april 29, 2024, 11:44:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tennplugger blir sotete, bytter mellom 3 og 4 sylindere  (Lest 1647 ganger)
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« på: august 09, 2010, 20:41:03 pm »

Hei! Har hatt litt problemer med bobla i en stund nå.. Kjørte fra oslo/bærum ned til tjøme (tønsberg), alt gikk bra, motoren gikk som bare det!! Men så skulle jeg hjem og kom til drammen og da begynte den å gå på 3 sylindere. Putra i 50 fra drammen og hjem.

Fant senere ut at den ene pluggledningen hadde ligget på eksosrøret og gummien hadde smelta. Kjøpte pluggledninger fra biltema, som ikke passer på tennpluggen derfor flyttet jeg plugghetta fra den gamle ledningen over på den fra biltema. Vasket så pluggene med bensin, kjørte 400 meter bort i veien og tilbake. Da fungerte den som bare det! Så skulle jeg teste den litt ista, og da var det av og på med 3 og 4 sylindere.

Var ute og skrudde av pluggene for litt siden og de er like sotete etter 15 min kjøretur som de var etter frem og tilbake til tjøme.




Har noen noen tips? Er litt fortvila her  Flau

Mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 10, 2010, 00:20:27 am »

Ta deg en tur til Røyken en dag, så ser vi på det Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #2 på: august 10, 2010, 10:17:30 am »

Takk for det! Men jeg har ikke lappen så det blir nok litt vanskelig..

Ringte HotShop og de mente at det var choken som er feil innstillt. Den går ikke av etter 5 min med kjøring, men står på midten av den trappen. Altså får den for mye bensin og pluggene blir sotete. Så da får jeg ta en titt på choken!

Mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 10, 2010, 10:21:20 am »

Takk for det! Men jeg har ikke lappen så det blir nok litt vanskelig..

Ringte HotShop og de mente at det var choken som er feil innstillt. Den går ikke av etter 5 min med kjøring, men står på midten av den trappen. Altså får den for mye bensin og pluggene blir sotete. Så da får jeg ta en titt på choken!

Mvh. Zezner

Å, hehe! Du er ikke den eneste! Ja, prøv å juster choken! Kan hende det hjelper Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #4 på: august 10, 2010, 13:01:33 pm »

Hei, da har jeg prøvd å justere choken... tror ikke det hjalp noe, har ikke kjørt en tur så er ikke helt sikker.. Uansett, er bilde 1 eller 2 riktig?

1



2


Bilde 1 er etter at jeg justerte choken, men det er vel sånn som bilde 2 det skal se ut? Problemet er at jeg må bruke fingeren for å få den så rett opp og ned. Det virker som om hele spjelet er litt tregt egentlig...

Er det noe fasit på hvordan choken skal stå? For nå står solex oppned...

 Hæ Hæ Hæ

Mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #5 på: august 10, 2010, 18:05:17 pm »

du skal justere choken (løsne skruene der ledningen går inn å vri til det er passlig med spenn på choken) slik at når motoren er helt kald så skal choken være lukket når du drar speeden helt tilbake, men det skal ikke være mye spenn, bare så den akkurat lukker når motoren er kald.(skal ligge lukket hele tiden når motoren er kald) da når motoren er varm skal den sprette opp av seg selv.

skal ikke være mye spenn bare akkurat så choken ligger på (da når motoren er kald), dette er viktig for at choken skal åpne!(da når motoren er varm)
« Siste redigering: august 10, 2010, 18:08:05 pm av volkswagen1302 » Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #6 på: august 10, 2010, 22:33:12 pm »

Solexmerket står opp-ned på min også, men ikke noe å kontrollmåle choken på den måten.
Skru den av, og sjekk at fjæra i chokelementet er ren og pen, så den ikke møter noen hindringer når den blir varm og krympes.  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #7 på: august 10, 2010, 22:47:26 pm »

Takker for svar!
Som volkswagen1302 sier så skal det ikke være mye spenn i choken, bare så den klarer å lukke spjelet. Jeg tror jeg skrudde den litt hardt.. Chokelementet så helt fint ut det. Skal prøve å justere den i morgen, bare jeg klarer å få start på, pluggene er vel sota ned igjen..


mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 11, 2010, 09:11:08 am »

sjekk pluggledningene igjen du. virker som du er inne på noe der.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!