mars 28, 2024, 14:17:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Får ikke trykk på bremsene  (Lest 1417 ganger)
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« på: august 01, 2010, 10:47:11 am »

Eg har byttet til 2krets hovedsylinder på min 65 T1, kjøpte en slik som på bildet under fra machine7.com.

Sammen med 2krets tank montert på original plassering til gamle tanken, og nye lav trykkslanger til sylinder.

Det er 3 fremste boringene i sylinderen går til frambremsene og til bremse lyset bryteren, de 2 bakerste går en til bakbremsene og den siste er plugget med en slik.

Ellers så er det nye hjulsylindre i alle hjørnene med nye bøyelige bremseslanger og harde rør og T-stykke ved siden av girkassen.

Eg har luftet slik at det ikke kommer ut luftbobler på alle hjørnene og på lufteskruen på hovedsylinder. Men med null luft og alle nipler og fittings skrudd til så blir det ingen trykk oppbygging når eg pumper på pedalen, hva kan være problemet?

Kan det være pushrod tingen som er feil i forhold til sylinder? For den her eg ikke byttet.


Frank RT
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #1 på: august 01, 2010, 10:57:50 am »

justert bremsebånda riktig da?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #2 på: august 01, 2010, 14:58:31 pm »

Jeg opplevde det samme, da var det fremdeles luft i hovedsylinderen. Tok en colaflaskekork (plast 1,5l flaske) borret et 5mm hull, Denne korken passer på bremseveskebeholderen. Satte forsiktig på trykkluft gjennom hullet (lufteskruer på calipter/bremsepumpe åpne) og vips kom lufta ut og bremsene ble topp.  Glad
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 01, 2010, 18:07:05 pm »

Båndene skal være bra innstilt, eg får ta meg eit par runder til å se om det lurer deg noe luft noe sted!
Skal prøve trikset med trykk luft Glad

Frank RT
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: august 01, 2010, 18:13:10 pm »

Har du justert "pushrod tingen"? Det skal være litt klaring på denne når pedalen er helt ute. Viss det står for mye spenn på denne vil ikke vesken renne fra beholderen og inn i hovedsylinderen.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: august 01, 2010, 18:28:15 pm »

Det kan være eit poeng, skal eg se på! Takker for svar Gliser
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #6 på: august 04, 2010, 09:30:38 am »

Har lært at du skal merke et lite "klikk" når du begynner å bevege pedalen de første mm. Dette er hørbart (så vidt) men følbart på pedal. Caliper montert rett vei? Jeg klarte det utrolige ved skifte av caliper å montere nye feil vei, ikke luft i system, men ei heller trykk på pedal. Etter justering av pedal (pushrod) og snuing av calipere har jeg nå bremser så det holder.
Til mitt forsvar må sies at gamle calipere hadde 2 lufteskruer, mens de nye hadde en!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!