april 25, 2024, 07:03:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min splitt  (Lest 13489 ganger)
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« på: mars 08, 2008, 19:10:13 pm »

min ny innkjøpte splitt, reg. første gang i Norge i mai 52. nesten ikke rust, men mangler noen deler.
« Siste redigering: mars 08, 2008, 20:00:18 pm av raaen » Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #1 på: mars 08, 2008, 19:29:44 pm »

noen bilder tatt i fylla


* splitt 007.jpg (89.8 KB, 640x480 - vist 603 ganger.)

* splitt 006.jpg (86.43 KB, 640x480 - vist 528 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 08, 2008, 19:32:27 pm »













Originale skjermer. sjekk pressinga under lykta og "bulken" til baklysa.





« Siste redigering: mars 08, 2008, 19:40:39 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: mars 08, 2008, 19:35:09 pm »

Merkeligt att folk berre bruker gamle bobler til å samla støv Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 08, 2008, 19:46:35 pm »

ja denne stod i kjelleren der jeg hentet denne...i 2003 men da var den ikke til salgs.
Nå derimot var den det.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 08, 2008, 19:48:13 pm »

siden "vi" må sveise tilbake splittvinduet ...kanskej dette kunne være noe??

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: mars 08, 2008, 19:55:48 pm »

Da var no åg ein variant Gliser

Korleis var bilen de sagde ut splitt-vinduet då?? Er jo alltid gale å saga ut noko sånt som eigentle burdevåre i rette bil....Men når denna bilen er ferdig, so er da vel umuligt å se forskjell Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #7 på: mars 08, 2008, 19:57:33 pm »

Gratulerer med ny bil.


min ny innkjøpte splitt, reg. første gang i Norge i mai 52. nesten ikke rust, men mangler noen deler. æsj, Bildene blei for mørke.
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 08, 2008, 19:59:44 pm »

det var relativt vanlig for leeeeeeenge siden å bygge de eldste boblene om til ett nyere og Frææschere utseende.
desverre nå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #9 på: mars 08, 2008, 21:08:05 pm »

Ser ut som en kjempeflott bil Osteaktig
Synd med bakruta Gråter, men det fikser du Blunker
Lykke til videre!
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: mars 08, 2008, 21:12:55 pm »

Gratulerer med kjempefin bil! Er den så rustfri som den ser ut til å være?
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 08, 2008, 21:20:39 pm »

Denna så jo jækla bra ut.. blir moro å se.
Grattis.. Åssen ble det med de baklysa da?? Fikk du slaått kloa i de??
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #12 på: mars 08, 2008, 21:27:25 pm »

Gratulerer med kjempefin bil! Er den så rustfri som den ser ut til å være?

Den er bedre.. Første gang jeg har kikket på en gammel VW som ser så "fæl" ut ved første øyekast som viser seg å være så tvers igjennom sunn. Orig skjermer, stigtrinn, motor osv og så og si fri for rust..

Gratulerer nok en gang med kjempedeal!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: mars 08, 2008, 22:59:05 pm »

Kongebil!! Beste av to verdener, det fineste dashbordet OG den fineste bakruten!!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #14 på: mars 09, 2008, 12:15:52 pm »

Sto denne litt utenfor Oslo sentrum?
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #15 på: mars 09, 2008, 16:14:06 pm »

Sto denne litt utenfor Oslo sentrum?
  6 mil unna sentrum
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: mars 09, 2008, 19:09:21 pm »

Grattis. Alltid like morro å se gamle biler komme seg ut av garasjer og låver.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #17 på: mars 09, 2008, 19:10:15 pm »

Jeg tror dette må være denne jeg så på for ca 8-9 år siden.
Fikk tilbud om å kjøpe den, men takket nei, noe jeg angret på.
Mener de orginale baklyktene lå løst i baksetet. Splitt utkappet som det er bilde av, fikk du med det? Dersom ja, er jeg ganske sikker på at det er samme bil.
Artig Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: mars 09, 2008, 19:11:21 pm »

Kor mangen fargar har det våre på den, om eg tør spørra?
Ser jo svart, grøn og ein beige-kvit eller noko.
Og kva farge skal du ha på han til slutt??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #19 på: mars 09, 2008, 19:48:20 pm »

Jeg tror dette må være denne jeg så på for ca 8-9 år siden.
Fikk tilbud om å kjøpe den, men takket nei, noe jeg angret på.
Mener de orginale baklyktene lå løst i baksetet. Splitt utkappet som det er bilde av, fikk du med det? Dersom ja, er jeg ganske sikker på at det er samme bil.
Artig Blunker
  det er nok samme bil. hva var den tilsalgs for da ?
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: mars 09, 2008, 21:18:50 pm »

10 000,-
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 09, 2008, 21:20:53 pm »

Utrolig flott funn  Sjokkert

« Siste redigering: mars 09, 2008, 23:57:35 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #22 på: mars 09, 2008, 23:54:18 pm »

Når ble den nye bakruta satt i?
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #23 på: mars 10, 2008, 08:58:37 am »

Rått funn Raaen!

Jeg kommer en tur bort før du hogger den Blunker

Ang. dørpaneler. De du viser frem er ikke så dårlige. Sett på de til du finner noen som er bedre.

Som alltid: "stygt" og originalt er alltid bedre enn fin og repro.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #24 på: mars 10, 2008, 09:11:43 am »


Som alltid: "stygt" og originalt er alltid bedre enn fin og repro.



For et utrolig bra utsagn  Glad
Er hjertens eing  Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: mars 10, 2008, 17:36:20 pm »

grattis med prosjekt raaen Glad
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #26 på: mars 10, 2008, 21:15:10 pm »

byttet bensinkran i kveld, selvsakt var det feil dim på røret mellom tunnelen i bilen. må se litt på det om en skal gå på å bytte det også.
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #27 på: mars 10, 2008, 21:27:56 pm »

kul bil du har fått tak i pettern:).. må vel ta meg en tur en dag bort til deg for å se på den.. må vel snart prøve å starte 59mod min oxo tenker jeg:)..  v/ erik
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #28 på: mars 10, 2008, 22:31:55 pm »

byttet bensinkran i kveld, selvsakt var det feil dim på røret mellom tunnelen i bilen. må se litt på det om en skal gå på å bytte det også.

Husk at alle slanger og rør til bensin på en splitt skal være 8mm og IKKE 6mm. Bare ett godt råd.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #29 på: mars 10, 2008, 22:38:28 pm »

byttet bensinkran i kveld, selvsakt var det feil dim på røret mellom tunnelen i bilen. må se litt på det om en skal gå på å bytte det også.

Husk at alle slanger og rør til bensin på en splitt skal være 8mm og IKKE 6mm. Bare ett godt råd.
  Takker og bukker, stussen på krana var 6 mm. ( sikker feil kran jeg har da )
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!