Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« på: november 28, 2007, 22:10:55 pm » |
|
Ja får vel fortsette denne her og.....skjer ikkje så møje, jobbe ræva av meg for tiden, men bilen skal deles nå å parkere karosseriet. Her e begynnelsen http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=24&TID=14209&SID=6859
|
|
« Siste redigering: april 02, 2008, 17:39:53 pm av Endre »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #1 på: desember 28, 2007, 22:39:22 pm » |
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #2 på: desember 28, 2007, 22:43:19 pm » |
|
Hvor mye (fri)tid har du? Du ser jo hva Grelland holder på med.... :-) Det blir veldig bra, men det tar mye tid... Hvis ikke, så er det vel bare sveise karossen skikkelig der det trengs, men ikke løfte av bunnplata...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
|
« Svar #3 på: desember 29, 2007, 16:52:55 pm » |
|
Eg mener det blir helt feil, for 1. du kommer ikke til å bli fornøyd sjøl (gnager deg i bakhuet) 2. Du får ikke igjen i nærheten av alt du har lagt ut ved evt. salg (bilen har veldig liten annenhåndsverdi) 3. du mister motivasjonen underveis av den enkle grunn at ting blir jo bare "halvveis" uansett hva du gjør.. gå for full pakke eller la vær.. just my 50 cents
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #4 på: desember 29, 2007, 17:16:04 pm » |
|
Stemmer.......går for alternativ 2. Så får gå i gang i et hjørne å kappe ut gamle reparasjoner slik at bilen kan deles.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
|
« Svar #5 på: desember 29, 2007, 17:33:39 pm » |
|
godt å høre . Lover deg moralsk støtte og klapp på skuldra underveis hvis du lover oss bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #6 på: desember 29, 2007, 17:51:44 pm » |
|
Hehe, kjør på Endre :-) Hold oss oppdatert underveis da :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #7 på: desember 29, 2007, 17:54:11 pm » |
|
Kan gjerne være smart å dele opp i delmål så ikke all luften går ut av ballongen? Sette opp en grundig prosjektplan, med avkrysning etterhvert... Og som nevnt - dokumentere før/etter, det er deilig å kunne bla i et fotoalbum og se fremgangen. Stå på - vi er mange i samme båt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #8 på: desember 29, 2007, 19:51:06 pm » |
|
bra du gikk for denne løsningen. kjipt å få en bil på veien som du vet ikke er bra, da er det bedre å bruke litt lengre tid, synes jeg i alle fall.
Lykke til, og hold oss oppdatert på fremdriften med bilder underveis.
Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #9 på: desember 29, 2007, 20:03:13 pm » |
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
Jeg ville valgt nr 2, og brukt god tid. Du kan jo bruke varianten imellomtiden. Hvis utfordringen blir tidsklemma, ville jeg solgt bilen. Brukt mere penger på ett bedre eksemplar. Du får alltids solgt bilen igjen. Det er bedre å selge nå eller få samme pris etter x antall arbeidstimer. Alternativ nr 1 : er bare feil....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #10 på: desember 31, 2007, 13:35:15 pm » |
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
Jeg ville valgt nr 2, og brukt god tid. Du kan jo bruke varianten imellomtiden. Hvis utfordringen blir tidsklemma, ville jeg solgt bilen. Brukt mere penger på ett bedre eksemplar. Du får alltids solgt bilen igjen. Det er bedre å selge nå eller få samme pris etter x antall arbeidstimer. Alternativ nr 1 : er bare feil.... Har ikkje noge tidsklemme, tia bestemme eg sjøl. Det som satte meg i tenkeboksen var jo at her blir det myyyye mer arbeid med karosseri enn det eg såg for meg. Så satte eg meg ned på fredagskvelden med ei øl å leste gjennom tråden til Roy å ja det tok tid.......men etterpå tenkte eg at dette e jo ikkje en bil.......det e en karmann ghia. Det e drømmebilen. Som Roy sier at han blir jo aldri lei av å se på de linjene i en ghia. Å det e eg så enige i. Den coupeformen finnes det ikkje maken til. Å ka gjer me ikkje i dag for å oppfylle en drøm. Så dette prosjektet skal tas ned til siste atom og bygges opp til det som skal bli min ghia. Bilder skal dokk få underveis, men en ting kan eg ikkje love å det e tempoet som enkelte andre har. Godt nyttår :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #11 på: desember 31, 2007, 15:23:56 pm » |
|
BRA :-)
Og godt nyttår til deg også
Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1903
Bosted:
|
|
« Svar #12 på: desember 31, 2007, 16:06:48 pm » |
|
Stemmer i her , høres ut som en god avgjørelse , linjene er det ikke noe galt med (orginalt designet av en fyr på studebaker i USA , så KG og Ghia italia ...) Exetner , et designgeni jobber fortsatt . Godt nytt år .. Mvh PS : Har org delekatalog fra -66 med div koder , fargekomb m.m.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #15 på: januar 04, 2008, 23:19:23 pm » |
|
Har en fine fanger for hånd men e litt skeptisk da den e litt stygg på baksia. skal visst være nychrommet. meninger.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #16 på: januar 05, 2008, 00:54:09 am » |
|
Alt kommer jo an på pris, men den så litt skummel ut på baksiden, ja, men det er jo bare å sandblåse og lakke på baksiden. Kan selger garantere at den passer, da??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #17 på: januar 05, 2008, 10:08:57 am » |
|
jo tenkte på å sandblåse baksiden men syns d var litt rart at dette ikke var gjort noe med siden den e nybehandlet. Prisant e 6K så d e ganske stivt ja. Hva mener du med passform?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1903
Bosted:
|
|
« Svar #18 på: januar 12, 2008, 16:21:37 pm » |
|
Hei Endre Fangerbiter til Ghia er dyrt ja , vet ikke om det var det jeg ville startet med . Prosjektet ditt virker jo ganske omfattende og krever vel sine påkostninger , ellers lykke til ..(Fint at du går på med frisk mot ) Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|