april 20, 2024, 11:10:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Diagonaldekk  (Lest 8301 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« på: juli 13, 2010, 16:23:46 pm »

Hallo,

Nokon her som har bra diagonaldekk å anbefala? må ha nye på ovalen.. det kan gjerna vera kvitside på dei..
Vist det finst nokon på markedet som ikkje kostar flesk då..

Eller om nokon har liggande nokon so er da veldig intresangt! Glad

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 13, 2010, 16:53:42 pm »

Tror ikke du kan få det bedre enn dette........

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25671.msg256597.html#msg256597
Loggført

 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: juli 13, 2010, 17:22:55 pm »

Ahh! Akkuratt da eg treng ja! men so var det til å tenka.. tikk takk tikk takk...er mykje for nokon dekk men det vil absolutt gjera godt på bilen! frista til å legga inn eit bud men eg må ha meir betenkingstid.. håpar dei ikkje vert seldt sånn med ein gong
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #3 på: juli 13, 2010, 22:02:10 pm »

Om du skall ha diagonaldekk med hvitsider bør du nok slå til på de dekkene for det er ikke så lett og finne brugt og prisen er heller ikke avskrekkende,
Gratulerer med fin orginal oval
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: juli 13, 2010, 22:12:30 pm »

Er egentlig ikkje avhengig av den kvitsida.. men er jo fint då!

Kva er prisklassen på eit sett nytt/brukt diagonaldekk utan/med kvitsida då? 1800 for eit nytt dekk er jo dyrt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #5 på: juli 13, 2010, 22:30:13 pm »

De helsorte jeg kjøpte nye til min oval kostet 1500 kr stykk.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 13, 2010, 22:39:37 pm »

Bestill direkte fra www.universaltire.com. Mener vi kom ned i nesten 4000 NOK +mva for 4 sorte Firestone diagonaler. Kan sikkert komme enda lavere med båtfrakt. Dekk er ferskvare. 30 år gamle diagonaler kjører du ikke lengre enn til Samvirkelaget med, selv ferske diagonaler er utfordrende nok å kjøre med.
Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 13, 2010, 22:46:26 pm »

Mener at Eiker Motor tar det samme for sort og hvit side på dekkene

Nesten ubrukte 4 år gamle hvitside-dekk for 2500.-
Billigere får du det ikke!
Loggført

 
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 13, 2010, 22:48:46 pm »

Mener at Eiker Motor tar det samme for sort og hvit side på dekkene

Nesten ubrukte 4 år gamle hvitside-dekk for 2500.-
Billigere enn dette finner du de ikke!
Loggført

 
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #9 på: juli 13, 2010, 22:49:02 pm »

Var hos Eiker jeg kjøpte mine sorte Firestone diagonaler
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: juli 13, 2010, 22:51:32 pm »

Svindyre dekk dette ja!! Men Knechten, kva legg du i utfordrande å kjøyra med? kva merkar du mellom diagonal og radial? dårlige kjøyreeigenskapar?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #11 på: juli 13, 2010, 22:56:13 pm »

Radialdekk er utrolig mye mer retningsstabile og rene himmelrike og kjøre med iforhold til diagonaldekk som vingler fra side til side på veien om den er litt slitt, men på grusvei og brostein er diagonal bedre for de er mykere.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: juli 13, 2010, 23:15:47 pm »

Kanskje det er best å gå for radial likavel
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: juli 13, 2010, 23:19:59 pm »

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=27110438.129.18525&typ=D-100610&ranzahl=4&Breite=155&Quer=80&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Her har du "gammel" stil med "nye" egenskaper, og til en helt grei pris!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: juli 13, 2010, 23:23:54 pm »

Ja det var ein meir hyggelegare pris! Lurar på om det ikkjer er noko sånt eg må gå for!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #15 på: juli 14, 2010, 00:11:02 am »

