april 27, 2024, 20:11:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs?  (Lest 1410 ganger)
Bjørn Hjellestad
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Bergen


member of slow children & Niceprice Racing


Vis profil
« på: august 08, 2010, 12:20:50 pm »

Hei!

Skal putte inn en 1300 dblp i en 1968 1300, skal det inn en trykkplate med "klumper" eller uten?

Er lamellen lik på de forskjellige?
Loggført

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 08, 2010, 16:12:47 pm »

Vet ikke hva du helt mener med klumper, men i utgangspunktet finnes det to typer girkassetyper. Med og uten føringsrøret rundt akselen. Klutsj finnes også i to typer, med og uten støttering.
Har du ikke føringsrør, skal du ha støttering.
Har du føringsrør, skal du ikke ha støttering.
Så kassen på bildet under har rør, og skal dermed ha trykkplaten til høyre uten ring.

Trykkplater, lameller og svinghjul finnse også i to forskjellige diameter 180 og 200mm. Her må jo alle tre være i samme diameter.
Ellers finnes trykkplater med tre armer som på bildet, og andre har solfjær med mange små armer, men disse skal passe om hverandre.


* DCP_4543 (Medium).JPG (91.25 KB, 800x531 - vist 153 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2010, 16:15:23 pm »

Så nå på mitt eget bilde hva du muligens mente med klumper  Osteaktig
De 9 spiralfjærene på trykkplaten til venstre? Spiller ingen rolle. Det er ringen i midten som teller.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Bjørn Hjellestad
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Bergen


member of slow children & Niceprice Racing


Vis profil
« Svar #3 på: august 08, 2010, 17:39:17 pm »

Ring i midten ja! den er fin! Glad

Har nå trøbbel med å få motoren på plass, regner med det ikke er forskjellige dim på inngående aksling på gearkassen?
Har sjekket ytter dia på svinghjul, det er helt likt det på forrige motor.

Anyone?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 08, 2010, 17:43:11 pm »

Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bjørn Hjellestad
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Bergen


member of slow children & Niceprice Racing


Vis profil
« Svar #5 på: august 08, 2010, 18:41:51 pm »

Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn

Har opplevd akkurat det du sier her i 19 av 20 tilfeller!
Men idag måtte jeg ta fram en jekkestropp og spenne denne opp mellom eksospotten og framre gearkassefeste + jekke litt i bakkant, og da kom motoren på plass (endelig)
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 08, 2010, 18:44:24 pm »

Justerte du klutsjen?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bjørn Hjellestad
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Bergen


member of slow children & Niceprice Racing


Vis profil
« Svar #7 på: august 08, 2010, 20:15:47 pm »

Justerte du klutsjen?

Jepp!
Sentrert med clutch dor fra VW Heritage, snedig redskap! Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!