desember 14, 2017, 21:32:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kidnapper-rægge prosjektet mitt:  (Lest 56421 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #330 på: august 03, 2017, 11:16:28 am »

Byttet til den "nye" fordeleren, og nå har jeg fått start på motoren  Gliser
Skal laste ned div videoer om justering av forgasseren, så blir det justering, og montering av baklys + + +
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6694
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #331 på: august 04, 2017, 07:44:30 am »

Det er bra keep it up!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3095
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #332 på: august 04, 2017, 23:37:33 pm »

Grættis med oppstart
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #333 på: august 08, 2017, 13:45:58 pm »

Jepp, artig å få liv i motoren igjen.
Skal lufte bremser, justere bakbremsene og koble ferdig baklyktene, så mangler det bare prøveskilt.
Da blir bobla flyttet til min garasje, så slipper jeg å kjøre 6-7 mil hver veg for å mekke  Gliser
Satser på eu-godkjenning i løpet av september, så får jeg se om det blir sesongbruk, eller om jeg selger bruksbilen og bruker bobla som helårs-bil.
Frister litt å ha den som bruksbil, med fancy bensinvarmer og greier,
og om jeg kjøper skikkelige vinterdekk, burde den funke fint vinter som sommer, og ikke minst, om det dukker opp noen problemer,
kan jeg fikse det selv, i motsetning til nyere biler  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3095
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #334 på: august 08, 2017, 16:05:52 pm »

Hvis ikke veiene er fulle av det jævla saltet, så hadde jeg brukt den som helårsbil. Bare sørg for god tilgang på varmluft til frontruta.
Her er fin rustbeskytter http://www.fluid-film.com/
Selges av bl.a av http://www.osloantirust.no/.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #335 på: august 08, 2017, 16:07:43 pm »

Ikkeno salt her, med unntak av ut mot Bodø.
Har allerede eastwood understellslakk, og skal kjøpe skikkelig tectyl, så da takler den nok forholdene på veiene her i området  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #336 på: august 09, 2017, 13:33:01 pm »

Hm, har litt trøbbel med elektronikken. Når jeg vrir om nøkkelen til hakket før startmotoren slår inn,
for å sjekke at alt av lamper og lys virker,
så ryker 30amp sikringen til startmotoren..?
Jeg har sjekket div ledninger, og montert krympestrømpe på en del av ledningene i sikringsboksen for å unngå at det blir noe kortslutning der.
Det samme har jeg gjort på alle kablene inni baklyktene, på lysbryteren, nødblinkbryteren og viskermotoren, men finner fremdeles ikke ut hvor problemet ligger.
Dette skjedde plutselig, hadde ikke problemer med kortslutning tidligere, og da jobbet jeg med å få liv i alle lyktene (de funker nå)
Kan dev være feilkobling i bremsevarsel-lampa? Eller kan det være noe i motor-rommet, i forbindelse med kobling til revers-bryteren på girkassa,
eller koblinger til coilen?
Aner ikke hvordan jeg skal finne ut av dette, så beklager litt dårlig forklaring av problemet.  Gliser

Ellers har jeg åpnet viskermotor-mekanismen, da viskermotoren gikk veeeldig sakte på høy hastighet, og ikke i det hele tatt på lav hastighet.
Fjernet gammel voksaktig grease, smurte opp på nytt, og renset alle kontaktflater,
nå funker den finfint  Gliser

Jeg har også et problem inni mekanismen i rattstammen, der jeg prøver å slå på langlysene, men da tuter fløyta..?
Kan det være noe som ligger inni der og kommer borti fløyte-koblingene?
Har hatt oppe og byttet blinklys-arma, og det er ganske trangt inni der, og ikke helt lett å montere det uten at armen til blinklys og armen til viskermotoren blir for stram, og man mister feelingen på hakkene mellom de forskjellige hastighetene på viskermotoren..

Anywho, tar en tur hjem nå, så tilbake i garasjen imorgen.  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #337 på: august 10, 2017, 16:31:34 pm »

Driver fremdeles på med feilsøking ang sikring som ryker.
Sikringen er på ledningen fra batteri og fram til sikringsboksen. (30amp)
Det er kun den som ryker, og ingen av sikringene i sikringsboksen.

Jeg har byttet sikringsholderen fra inline liten flatsikringsholder, til inline vanlig flatsikringsholder, og det hjalp ikke.

Det som skjer når jeg vrir om nøkkelen er:

Lyset for lading slår seg på i speedometeret, og bremsevarslingslampa slår seg på,
(disse to får strøm fra samme plass, og skal slå seg av samtidig, etter at motoren er startet)

så kommer det et "klikk" og 30amp sikringen er gåen.  Hæ

Lampa til oljetrykk slår seg ikke på, det gjorde den tidligere, før jeg fikk trøbbel med sikringen.
Oljetrykk-bryteren får strøm fra den blå ledningen, og den ser helt fin ut.

Kan det ha noe med dynamoen å gjøre?
Eller kansje solenoiden på startmotoren?
(Har akkurat tatt løs alle koblingene på startmotoren, og pusset alt reint, så det er god kontakt)

Jeg lurer også på om det kan ha noe å gjøre med baklyktene, da problemet oppstod mens jeg blandt annet koblet til disse.
Alle ledningene ser fin ut, og jeg har montert krympestrømpe på alle kontaktene, så de ikke skal forårsake noe kortslutning.
Nå stikker jeg ut og ser om det hjelper å rengjøre kontaktene på reflektorene, da disse var litt skitten..

