Spesifikasjoner:
VW Magnesium blokk
86 mm DPR veiv med wedgemated svinghjul
5,7 " Eagle råder
FK 89 kam
1,45 JPM fembolt vippearmer
JE JPM-spec stempler
MS 230 topper fra JPM (flower 240 cfm ved 16 mm løft)
http://www.jpmotorsport.se/Cima/Mahle sylindere
51,5 IDA fra Jay Cee
2 qrt sump
30 mm oljepumpe med Berg lokk/fullflow kit
1 7/8" header (ceramic coated) med polished stainless 3" muffler. Custom made av A1
Manton tapered pushrods / JayCee pushrodtubes
CR ca 10,7 = kjøres på vanlig pumpebensin
Komplett med kjøleblekk og alternator
MSD fordeler, coil og ledninger + MSD 6AL boks
KEP2 trykkplate med Daikin superdisc
(Bilde viser motoren med 009-fordeler istedenfor MSD som nå sitter på. Motoren har nå også annen åndeboks enn den på bildet)
Motoren er bygd i 2007 av kun nye deler. Oppgradert i juli 2009 med nye JPM/JE-stempler, nye sylindere, nye støtstenger og nye JPM 5-bolt vippearmer. Stemplene har flyttet pinnebolt som gjør at motoren ikke er bredere enn en original 1600 motor. Etter oppgraderinger sommeren 2009 har den gått ca 50 mil hvorav ca 30 mil var t/r SCC hvor den gikk 11,95/180 km/t i en type 1 fra 1963 i gatetrim. Helgen etter SCC kjørte jeg i stykker girkassa i bilen og motoren har etter dette stått ubrukt i et år.
Er ikke bremset men bør ha rundt 230 HK. Motoren er bygd for å kunne kjøres på gata (går ikke varm).
Motoren er helt komplett og kan settes rett i bil og kjøres.
Pris: 70 000 kr.