm »

Tillater meg å være så frekk at jeg limer inn en annonse jeg har her på forumet, bilen står i Oslo og jeg vil da tro at du kan kjøre den til Ålesund, men kanskje lurt å ta noen pauser både for deg selv og bilen...! Det er en helt grei bruks bil som den står i dag, men fargen er ikke helt etter ditt ønske, den er lilla metallic.

Vurderer å selga Bobla da ett Vespa prosjekt trenger all ledig tid og kr...! Bilen er i god teknisk stand, nylig bytta bremsepumpe, bærekuler foran, clutcwire arm, blinklys relè/bryter og nytt lydhorn.
Bilen er absolutt ikke rustfri, men langtfra kategorien opprusta, tidligere eier har utsatt den for en dårlig lakkjobb så om man vil ha en strøken/pen bil må den lakkes om med tilhørende forarbeider som mattslilping, sparkling og grunning. Innvendig er den helt grei, men ikke strøken. Har kjøpt nye stigtrinnsatser, men ikke sveisa de på (eller fjerna de gamle), de bør byttes.
Den har ett rusthull i ene forskjermen hvor jeg får tommelen igjennom, disse to tingene bør jo fikses.
Bilen starter lett og motor går bra. Står for tiden uten skilter.
Er du ute etter en bil som er helt grei, og som kan brukes som den er i sommer for så å starte å jobbe på den til vinteren er dette bilen for deg. EU godkj. frem til mai 2011
Pris: Ikke under 15 000,-
Tlf: 93 08 90 85
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #16 på: juni 20, 2010, 20:54:28 pm »

Kjøp den hvite med rødt interiør som du selv har linket til over her... Har snakka med eier og makan til bil
for den prisen skal du leite lenge etter.... Jeg vurderer både fly og buss fra Hamar for å hente denne bilen.

For en fin tur hjem da mann... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #17 på: juni 20, 2010, 21:07:11 pm »

Ja, 1.8T 150hk bør holde, du kan regne med henger på 500kg og boble på ca 750kg, så det blir ikke så altfor tungt. Bare ikke leie bilhenger av bensinstasjonen i nørvegata, makan til sarva møkkahenger Øyerulling

Du kan få ett brunt baksete med, hvis du har et svart eller rødt å bytte med Osteaktig


Hvor kan jeg leie tilhenger i Ålesund dersom det skulle bli aktuelt å hive seg avgårde og kjøpe ei boble da? Hva koster det å leie sånn cirka?
Aldri kjørt med henger jeg... Tør man å våge seg på noe sånt da??  Sjokkert

Noe slikt som 900 per døgn synes jeg å huske det var.  Glad
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #18 på: juni 20, 2010, 21:09:57 pm »

Ja, 1.8T 150hk bør holde, du kan regne med henger på 500kg og boble på ca 750kg, så det blir ikke så altfor tungt. Bare ikke leie bilhenger av bensinstasjonen i nørvegata, makan til sarva møkkahenger Øyerulling

Du kan få ett brunt baksete med, hvis du har et svart eller rødt å bytte med Osteaktig


Hvor kan jeg leie tilhenger i Ålesund dersom det skulle bli aktuelt å hive seg avgårde og kjøpe ei boble da? Hva koster det å leie sånn cirka?
Aldri kjørt med henger jeg... Tør man å våge seg på noe sånt da??  Sjokkert

Noe slikt som 900 per døgn synes jeg å huske det var.  Glad


Men skal man først kjøpe en kjørbar boble, tar man den jo ikke på henger, selvølgelig..   Man CRUISER hele veien hjem!
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #19 på: juni 20, 2010, 21:13:38 pm »

Og en anna ting... Har Audi'n lov til å dra 2000kg? For de fleste biltraller har dette som tillatt totalvekt, da må dravogna også
kunne trekke dette selvom bilen oppå henger'n ikke veier mer enn ca 1000kg til hengervekt på ca 500kg...

Og ikke minst må sjåføren ha lov til å kjøre bil med henger, altså ha minimum BE i førerkortet sitt. Blir syndet mye her Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #20 på: juni 20, 2010, 21:32:17 pm »

Nja.. Saksa frå BT: Du kan trekke tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg, eller tyngre forutsatt at vogntogets samlede tillatte totalvekter ikke overstiger 3500 kg og tilhengerens tillatte totalvekt ikke overstiger bilens egenvekt med fører (75 kg), sjekk vognkortene for bil og tilhenger. I tillegg må du sjekke bilens tillatte hengervekt og vogntogvekt.

Mao, Passaten min kan dra 2000 kg om hengaren har brems - eg er begrensa til å kunne dra 1520 kg pga. berre B på førarkortet. (Altså, eg kan dra bilens vekt inkl. han lille asiaten som er "standard Nordmann").. Total vekt på vogntog: 3040kg.

Såh.. Atte.. Joa. Nokon bryt nok dette, dog. Men berre om du har ein driiita tung hengar.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #21 på: juni 20, 2010, 22:38:30 pm »

Kjøp den hvite med rødt interiør som du selv har linket til over her... Har snakka med eier og makan til bil
for den prisen skal du leite lenge etter.... Jeg vurderer både fly og buss fra Hamar for å hente denne bilen.

For en fin tur hjem da mann... Blunker

Ja, skulle i grunn hoppa på flyet og kjørt hjem igjen! Men den er vel solgt nå..