Laster opp bilder av alt jeg har nevnt her nå, men tar litt tid pga treigt nett =)
« Siste redigering: august 10, 2017, 17:35:00 pm av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #338 på: august 10, 2017, 16:57:20 pm »

Bilder av koblinger til startmotoren (ledningen fram til sikringsboksen, rød ledning med svart strømpe, er koblet på rett plass, selv om det ser ut som den er koblet til samme kontakt som tykk kabel til batteri +)


* DSCN9573x.jpg (78.48 KB. 767x600 - vist 52 ganger.)


Jeg har koblet utenom regulatoren, og fikk tilbakemelding på forumet at det er koblet rett, om noen lurer på hvorfor den bare ligger der på dørken  Øyerulling


* DSCN9576x.jpg (52.57 KB. 800x348 - vist 43 ganger.)


Baklyktene har strømpe på alle kontaktene, så det ikke skal bli noe kortslutning, siden det blir litt trangt inni der når lykteglassene er montert.
(jeg løsnet reflektorene for å kunne ta bilde av ledningene, de har vært montert fast i lyktehuset fram til nå)


* DSCN9579x.jpg (68.58 KB. 800x497 - vist 47 ganger.)

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #339 på: august 10, 2017, 18:29:33 pm »

Ok, da har jeg fått lokalisert hvor problemet ligger.
En eller annen plass inni rattstammen. Etter å ha koblet fra ledningene fra blinklys-arm, viskermotor-arm, og tenningsnøkkel,
og så koblet de til igjen, gikk det an å vri om nøkkelen uten at sikringen røk.
Jeg startet også motoren for å sjekke at det ikke hadde skjedd noe med startmotoren.

Men etter at jeg hadde vridd litt på rattet, var problemet tilbake igjen,
så nå skal jeg demontere og gå gjennom mekanismen inni rattstammen. urk urk  Gliser
Ikke helt glad i å mekke inni der, fort gjort at noe knekker med all den tynne/gamle plasten  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #340 på: august 10, 2017, 21:10:45 pm »

Mekanismen so vindusvisker-arma styrer, hadde åpnet seg inni rattstammen, og som følge av dette, har kontaktplaten til hornet blitt både knekt og bøyd.
Jeg har liggende en til vindusvisker-arm, som er knekt, men skal se om jeg kansje kan bygge noe av den og den jeg nå har tatt ut av rattstammen.
Men mest sannsynlig, må jeg bestille ny vindusvisker-arm, igjen, og antakelig også ny arm til blinklysene.

Jeg kan i det minste koble til tenning og blinklys-arma, og da funker alt som det skal, bortsett fra vindusviskeren,
så da er det mulig å kjøre bilen hjem, så lenge det ikke regner  Øyerulling



* DSCN9582x.jpg (63.49 KB, 800x523 - vist 46 ganger.)

* DSCN9583x.jpg (85.65 KB, 800x574 - vist 40 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3095
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #341 på: august 12, 2017, 19:16:31 pm »

Godt du fant ut av problemet. Neste gang den 30 amp sikringen ryker kan du jo ta ut alle sikringene i boksen, så setter du inn en etter en til 30 amp ryker. Da har du funnet ut hvilken kurs som kortslutter. Men kanskje den 30 amp er litt liten siden den røyk før sikringen til viskeren røyk. Eller rart at sikringen til viskeren som er på 8 amp eller noe, ikke røyk før 30 amp sikringen. Men dette elekrogreiene er litt new age sience fiction for meg  Gliser
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #342 på: august 13, 2017, 14:13:57 pm »

Godt du fant ut av problemet. Neste gang den 30 amp sikringen ryker kan du jo ta ut alle sikringene i boksen, så setter du inn en etter en til 30 amp ryker. Da har du funnet ut hvilken kurs som kortslutter. Men kanskje den 30 amp er litt liten siden den røyk før sikringen til viskeren røyk. Eller rart at sikringen til viskeren som er på 8 amp eller noe, ikke røyk før 30 amp sikringen. Men dette elekrogreiene er litt new age sience fiction for meg  Gliser
Hehe, er ikke helt glad i elektronikk-relatert arbeid selv heller  Øyerulling Menmen, bestiller nye armer, både til vindusvisker og blinklys,
så burde det problemet være løst =)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1341
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #343 på: oktober 28, 2017, 23:33:03 pm »

Nå er nye rattarmer kommet i posten, til både blinklys og vindusvisker,
samt instrumenter og følere (oljetrykk og oljetemp) fra CSP, + + +

Så da blir det montering i midten av uka, og så snart felger er ordnet, og vinterdekkene er i boks, skal bilen flyttes,
så da mangler det bare å få den på eu-kontroll en gang før jul.
Om den går gjennom der, skal bruksbilen kjøres på dynga en gang før 2018,
så blir bobla ny bruksbil =P
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3095
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #344 på: oktober 29, 2017, 10:53:48 am »

fett.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3095
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #345 på: desember 02, 2017, 23:36:48 pm »

Kommet noe nærmere EU??
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 10 11 [12]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!