april 29, 2024, 15:44:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tungstartet og bensin ut av potta  (Lest 1044 ganger)
TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« på: juli 15, 2010, 22:10:39 pm »

Har en 1600 motor i en 73 DOKA, denne har vært tungstartet, men starter til slutt, problemet er att enn må lirke på gassen så det ikke stopper, får en først gass på den så går den.

Demonterte gasser ikveld, vasket alt å skrudde på igjen, dysene ble nok ikke helt igjen skrudd slik de stod da jeg demonterte, satte sammen igjen dritten og den startet ikke. Ved å strype bensintilførselen startet den, men gikk på 2-3 sylindere, og det sprutet bensin ut av potta. Hvordan skrur jeg ned tilførselen på gassern?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 15, 2010, 22:21:09 pm »

sjekk ventiler:)

vanskelig å starte både kald og varm?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« Svar #2 på: juli 15, 2010, 22:25:03 pm »

Før virket det som om den ikke fikk bensin, helte jeg direkte i gasser så startet og gikk den, men ga jeg gass kjapt dauet den bare av. Derfor tok jeg av gassern ikveld. Og nå får den alt for mye ser det ut som. Hvordan justeres dette? Den var en stk med nåldyse og en større dings som kunne skrues på. På venstre siden av gasser, sett bakfra
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juli 15, 2010, 22:34:04 pm »

flottøren din tetter ikke .
skru av toppen på forgasser og sjekk
eller du har glemt en dyse
Loggført
TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« Svar #4 på: juli 15, 2010, 22:47:23 pm »

Skal demontere igjen imorgen, men virker som flottøren var iorden når jeg satte det sammen igjen
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juli 16, 2010, 07:29:21 am »

Han mente sikkert flottørnåla...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 16, 2010, 11:18:20 am »

Opplevde det samme en gang! Da jeg så nedi forgasseren rant det bare bensin ukontrollert! Det var flåtørventilen som trengte en dusj med wd-40 for å ikke henge seg opp!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!