april 29, 2024, 21:04:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Løsne "piston-pins" fra stempel og "con-rod"  (Lest 708 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: juli 28, 2010, 19:11:44 pm »

Heisann,

Jeg er ikke hva disse tingene heter på norsk. Det er et lite rør som er tredd gjennom stempelet som fester stempel tol "connection-rod". Beklager at jeg ikke kjenner terminologien. Dette lille røret må tas ut for å få stempel av con-rod.

Jeg klarte å få ut et av disse rørene ved hjelp av hammer og meisel, men jeg tror ikke denne teknikken er særlig veivaksel-vennlig. Redd for å skade den. Hvordan løsner jeg disse best mulig? Mine sitter satans hardt fast.

Takk for din tid.

Mvh,
Marius

Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: juli 28, 2010, 19:18:18 pm »

Krysspinnen som går igjennom stempelet og råden ja.
Jeg bruker som regel en hard gummi"meisel" som er litt mindre i dm en krysspinnen.
Jeg smører godt med olje på alle sider av krysspinnen, og prøvse å snurre den litt så olja trekker seg inn. Da går det som regel veldig greit.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: juli 28, 2010, 19:30:55 pm »

Det blir ofte en liten kant/grad utenfor kryssbolten. Kan forsiktig fjernes med en lagerskrape el.l. for bolten bankes/presses ut. Kan ogsa vare sotbelegg som kniper pa bolten. Fjernes med forgasserrens og "skureklut". Da sklir som regel boltene lett ut.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: juli 28, 2010, 19:34:38 pm »

Og til de mer gjenstridige har jeg laget denne lille jernklumpen med en bolt gjennom. Da er det bare å tre båndet rundt stempelet og skru kryssbolten ut.


* DCP_4524 (Medium).JPG (75.84 KB, 800x531 - vist 73 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: juli 29, 2010, 20:40:27 pm »

varm stempelet med blåselampe. Så kan du dunke det ut med en plastaksling eller trepinne. Ikke bruk stål eller skrujern, det kan lage skader.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!