Vakum slangen må være av om det er meningen at du skal ha 30 grader fortenning på full belastning
Når du ruser opp motoren uten belastning med vakum slange tilkoblet drar vakumet opp tenningen
Husker ikke sikkert, men mener det blir fort 12-15 grader+ på vakum....
Mitt tenningsanlegg skulle stilles inn på 5 grader ved 850rpm, med vakumslange på og idle stabilisator forbikoplet.
Vakum trekker 12-16grader. Sentrifugal 16-20 ved 2400 og 21-25 ved 3800.
Har nå stilt etter boka, men det har ikke endret noe.
Kompresjonstest viser 8kg på alle untatt nr. 3 som viser rett over 6kg.
Alle pluggene er svarte og fulle av sot, nå står det i 65F8 tomgangsdyser men har bestilt 55F8 fra Rallybugs.
Hoveddyse er tatt ned fra 175 til 135, mens luft er beholdt på 200.
Akkurat denne weberen er såkalt "late model" nr. 151 og kjennetegnes med hvite kaplser over air correction skruene.
Den skal derfor ha fra 2 til 3 omdreininger på AF miksen i motsetning til de andre DCOE som skal ha 0,5 til 1.
Dette har jeg og justert inn ved å la den gå på tomgang med spjeldene lukket.
Ventilene er justerte, og kompresjon på de sylindrene som blir varme er ok. Om det var noe galt med ventilene, burde ikke det vist på kompresjonsmåling?