Om man finner en fin bil og setene er sprukne og ødelagte.. Er det vanskelige saker å få reparert eller skaffet nye som er lik?
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #22 på: juni 20, 2010, 23:06:21 pm »

Bare å hør med Skrotnisse her på forumet. Han har det meste, holder til ute på vegsund
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #23 på: juni 21, 2010, 08:29:38 am »

Den hvite som du linker til selv i tråden din , ser ut til å være en grei bil som ikke har vært utsatt for store ombygginger. Annonsen er jo fortsatt aktiv ,og det er nok et tegn på at du skal ha den  Glad jeg ville ringt og snakket med eiern . fort! Lykke til med boblekjøp. Blir bare en kosetur hjem med den der
Loggført

Seaside VW Klubb
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #24 på: juni 21, 2010, 08:35:26 am »

Den hvite som du linker til selv i tråden din , ser ut til å være en grei bil som ikke har vært utsatt for store ombygginger. Annonsen er jo fortsatt aktiv ,og det er nok et tegn på at du skal ha den  Glad jeg ville ringt og snakket med eiern . fort! Lykke til med boblekjøp. Blir bare en kosetur hjem med den der

To stk hvite jeg har linket til. En med brune seter og litt "slit ti lakken" også den hvite i Brønnøysund.
Hadde bare disse skattepengene rullet litt raskere inn på konto....  Øyerulling Kommer de ikke snart da?
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #25 på: juni 21, 2010, 08:46:15 am »

Den i Brønnøysund jeg siktet til ,relativt godt med bilder å vurdere den etter . Skattepengene kommer vel i slutten av denne uka eller starten av neste. Tror nok uansett jeg ville snakka med karen om en mulighet for å holde den av til pengene er på bok. Selvfølgelig litt vanskelig å prute under slike omstendigheter, men er bilen hel og grei er den verdt prisen han forlanger. Lykketil
Loggført

Seaside VW Klubb
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #26 på: juni 21, 2010, 14:03:57 pm »

Hadde det ikke vært en god ide og kjøpe en kjørbar boble da? Ta flyet dit hvor den måtte finnes, og så kjøre den hjem? Evt. få med en kompis, så har du følgebil hjem.

Jo, jeg vil jo ha en kjørbar boble. Men klarer de kjøre hele veien da? Om det er fra Oslo til Ålesund omtrent liksom..  Hæ Jeg kan jo godt kjøre den hele veien hjem jeg hvis den klarer det!  Kult For jeg hadde ikke tenkt å kjøpe en som ikke kjører nei.. Men litt kjipt om den stopper når jeg har kommet halvveis.


Jeg kjørte min 61 mod boble fra Kongsvinger til Breim. Det gikk veldig fint. Masse opp og nedover bakker der. Glad Så hopp på fly og kjør hjem. Glad
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

VW1300-69
Juniormedlem
**
Innlegg: 91
Bosted: Vindafjord


Vis profil

« Svar #27 på: juni 21, 2010, 14:15:48 pm »

Bare litt info når det gjelder bil og tilhenger, B og BE på "lappen".

Om en har BE så er det bilens vognkort som begrenser tillatt totalvekt
Altså om feks en bilhenger har lov å ha en tillatt totalvekt på 2000kg så er det null problem om bilen din kun kan dra 1500kg. Om en feks har en boble oppå.  Det er nemlig AKTUELL totalvekt som er dimensjonerende for hva en har lov til med klasse BE

MEN om en ikke har BE, kun klasse B, så er det litt andre regler: Da er det tilhengerens sin maks vekt (tillatt totalvekt) som ALLTID er dimensjonerende!
Mange som driter seg ut her...

La oss so en kjører med en tom bilhenger, som har lov å veie 2000kg, ja da har en i "teorien" lastet hengeren med 2000kg om en blir stoppet i kontroll.
Da kommer en jaggu meg snart over 3500kg som er maks aktuell tillatt totalvekt på BÅDE bil og henger med kun klasse B...

Med andre ord, det finnes trolig ingen bilhenger en kan kjøre med med kun klasse B på førerkoret.

Har selv en campingvogn som veier 1200kg...denne greier jeg akkuratt å dra lovlig med alle biler jeg har hatt uten at det overstiger 3500kg  (har ikke BE enda...)


Edit: Det er også en ekstra regel for oss som ikke har klasse BE (bare for å gjøre det enda vanskeligere å sette seg inn i disse reglene): Tilhengerens tillatte totalvekt får  IKKE lov til å ha overstige bilens egenvekt! Hadde en kamerat som dro en campingvogn  med tillatt totalvekt på rundt 1200-1300kg.
Bilen hadde lov til å dra dette i vognkort, bilens tillatte totalvekt + campingvognens totalvekt var ikke over 3500kg...MEN campingvognens tillatte totalvekt var 70-80kg mer en bilens egenvekt!!
Tiltak: Han måtte fint ta av  campingvognen på plassen, og fikk seg noen lapper i bot...
« Siste redigering: juni 22, 2010, 07:55:47 am av VW1300-69 » Loggført
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #28 på: juni 22, 2010, 08:28:01 am »

Hva gjør man feks med seter som er skikkelig slitte?


Får man tak i idientiske som ikke er så slitte, og skifter ut hele greia, eller må man prøve å få trekt de om igjen i et stoff som ligner? Kanskje vanskelig å få tak i stoff som ligner?
Er kanskje ikke så lett å finne ei boble til 10-20 000 som er strøken over det hele...  Øyerulling
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 22, 2010, 08:38:26 am »

http://wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/interior/headliner_seats/seat_covers.cfm
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!