april 28, 2024, 20:43:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stille tenning  (Lest 1316 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: juli 02, 2010, 13:08:00 pm »

1600 AD. Har tre hakk på reimhjulet. Hva er hva?
Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #1 på: juli 02, 2010, 13:27:35 pm »

Tror nok du muligens har en TDC, 7,5 grader og 10 grader

trolig stille tenning etter 7,5 grader, alså merke i midten.  (stift i fordeler)  Glad
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #2 på: juli 02, 2010, 13:29:56 pm »

Litt usikker på hva du mener med stift i fordeler. Hvis du spør så har jeg det ja.
Loggført
Sigmund
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund



Vis profil
« Svar #3 på: juli 02, 2010, 13:37:28 pm »

Tenningspunktet på reimhjulet skal være 7,5 grader etter TDC når en har stift i fordeler, slik at når du skal justere tenningen vil jeg anta at du må ha reimhjulet på det midterste merke. (vanskelig å si uten å ha sett det, mange forskjellige)  Øyerulling
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #4 på: juli 02, 2010, 13:49:00 pm »

Turtall ved innstilling? Vakuum av?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: juli 02, 2010, 23:38:29 pm »

Mål diameter på reimskiva, regn ut hvor langt du må gå til venstre for det brede merket som indikerer tdc og lag et merke hvis det ikke er ett hakk der fra før. Koble fra ledningen som går til coilen fra stiften. juster stiftåpningen til 0,4 mm. koble på en summer eller ohmmeter mellom ledningen til stiften og jord på motor. Sveiv moteren med håndmakt og vri fordeleren slik at stiften åpner når 7,5 grader merket flukter med veivhus delingen. Da er tenningen ganske riktig justert. merk også av 30 grader før tdc og sjekk med stroboskoplampe, over 2500 rpm og vakumslanger frakoblet. Du bør ha ca 30 grader btdc uten vacumslanger over 2500 og opp. Med vacum uten belastning på motor -> kanskje så mye som 40 grader. (detter ned til 30 når belastningen øker) Første betingelse er å måle ut hvor mange grader de forskjellige merkene representerer, evnt sette på gradskive.
Loggført
Pass
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: Tvedestrand


Vis profil

« Svar #6 på: juli 05, 2010, 22:07:56 pm »

Når man ikke har stift i fordeleren?, er det ikke 7,5 grader? - jeg har 123ignitor (elektronisk foredeler)

JEG GLEMTE SPØRSMÅLSTEGNENE Glad
« Siste redigering: juli 06, 2010, 07:32:28 am av Pass » Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #7 på: juli 05, 2010, 22:19:05 pm »

Hvorfor er det ikke 7,5 grader? Det er bensinens forbrenning i forbrenningsrommet som bestemmer fortenningen!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!