Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« på: juni 22, 2010, 13:41:40 pm » |
|
Driver å plundrer litt med noen 40mm DRLA som ikke fungerer helt godt. Jeg har fått bekreftet at det er gasseren som må være problemet, ved å bytte om på gasserne og se at sylinderen som ikke tente flyttet seg til andre siden. Har prøvd å blåse gjennom med trykkluft i diverse ganger og kanaler, lest i Dellorto-boka og tror jeg har forstått hvordan det hele henger sammen. Men jeg klarer ikke å finne noen forskjell i gjennomstrømning i gangene, så lurer på om jeg bare må inn med en tynn ståltråd og fiske litt. Etter å ha studert gasseren fant jeg ut at disse to pluggene som er markert på bildene må være nyttige å ta ut for å få sjekket opp kanalene ordentlig.
DRLA tomgangsplugg 1 re.jpg (250.79 KB. 1024x768 - vist 122 ganger.)
DRLA tomgangsplugg 2 re.jpg (246.17 KB. 1024x768 - vist 119 ganger.) Har noen gjort dette før? Hvordan fjerner jeg de, og kanskje enda viktigere, hva gjør jeg for å tette de igjen? Setter på en klatt epoxy eller lignende?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1 på: juni 22, 2010, 13:52:22 pm » |
|
''Har ikke tatt opp på mine men det er nok rett rundt hjørnet, jeg har tenkt å borre og gjenge opp til plugger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #2 på: juni 22, 2010, 13:55:16 pm » |
|
Hmm, trenger jo både passende plugger og gjengetapp da. Du tror ikke pluggen vil gå for dypt da, slik at den hindrer gjennomstrømning?
EDIT: Hvor får jeg evt. tak i passende plugger til dette?
|
|
« Siste redigering: juni 22, 2010, 19:28:21 pm av Filip/purity »
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #3 på: juni 22, 2010, 23:24:36 pm » |
|
Dette er ikke noe problem,bare bor et lite hull i pluggen, og skru inn en karosseriskrue og napp ut.
5 x 5 mm settskrue passer rett i hullet, trenger ikke bruke gjengetapp engang, bare skru rett inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #4 på: juni 22, 2010, 23:49:16 pm » |
|
Ok, takk for svar Problemet da er bare å finne et sted hvor de selger slikt rundt her!
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #5 på: juni 22, 2010, 23:54:05 pm » |
|
wurth eller lignende. Hvis du ikke skulle få tak i , så kan jeg sende etpar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #7 på: juni 23, 2010, 22:18:20 pm » |
|
Takk for tips Fant i katalogen til Würth, men de hadde ikke dette inne i Haugesund. Så det ble at jeg skrudde inn en 5mm skrue heller. Funket fint det, ser kanskje litt dumt ut men. Fikk montert sammen igjen og fyrt opp motoren, og endelig var det liv i sylinderen som har vert problem siden motoren var bygd! Problemet nå er bare at en annen sylinder plutselig ikke tenner... Så e' det på 'an igjen.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #8 på: juni 24, 2010, 07:37:50 am » |
|
Bare ett tips, Gassera mine har støtt hatt ett lite kondenseringsproblem, dette ble bedre etter at jeg begynte å bruke filter, men uansett så hjalp det med kondensfjerner. Billig å prøve.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #9 på: juni 25, 2010, 10:15:36 am » |
|
Ja bensinen som står på tanken begynner å bli noen måneder gammel, så jeg får prøve en frisk ladning bensin, litt kondensfjerner og enda ett filter. Har filter rett under tanken før bensinpumpa nå, men kan jo ligge litt rusk i røret inni tunnelen også, så får prøve med ett over girkassen.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #10 på: juni 28, 2010, 12:21:30 pm » |
|
Ja bensinen som står på tanken begynner å bli noen måneder gammel, så jeg får prøve en frisk ladning bensin, litt kondensfjerner og enda ett filter. Har filter rett under tanken før bensinpumpa nå, men kan jo ligge litt rusk i røret inni tunnelen også, så får prøve med ett over girkassen.
I bensinpumpetråden til MR.Empiboy har jeg sagt litt angående filter, men det er for de som har orginalpumpe, hvilket jeg har i min. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25455.0/topicseen.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #11 på: juni 29, 2010, 14:41:05 pm » |
|
Fikk nappet ut pluggen greit, men de hadde ikke settskruer inne på Würth, så jeg brukte en vanlig bolt. Fylte på 10 liter 98 blyfri og litt kondensfjerner også, i håp om at dette eliminerte et problem. Men når jeg fyrte opp nå i dag oppdaget jeg at det lekker litt bensin der hvor jeg har skrudd inn bolten.
Jeg skrudde bolten rett inn uten å gjenge opp, og skrudde så langt som jeg turte (har for vane å ødelegge ting når jeg skal "dra til ordentlig"). Burde jeg kanskje hatt gjengeteip eller lignende på bolten? Skal innom Kristensen Maskinforretning å høre om de har settskruer.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
|