Kanskje det er best å gå for radial likavel

Selvom radial er bedre og kjøre på så hadde jeg uten tvil valgt diagonal for de kler bilen utrolig godt og er ikke så ille og kjøre med som mange sier,
Jeg kommer til og sette diagonal på min 1302 fra 72 også når det er dags og skifte ut dem som sitter på bilen nå.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #16 på: juli 14, 2010, 08:09:41 am »

Jeg valgte bevisst radial på ovalen min, da jeg liker å kjøre bobla. Blunker

Husker fortsatt da fattern monterte på 4 nye Ceat radialdekk på bobla si, våren 1978.
T.o.m. jeg i baksete merket meget stor forsjell.
« Siste redigering: juli 14, 2010, 08:12:23 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: juli 14, 2010, 09:04:54 am »

Et bytte fra diagonal til radial er DEN største påvirkningen du kan gjøre på bobla's kjøreegenskaper... uansett pris eller inngrep!
Loggført

Speed is no substitute for direction
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #18 på: juli 14, 2010, 09:10:15 am »

Hadde Firestone diagonal på min Zwitter,  spennende kjøreegenskaper, særlig på våt vei.   Kjøp Radial.   ( 165 er bedre giring enn 155 ) bra mot turtallsalærgi  Gliser 
« Siste redigering: juli 14, 2010, 09:15:11 am av nk » Loggført

tlf: 40843606
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #19 på: juli 14, 2010, 10:13:16 am »

Hadde Firestone diagonal på min Zwitter,  spennende kjøreegenskaper, særlig på våt vei.   Kjøp Radial.   ( 165 er bedre giring enn 155 ) bra mot turtallsalærgi  Gliser 

Men akser bedre med 155 da.... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #20 på: juli 14, 2010, 11:40:17 am »

Jeg har kjørt et par turer til Mantorp og en langtur til Tyskland på mine diagonaler. Selvfølgelig går det an å kjøre på dem, og de håndterer greit en original motor. De er ikke like gode på våt asfalt, noe som kanskje har betyding når man bor på vestsiden av fjellene  Blunker Dog er ingen svingakselbil god på våt asfalt, med eller uten diagonaler. Diagonalene setter krav til veldig korrekt spissing for å være stabile på veien.

Diagonaler velger man da KUN pga utseendet og korrekthet. Regummierte radialer til 200 kr stykket har nok bedre kjøreegenskaper, men ser ikke like bra ut (i mine øyne).
Ingen av delene er rett eller galt, men snakk om smak og behag.

ZAR sine hvitside-diagonaler er uansett et kupp!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: juli 14, 2010, 14:43:09 pm »

Det heller mot radial dekk ja.. dei som Henning linka til der var jo flotte! Men det hadde jo vert morro å prøvd diagonaldekk då! har diagonalar på ovalen no. 4 forskjellige dekk, noko knastadekk nokon med/uten piggar.. så må skiftast uansett. Får venta til eg får lønning so kanskje da vert nye sko på ovalen ja
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #22 på: juli 14, 2010, 15:59:46 pm »

Hadde sånne Vredestein dekk før. Så bra ut og funket som bare fy.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #23 på: juli 14, 2010, 16:39:30 pm »

Jeg er veldig glad i diagonaldekk pga looken og den riktige følelsen du får av dem, men det er liten tvil om at radialdekk er overlegne når det gjelder egenskaper. Vredestein Sprint Classic som det linkes til over her er et ypperlig dekk.

Når det er sagt så er det ikke håpløst å kjøre med diagonaldekk heller. Har selv en '51 Chevrolet med diagonal som jeg ikke kan skjønne hvordan skulle kunne oppføre seg bedre med radial. Ovalen ruller også som bruksbil hele sommeren på diagonal, dog ikke akkurat orig dim  Blunker


* 51 Chev.jpg (244.36 KB, 640x445 - vist 304 ganger.)

* Bakdekk.jpg (164.3 KB, 483x465 - vist 264 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!