september 17, 2024, 07:47:25 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Motor dør sakte men sikkert
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Motor dør sakte men sikkert (Lest 1012 ganger)
Hassemr2
Juniormedlem
Innlegg: 72
Bosted: Bodø
Motor dør sakte men sikkert
«
på:
juli 13, 2010, 22:49:05 pm »
Driver og skrur litt på ei 74 1303s, men plages med at den stopper etter en stund. Kjennes ut som den ikke får nok bensin, eller for mye.
Kan det ha noe men justering av chooken???
Loggført
1303s
Sigmund
Medlem
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
Sv: Motor dør sakte men sikkert
«
Svar #1 på:
juli 15, 2010, 10:36:15 am »
Etter at den har "dødd" ut, og du starter den opp igjen.. dør den like fort ut ?
Eller er det sånn at når den først har begynt å stoppa, den stopper med en gang etter å prøvd starte på nytt ?
Loggført
Hassemr2
Juniormedlem
Innlegg: 72
Bosted: Bodø
Sv: Motor dør sakte men sikkert
«
Svar #2 på:
juli 15, 2010, 20:34:33 pm »
Den stopper med en gang etterpå. Tror jeg har en dårlig bensin pumpe.
Loggført
1303s
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
Sv: Motor dør sakte men sikkert
«
Svar #3 på:
juli 15, 2010, 21:24:54 pm »
Prøv å juster forgasser litt.
Ellers høres det nesten ut som tomgangsdysa di er tett etter åssen du beskriver det.
Den går på choken etter start, til elementet er varmt.
Så jeg ville vasket og blåst igjennom forgasseren, og spandert på et rep-sett. Koster ikke mange kronene..
Sjekk også at vakumslanger ikke er tette osv.
Loggført
Keep it cool, keep it oldschool!
Rabben
Seniormedlem
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
Sv: Motor dør sakte men sikkert
«
Svar #4 på:
juli 15, 2010, 22:46:46 pm »
Når det er varmt ute, er det mange som sliter med bensinpumpen. Enkelt forklart så kniper det i hullet til stangen som driver bensinpumpen. Neste gang bilen stopper, sjekk om det kommer bensin ut av pumpen.
Et typisk symptom er at bilen starter lett etter at motoren har fått kjølt seg ned en times tid.
Noen løser dette ved å bytte ut bakkalitten som er i hullet, andre pusser stanga slik at den blir litt mindre i diameter.
Loggført
---
Mvh Rabben
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...