april 29, 2024, 00:46:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2 gassere på 1600  (Lest 1782 ganger)
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« på: juni 30, 2010, 18:27:30 pm »

Kom til å tenke på dette med 2 Gassere på 1600 motor.

Det går like greit å smelle inn motor med 2 gassere på, kontra 1 på midten ?

Sikkert dumt spørsmål men... motor blir vel en smule bredere ?  Øyerulling
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 30, 2010, 18:29:14 pm »

Du må montere gassere og innsug etter motoren er satt inn.
Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #2 på: juni 30, 2010, 18:31:37 pm »

Hadde mistanker til det, frykter ømme og blodige knoker  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 30, 2010, 20:48:02 pm »

...og lag deg luker i innerskjermene først som sist..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #4 på: juni 30, 2010, 20:56:30 pm »

Luker i innerskjermen var en god tanke... hva er mest brukt std her ? skrudde, hengsler, popping ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 30, 2010, 21:00:42 pm »

Luker i innerskjermen var en god tanke... hva er mest brukt std her ? skrudde, hengsler, popping ?
Søk på hookey panels om du vil ha det beste. Jeg har kjøpt dem for å montere på turbo roadster prosjektet mitt.
På daily driveren har jeg skåret hull med dremel og lagt på ei 2mm aluminiumsplate med pakning og selvborende karrosseriskruer(med pakning)
Funker som snus..
Ta gjerne ei syl å slå hull så du har som referanse på begge sider. Litt greiere å måle da.
Kjører du IDF, pass på å gå høyt nok til å komme til idle, bredt nok til pluggene, og lavt nok til innsugsmuttere..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 01, 2010, 07:05:18 am »

2 doble gassere gir bedre volumetrisk effektivitet - kort sagt blir det kortere vei for bensin/luft å komme ned i toppene. Om du har disse dyset riktig for 1600 og små halsringer så kan du få bedre økonomi enn med den gamle Solex34'en på midten.
Link til luker: http://www.hookyspanelshop.com/ se under "How to" for å få full beskrivelse. Flere som har gjort dette her på forumet, bilder også i Prosjektarkivet.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juli 01, 2010, 07:30:30 am »

Og for ordens skyld; hvis du ikke ønsker å kappe i bilen funker det helt fint uten luker Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #8 på: juli 01, 2010, 08:25:23 am »

Skal prøve meg med uten Luker først, ofre noen knoker og forbannelse...  Gliser

Blir det for blodig får jeg heller lage noen luker   Rekker tunge
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 01, 2010, 08:35:47 am »

Den største utfordringen når det er trangt (og du ikke kommer ordentlig til) er at det gjerne ikke alltid blir helt tett mellom innsug og topp, så den suger falsk luft.
Kompenserende tiltak her:
1) Sjekk først at innsugene kommer helt nedpå toppen før du monterer forgasserne på dem. Må gjerne justere (banke;) litt i kjøleblekk og viftehus.
2) Bruk tjukke pakninger, ikke de blanke metallpakningene, hør med f.eks. Unneberg
3) Bruk messingmutre i M8 med 11mm ytterdiameter til å feste innsug mot topp, lettere å få tak på disse.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: juli 01, 2010, 14:13:39 pm »

Den største utfordringen når det er trangt (og du ikke kommer ordentlig til) er at det gjerne ikke alltid blir helt tett mellom innsug og topp, så den suger falsk luft.
Kompenserende tiltak her:
1) Sjekk først at innsugene kommer helt nedpå toppen før du monterer forgasserne på dem. Må gjerne justere (banke;) litt i kjøleblekk og viftehus.
2) Bruk tjukke pakninger, ikke de blanke metallpakningene, hør med f.eks. Unneberg
3) Bruk messingmutre i M8 med 11mm ytterdiameter til å feste innsug mot topp, lettere å få tak på disse.
Punkt 0) Sjekk at insuget er plant. Hvis ikke, slip dem med papir på ei glassplate.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

elraso
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: frogner ,,sørum



Vis profil
« Svar #11 på: juli 01, 2010, 19:29:17 pm »

fine luker  men  det var da voldsomt  med  10 skruer  for å åpne luka  , tror jeg  å  lager luker  men satser på no enklere  åpne lukke  mekanikk  Blunker
Loggført

t1 56 soltak,,  tlf  97729656
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!