april 28, 2024, 23:11:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 32-34 Forgassere T3 og T4  (Lest 805 ganger)
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« på: juli 02, 2010, 09:37:58 am »

Motor T-3 og T-4.

Noen som har dokumentasjoner på de ovennevnte gassere og forskjellene ?

Tilkoplinger av bensin/vacum slanger ?
Loggført
Kallenavn
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: M&R

ett eller anna lurt


Vis profil

« Svar #1 på: juli 02, 2010, 19:06:54 pm »

ratwell.com    Der finner du mye info.
Loggført

74 t2 camper,85 t3 syncro,90 golf td.
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #2 på: juli 04, 2010, 10:03:10 am »

Takker for ratwell.com

Ser at det går i type 4 der, så den er i boks...   Blunker

Type 4 (forgasser sett) montert i boble er vel litt mer styr, med tanke på litt mer slange og vacum både på innsug og gasser.

Type 3 er jeg svært interessert i, om noen har noe angående dette blir det bare utrolig bra.  Gliser

Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: juli 04, 2010, 10:47:23 am »

Jeg mikset litt T3 og T4 forgassere for å få dette til...
Mener jeg bare tok "lokket" av T3 forgasserne og sette dette på T4 forgasserne for å få litt større spjell.

Var noe klatt etterpå, men husker ikke om det var på grunn av slitte gassere, tette kanaler osv.
Ble i alle fall kokt i slik eddikblanding, og det er mulig jeg etterpå mikset bare spjelldelen og venturie fra T4 og satte dette i T3.

Ble uansett for lite for den motoren :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #4 på: juli 04, 2010, 11:00:16 am »

Har fått med meg at det er litt gråsone rundt dette med å ha T4 / T3 montert på en 1600 T1

Jeg lekte bare med tanken da jeg først hadde motoren ute, så gikk det sport i det med å få det til.  Glad

Da dette er en std 1600 AD og jeg liker utseende med 2 gassere tenkte jeg dette var en god vri  Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!