mai 21, 2025, 00:58:28 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs? (Lest 1888 ganger)
Bjørn Hjellestad
Medlem
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?
«
på:
august 08, 2010, 13:20:50 pm »
Hei!
Skal putte inn en 1300 dblp i en 1968 1300, skal det inn en trykkplate med "klumper" eller uten?
Er lamellen lik på de forskjellige?
Loggført
http://mnmlist.com/
http://www.weinkath-carwheels.de/classic/1303_mit_300ps__caraco.html
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?
«
Svar #1 på:
august 08, 2010, 17:12:47 pm »
Vet ikke hva du helt mener med klumper, men i utgangspunktet finnes det to typer girkassetyper. Med og uten føringsrøret rundt akselen. Klutsj finnes også i to typer, med og uten støttering.
Har du ikke føringsrør, skal du ha støttering.
Har du føringsrør, skal du ikke ha støttering.
Så kassen på bildet under har rør, og skal dermed ha trykkplaten til høyre uten ring.
Trykkplater, lameller og svinghjul finnse også i to forskjellige diameter 180 og 200mm. Her må jo alle tre være i samme diameter.
Ellers finnes trykkplater med tre armer som på bildet, og andre har solfjær med mange små armer, men disse skal passe om hverandre.
DCP_4543 (Medium).JPG
(91.25 KB, 800x531 - vist 198 ganger.)
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?
«
Svar #2 på:
august 08, 2010, 17:15:23 pm »
Så nå på mitt eget bilde hva du muligens mente med klumper
De 9 spiralfjærene på trykkplaten til venstre? Spiller ingen rolle. Det er ringen i midten som teller.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Bjørn Hjellestad
Medlem
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?
«
Svar #3 på:
august 08, 2010, 18:39:17 pm »
Ring i midten ja! den er fin!
Har nå trøbbel med å få motoren på plass, regner med det ikke er forskjellige dim på inngående aksling på gearkassen?
Har sjekket ytter dia på svinghjul, det er helt likt det på forrige motor.
Anyone?
Loggført
http://mnmlist.com/
http://www.weinkath-carwheels.de/classic/1303_mit_300ps__caraco.html
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre
«
Svar #4 på:
august 08, 2010, 18:43:11 pm »
Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn
Loggført
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970
Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bjørn Hjellestad
Medlem
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre
«
Svar #5 på:
august 08, 2010, 19:41:51 pm »
Sitat fra: Rikard på august 08, 2010, 18:43:11 pm
Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn
Har opplevd akkurat det du sier her i 19 av 20 tilfeller!
Men idag måtte jeg ta fram en jekkestropp og spenne denne opp mellom eksospotten og framre gearkassefeste + jekke litt i bakkant, og da kom motoren på plass (endelig)
Loggført
http://mnmlist.com/
http://www.weinkath-carwheels.de/classic/1303_mit_300ps__caraco.html
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre
«
Svar #6 på:
august 08, 2010, 19:44:24 pm »
Justerte du klutsjen?
Loggført
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970
Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bjørn Hjellestad
Medlem
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre
«
Svar #7 på:
august 08, 2010, 21:15:47 pm »
Sitat fra: Rikard på august 08, 2010, 19:44:24 pm
Justerte du klutsjen?
Jepp!
Sentrert med clutch dor fra VW Heritage, snedig redskap!
Loggført
http://mnmlist.com/
http://www.weinkath-carwheels.de/classic/1303_mit_300ps__caraco.html
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...