april 26, 2024, 15:11:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan tilpasse motorrommet/kjøleblekk/motor til en bay 74  (Lest 1930 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: juli 22, 2010, 00:16:56 am »

Jeg har en 2L Type 4 CU motor i min 74 mod bay som originalt hadde 1600 motor. Jeg syns ikke kjøleblekket til denne motoren passer spessielt godt baki der, så jeg lurer litt på hvor mye jobb det er å f. eks montere CJ kjøleblekk på en CU motor. vil den da passe bedre i bilen? er det noen forskjell på motorrommet på bayer med 1600 motor og type 4 motor?
Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 22, 2010, 05:54:43 am »

Jeg har en 2L Type 4 CU motor i min 74 mod bay som originalt hadde 1600 motor. Jeg syns ikke kjøleblekket til denne motoren passer spessielt godt baki der, så jeg lurer litt på hvor mye jobb det er å f. eks montere CJ kjøleblekk på en CU motor. vil den da passe bedre i bilen? er det noen forskjell på motorrommet på bayer med 1600 motor og type 4 motor?

Hvis CU motoren din kommer ifra en T3, så vil det passe dårlig da det bla. er forskjellig viftehus på disse to motorene.

Motorrommet er likt med 1,6 og 2,0 det er kjøleblekket som tar opp endringene


Jeg har også en CU i min 72 bay, men jeg har flyttet over alt som er forskjellig på de to motorene, varmepotter, viftehus og motorfeste/bjelke. (mulig det var mer også)
Loggført

oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: juli 22, 2010, 08:42:34 am »

ja, CU motoren min kommer fra T3. Den ble montert av tidligere eier, hvor han klipte til blekket sånn at det ihvertfall gikk ann å få inn motoren. problemet er at det ikke er videre pent og det er selvfølgelig ikke tett mellom varm og kald sone på motoren.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!