april 24, 2024, 09:22:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -66 Type 3 Variant Prosjekt  (Lest 22418 ganger)
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #60 på: februar 26, 2009, 01:05:36 am »

Ond sirkel det der..
Ser frem til hjulløft på SCC Kysser
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #61 på: juni 09, 2009, 08:57:15 am »

Fy fa.. skikkelig imponert, for de som ikke har fått det med seg, Jørn Kjørte høy 11 sekunder på Mantorp i helga, er ikke sikker på akkurat hva det ble men, det fyller sikkert Jørn inn selv.

Rått. ta en titt her for sammenligning, stemmer sikkert ikke helt men helt galt er det sikkert ikke!http://www.fastestlaps.com/index.php?what=cars&page_id=lists&cat=qmile&size=all
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #62 på: januar 12, 2010, 21:52:35 pm »

siden det er så poppis med å fyre om dagen har jeg holdt på litt med å få litt lunk i varianten i kjølige vår, sommer,høst og vinter døgn
har aldri fått surret meg til dette , men nu var det tida.
planen var egentelig å bygge varmeapparet inn oppunder dashbord sammen med friskluft opplegget , men det utgikk
plan "B" var da å lage noe under baksete og kople seg på de originale varmerøra i kanalene.

som donor, tillegsvarmeapparat fra T3 caravelle. alt i ett med vifte, register og kran.
laget til en aluminiums boks foran apparatet og dreide ett par stusser til dette.
har laget ett par sånne varmapparat før og synes det fungerer best med ett lite "kammer" mellom vifta og uttaket.
PITT donerte ett sett originale spaker for varme regulering "takk takk" Glad
planen er å kople bryter og stengeventil inn på dette .


* DSC08455.JPG (143.1 KB, 640x480 - vist 254 ganger.)

* DSC08456.JPG (157.63 KB, 480x640 - vist 280 ganger.)

* DSC08497.JPG (155.39 KB, 480x640 - vist 291 ganger.)

* DSC08457.JPG (161.64 KB, 640x480 - vist 251 ganger.)

* DSC08458.JPG (161.07 KB, 640x480 - vist 300 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #63 på: januar 26, 2010, 22:11:53 pm »

fått ferdig varme styring av bryter og kran og opplegget fungerer bra.
får ikke like høy temp på ruta som på en bil med varmeapparat i front av bilen da noe varme forsvinner i alurøra+ varmetap i kanalen
, men kupèen blir  god og varm og det blåser varmt på ruta og ved beina.
målet var litt lunk i bilen

vifta har 3 trinn Glad

noen mobilbilder


* IMG_0217.jpg (132.64 KB, 640x480 - vist 256 ganger.)

* IMG_0218.jpg (117.95 KB, 640x480 - vist 259 ganger.)

* IMG_0219.jpg (109.4 KB, 480x640 - vist 244 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #64 på: januar 26, 2010, 23:58:27 pm »

Hvor tar du luften inn til vifta?
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #65 på: januar 27, 2010, 00:00:54 am »

det er ikke tilkoplet direkte friskluft , så den bare suger luft fra kupèen gjennom hulla i sparkeplata under baksete som egentelig blåser ut på beina bak .
friskluft inn i bilen får jeg via trekant vindu eller friskluft apparat.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #66 på: januar 27, 2010, 09:30:59 am »

Genialt bra !!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #67 på: januar 27, 2010, 09:53:52 am »

Glad
blei den "enkleste" løsningen da det hadde vært mest optimalt og fått montert det foran og helst integrert det med friskluftanlegget.
da jeg bygde bilen så blei dette ikke prioritert.
har 80 graders termostat kom jeg til å tenke på så vannet er vel ac 10-15 grader kaldere enn vanlig så det utgjør vel også bitelitt på varmen fra apparatet.
nå skal jeg ikke fryse hjem fra Zita lenger  Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6105
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #68 på: januar 27, 2010, 20:36:35 pm »

Tøft!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #69 på: april 27, 2010, 00:02:04 am »

Motor
2,2 WBX turbo.PWR vannkjølt intercooler og Megasquirt datasprut og Megajolt fordelerløs tenning.
Wiseco 96mm smidd syl sats ellers er det en std WBX  med original  topper(noe dekomprimert)/ventiler/veiv/råder og tilnærmet org kam.
Bremset 260HK/356NM v/1 bar.
Intercoolerene har eget kjølesystem bygd inn i høyre innerskjerm
Wastegateløsning er bygget om etter disse bildene.




Den runde "boksen" øverst på bildet på røret fra turbo'n og til spjellhuset, hva er det?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #70 på: april 27, 2010, 00:04:20 am »

vannkjølt intercooler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #71 på: april 27, 2010, 00:17:30 am »

Okie dookie! Lurer litt på om det kunne vært like greit og bygge en 2.0 med megasquirt og turbo, som og bygge 2.5 med MS og uten turbo. Har kikket paa turboen du solgte tidligere. Lavere komp, ellers er det ikke saa mye og ta hensyn til?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #72 på: april 27, 2010, 06:15:33 am »

hva er komp?? tenker du på std type 4 2.0L??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #73 på: mai 16, 2010, 21:42:45 pm »

Tenker bortimot std 2.0 type 4 i første omgang ja. Men det blir 71x98 etter hvert, med Porsche 914 2.0 topper.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #74 på: august 16, 2010, 04:18:40 am »

Blei det nokon sinne 500 gamp i denne her..?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!