april 28, 2024, 06:29:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vask av luftfilter  (Lest 1557 ganger)
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« på: juli 20, 2010, 20:22:56 pm »

Hva er best å vaske et luftfilter til en 1954 mod motor med? Har lest litt og noen bruker whitesprit og noen bruker parafin...

Hva bruker folket??

Mvh
Fredrik
Loggført
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #1 på: juli 20, 2010, 20:42:05 pm »

Hva er best å vaske et luftfilter til en 1954 mod motor med? Har lest litt og noen bruker whitesprit og noen bruker parafin...

Hva bruker folket??

Mvh
Fredrik

whitesprit er det jeg bruker, løser opp all dritt. Parafin funker akkurat likt så e tror det er ett fett Blunker

mvh Simen
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #2 på: juli 20, 2010, 20:44:59 pm »

Hva er best å vaske et luftfilter til en 1954 mod motor med? Har lest litt og noen bruker whitesprit og noen bruker parafin...

Hva bruker folket??

Mvh
Fredrik

whitesprit er det jeg bruker, løser opp all dritt. Parafin funker akkurat likt så e tror det er ett fett Blunker

mvh Simen

ok, takker.....
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juli 20, 2010, 21:13:47 pm »

Avfett med noko petroleumsbasert, parafin, diesel, bensin eller whitsprite mm. Bruk kost og gnikk reint for drit og få ut all sanden i botnen av filteret,

Skal du ha filteret Skikkeleg reint er da ikkje nok å berre gnikka av driten utanpå, då må du og legga toppdelen(som innheld filteret) nedi eit bensin/ eller diesel bad over lengre tid. minst ei natt-døgn. So kan du spyla gjennom med vatn eller avfetting og tilslutt trykkluft. Beste måten å vaska filter på er i delevaskar med god avfetting ogso i dieselbad.. er ivertfall da eg gjer og da vert reint
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #4 på: juli 21, 2010, 17:55:18 pm »

Hva er best å vaske et luftfilter til en 1954 mod motor med? Har lest litt og noen bruker whitesprit og noen bruker parafin...

Hva bruker folket??

Mvh
Fredrik

whitesprit er det jeg bruker, løser opp all dritt. Parafin funker akkurat likt så e tror det er ett fett Blunker

mvh Simen

ok, takker.....

Brukte 1 liter whitesprit i ei bøtte....og det funkeg godt! blei reint og pent, rimelig mye dritt i bunn av oljebadet...fyllte på ny olje og det ser bra ut!
Loggført
bumblebee
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #5 på: juli 22, 2010, 09:17:42 am »

Jeg brukte bensin. Funket bra. Sto tips i fantastisk gammelt hefte som fulgte med bilen, originalt fra 1965. Ganske fantastisk så detaljert enkelte ting er beskrevet der. Til og med hvordan lukeparkere eller hvordan du skal vaske bort insekter som settter seg på bilen om sommeren...  Gliser Artig å få med et sånt heftet på kjøpet med bobla. Ganske slitt og gammelt, så tror jeg skal ta å scanne og kopiere det så vi har det.
Loggført

1965 T1 1300 113 Deluxe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!