april 20, 2024, 09:17:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte kanaler på boble  (Lest 7529 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: juli 27, 2010, 22:38:39 pm »

har en -75 Jeans som trenger nye kanaler etterhvert (har 2 faktisk.... hmm)
men må jeg av med karross fra bunnplata for  bytte kanaler.
eller går det "greit" uten å løfte kaross?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: juli 27, 2010, 22:51:31 pm »

det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #2 på: juli 27, 2010, 22:56:34 pm »

Skru ut boltene mellom bunnplata og kaross, foruten de bak på dempertårna. De bare løsner du litt. Så tar du en jekk på tunellen og opp under dasj. BugMe metoden.
Loggført

Mob:92245040
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 27, 2010, 23:25:12 pm »

det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )

som i "Quarterpanel"?   antar jeg da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: juli 28, 2010, 10:51:52 am »

det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )

som i "Quarterpanel"?   antar jeg da.


quarterpanela ja.. de blir veldig i veien.. men etter min mening er det nå like enkelt å bare løfte av karossen først som sist..
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 28, 2010, 11:27:37 am »

ja blir nok å ta av kaross. lade muttertrekkern!

hvilke typer kanaler anbefales ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #6 på: juli 28, 2010, 14:10:55 pm »

ja blir nok å ta av kaross. lade muttertrekkern!

hvilke typer kanaler anbefales ??
  NOS
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 28, 2010, 14:58:51 pm »

hørtes for Dyyyyyyyyyyyrt ut..
hva med Mexico/Brazil kanaler??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #8 på: juli 28, 2010, 15:33:12 pm »

brukte ?
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #9 på: juli 28, 2010, 20:02:46 pm »

hørtes for Dyyyyyyyyyyyrt ut..
hva med Mexico/Brazil kanaler??

Er de i det hele tatt mulig å få tak i lenger da?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 28, 2010, 20:46:28 pm »

aner ikke hva som er tilgjengelig . har ikke kikket så mye på de forskjellige alternativer.
dette er en sånn litt Gruff jobb , så distanserer det litt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #11 på: juli 28, 2010, 21:12:52 pm »

aner ikke hva som er tilgjengelig . har ikke kikket så mye på de forskjellige alternativer.
dette er en sånn litt Gruff jobb , så distanserer det litt

Ja jeg holder på med det samme selv, skikkelig gruff jobb ja. Fikk tak i kanalene for lenge siden, så jeg husker ikke i forbifarten hvilket merke mine er.. kjøpte de hos unneberg. Bolthullene i bunnen stemmer dårlig, så der er jeg nødt til å finne på noe lurt.. blir vel å ta av bunnen og sveise på den etter at overdelen er sveiset fast i karossen tenker jeg  Øyerulling Overdelen er litt for lang, så der måtte jeg justere litt, men bedre det enn at de er for kort antar jeg  Gliser
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 28, 2010, 21:49:01 pm »

ja går nok bra til slutt  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #13 på: juli 28, 2010, 21:57:27 pm »

ja går nok bra til slutt  Kult

Årnær seg for snille gutter  Gliser
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #14 på: juli 29, 2010, 09:47:47 am »

ja blir nok å ta av kaross. lade muttertrekkern!

hvilke typer kanaler anbefales ??

VW Veteramdeler har kanaler til litt over tusenlappen http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=851&category=

Eller du kan hente ut 250 kroners kanaler hos Veng http://veng.no/katalog2/deleliste.asp?Kat=39&id=9511&t=10:49:19#39


* veng.JPG (168.94 KB. 842x1352 - vist 309 ganger.)

« Siste redigering: juli 29, 2010, 09:49:40 am av haz » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: juli 29, 2010, 11:13:06 am »

Mexico kanaler finnes over disk i Norge. De kommer selvfølgelig uten bunn siden de er fra produksjonslinjen. Fordelen med det er at de kan sveises inn med motstandssveis og at du kan anpasse karosseriet til kanalen for seg, og kanalbunnen til bunnplaten før du hekter de to bitene sammen.
Jeg sveiset inn veng bråta på Jordebilen ved å dytte de inn fra siden, føltes veldig råtamekk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: juli 29, 2010, 11:21:12 am »

ja det vel best måte og ta del for del selvom det høres ut som mere jobb.
i praksis så blir det vel likt. så slipper man problem med hull som ikke passer og knotemekke det til
er det unneberg som selger dise mexico kanalene og er det mexico under del evt varmekanal tilgjengelig og?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: august 01, 2010, 10:28:19 am »

Skal du kjøpa ny kanal so er det vel berre 2stk på markedet som er brukande.. nr1 mexico kanalar som unneberg skaffar deg, eller repro kanalar av merket JP-Group frå danmark som ogso unneberg skaffar. På reprokanalar so er det ein stoor forskjell på skruehola på kanalen kontra dei hola som er på golvet.. derfor er det å anbefala å skifta kanalbotnane på dei. Dvs du kjøper hookeys botnar til 1800kr paret og fjerner dei dårlige kanalbotnane.. når du tar av botnen på repro kanalen finn du ut att varmerøyret IKKJE er tett i skjøytane, so då vil du kanskje sveisa det tett der so du er sikker på att varmlufta når fram til frontruta..

Her er ein halvferdig bruksanvisning på kanalmonteringa: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20900.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #18 på: august 04, 2010, 16:14:33 pm »

For de som liker å lære av andres feil kan jeg også nevne at det er MEGET smart å teste og smøre opp SAMTLIGE gjenger og boltfester FØR kanalen monteres... OG lage gode hull i tetningslisten der boltene skal skrus gjennom. Muttertrekker er greit når det skal av, men ble litt for bøllete for meg når det skulle på (tenkte å spare litt tid og ble ivrig!). Følgen ble at flere av boltfestene inni (repro) kanalene løsnet. De er magert festet, for å si det sånn.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!