april 27, 2024, 23:33:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken kam skal jeg velge.  (Lest 1317 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« på: mars 04, 2008, 08:07:18 am »

Overskrift sier det meste, jeg har planer om å bytte kam i min 2276. Har til nå kjørt engle w125. Men er frista til å kjøre noe annet, og gå over på 1:1,4 vipper.

Da er spørsmålet, Hvilken skal jeg velge?

Skal jo ha den som en sprek gatemotor. Altså kjøres mye til daglig. Toppene blir wedgeport fra cb, med 44/37 ventiler. Og innsprut. Vil ikke ha effekten som en ketshup efekt. men over ett litt jevnt register.

Kom med forslag, og gjerne en begrunnelse på hvorfor jeg bør velge akkurat den kammen.

På forhånd takk. Glad

Espen
« Siste redigering: mars 04, 2008, 09:09:27 am av Espen/VW54 » Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: mars 04, 2008, 09:08:28 am »

Har lest at FK-8 kammen med 1:1,4 vipper er en jamn og fin gatekam uten de store krumspringene.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #2 på: mars 04, 2008, 10:27:19 am »

Har kjørt med FK89 og 1,4 vipper på en 2221, fungerte glimrende både på gata og på stripa. Drar godt fra rett over 2000, merkbart mer fra 3000 til 7000. Absolutt en kam jeg kan anbefale for bruk i en potent motor til gatekjøring og potent til stripekjøring ett par ganger i året  Gliser 

Vet at det er andre som har kjøpt samme kam etter prøvetur med den motoren i bilen Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: mars 04, 2008, 10:33:51 am »

Har kjørt med FK89 og 1,4 vipper på en 2221, fungerte glimrende både på gata og på stripa. Drar godt fra rett over 2000, merkbart mer fra 3000 til 7000. Absolutt en kam jeg kan anbefale for bruk i en potent motor til gatekjøring og potent til stripekjøring ett par ganger i året  Gliser 

Vet at det er andre som har kjøpt samme kam etter prøvetur med den motoren i bilen Glad


Dette er en av de jeg har hørt godt om fra før ja. Men godt å høre fra noen som har brukt den.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 04, 2008, 13:46:43 pm »

Watch it ...skal du ha FK89 og 1:1.4 så må du opp på LS1 pakka og - ellers coilbinder du så det synger etter...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mars 04, 2008, 13:52:21 pm »

Watch it ...skal du ha FK89 og 1:1.4 så må du opp på LS1 pakka og - ellers coilbinder du så det synger etter...

Jupp... men har du ikke kjøpt toppene enda så bestiller du dem fra CB med denne fjør og ventilpakken eller så kjøper du like gjerne Ultra Wedgeport som kommer med den levert. Husk å be om å få med fjørshims og lash caps!

UltraWedgene blir rimeligere en vanlig wedgeport med LS1 pakke - bare sånn at du vet det.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!