april 29, 2024, 03:20:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,3,4 tommer narrow beam?  (Lest 3163 ganger)
oen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: bergen



Vis profil WWW
« på: august 13, 2010, 21:58:02 pm »

Heisann

Lurte på en sak:
Hvor smalt kan man gå med en smalnet forbro uten å måtte gjøre noe med karroserier og fortatt ha støtdemper tårnene?

Hvem skal eg bestille hos?Airkwld?KWC?andre forslag?

Alex
Loggført

1960 23 Samba
1957 Oval Ragtop
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 13, 2010, 22:04:02 pm »

Det er 2" som er min erfaring på link pin bil om du tenker på ragtopen din (da beholder du dempertårn og komfort og).
« Siste redigering: august 13, 2010, 22:12:29 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
oen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: bergen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 13, 2010, 22:12:09 pm »

planen var vel å fortsette med linkpin ja, men er åpen for muligheter. skal beholde alle originaldeler, men vil få den litt ned fremme og samtidig smalne den inn..
Loggført

1960 23 Samba
1957 Oval Ragtop
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 13, 2010, 22:13:10 pm »

UnneBerg-Bil selger og ferdig korta forstillinger og fjærpakker.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: august 13, 2010, 22:31:10 pm »

4-5   Blunker  airkeweld-kcw
« Siste redigering: august 13, 2010, 22:33:54 pm av Martin » Loggført
magnus
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #5 på: august 13, 2010, 22:35:05 pm »

har lurt litt på smalnet forstilling selv, men da må man nesten ha 4-5" innkortet beam, noen som aner hvordan det er å kjøre uten dempere?
Loggført

- 55" oval
- 87" Polo steilheck G40 Turbo
x 66" boble
x 72" boble
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: august 13, 2010, 22:45:04 pm »

De fleste (airkewld, kcw, keoki osv) bygger 4" med dempertårn. Dette går akkurat uten å gjøre noe body mods. Jeg kjøpte en 5" uten dempertårn fra airkewld som Empiboy har tilbudt seg å bygge dempertårn på. Dette fikser han slik at jeg slipper å kappe i innerskjermene.

Kjører 4" J-beam med senkespindler på ovalen. Komforten er det ikke noe å si på! MYE bedre enn brei puma uten senkespindler. Den er nesten litt for myk i fjæringen, selv om torsjonsstavene er 10cm kortere enn orginalt.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
magnus
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #7 på: august 13, 2010, 22:54:13 pm »

takk for svar! hvordan er svingradiusen din blitt påvirket med smalnet forstilling?
Loggført

- 55" oval
- 87" Polo steilheck G40 Turbo
x 66" boble
x 72" boble
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #8 på: august 13, 2010, 23:09:12 pm »

her er det 4" korta, ingen forandringer på karosseriet, smatt rett på, senkespindler i tillegg på bildene
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14386.60.html
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: august 13, 2010, 23:27:26 pm »

her er det 4" korta, ingen forandringer på karosseriet, smatt rett på, senkespindler i tillegg på bildene
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14386.60.html

I rettferdighetens navn, din bil har jo den eneste typen felger som kan få en bil med 4" kortet forstilling til å se bra ut  Blunker 
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #10 på: august 14, 2010, 09:44:34 am »

her er det 4" korta, ingen forandringer på karosseriet, smatt rett på, senkespindler i tillegg på bildene
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14386.60.html

I rettferdighetens navn, din bil har jo den eneste typen felger som kan få en bil med 4" kortet forstilling til å se bra ut  Blunker 
akkurat derfor jeg satte på 4" og...  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
oen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: bergen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 14, 2010, 11:50:04 am »

De fleste (airkewld, kcw, keoki osv) bygger 4" med dempertårn. Dette går akkurat uten å gjøre noe body mods. Jeg kjøpte en 5" uten dempertårn fra airkewld som Empiboy har tilbudt seg å bygge dempertårn på. Dette fikser han slik at jeg slipper å kappe i innerskjermene.

Kjører 4" J-beam med senkespindler på ovalen. Komforten er det ikke noe å si på! MYE bedre enn brei puma uten senkespindler. Den er nesten litt for myk i fjæringen, selv om torsjonsstavene er 10cm kortere enn orginalt.

J-beam?er det et eget merke?Eller er det Balljoint du mener?Kanskje et dumt spørsmål Øyerulling


Loggført

1960 23 Samba
1957 Oval Ragtop
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: august 14, 2010, 12:01:10 pm »

Vi må starte i andre enden: Har du bestemt deg for hvilken type hjul du skal ha?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
oen
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: bergen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 14, 2010, 12:14:19 pm »

Detaljerte Porsche Fuchs. Ser ut som det kanskje blir repro, siden originalene er så sinnsykt dyre Tvilende
Loggført

1960 23 Samba
1957 Oval Ragtop
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #14 på: august 14, 2010, 13:14:49 pm »

Oen:

Svingradiusen blir dårligere med 4", men ikke noe problem jeg irriterer meg over.

J-beam er merket på de eksklusive forstillingene Empiboy/Johan han snekra sammen. Jeg snakker også om linkpin Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: august 14, 2010, 13:28:21 pm »

har lurt litt på smalnet forstilling selv, men da må man nesten ha 4-5" innkortet beam, noen som aner hvordan det er å kjøre uten dempere?

Av og til håper jeg virkelig Biltilsynet leses alt på forumer...Dempere er meget viktige for bilens kjøreegenskaper!
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #16 på: august 14, 2010, 15:36:45 pm »

jeg har dempere på min 4" jeg....
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: august 14, 2010, 20:04:22 pm »

er greit med dempere vel. har 4,5" korta J-beam på min, men det er nå buss da  Blunker



* j-beam.jpg (33.21 KB, 700x299 - vist 128 ganger.)
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #18 på: august 14, 2010, 20:27:19 pm »

har lurt litt på smalnet forstilling selv, men da må man nesten ha 4-5" innkortet beam, noen som aner hvordan det er å kjøre uten dempere?

Av og til håper jeg virkelig Biltilsynet leses alt på forumer...Dempere er meget viktige for bilens kjøreegenskaper!
det gjør de faktisk... vet av egenerfaring det..... det resulterer i regsperre på bilen somregel, kjøretøyet må forevises trafikkstasjon innen 14 dager.. eller avskiltes. får ikke låne prøveskilter engang... blir jo sabla masse kødd for ingenting...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: august 15, 2010, 08:14:57 am »

http://vwnettet.dk/topic/166986#post-584583
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: august 15, 2010, 09:33:08 am »

Hei,
du kan gå for ball joint forstilling å få med Demperetårn,
må modde litt på rammehue på bunnplata litt,flytte bua litt lengre nede Øyerulling
litt jobb er det.
Link pin F:på 4,5 orginal porsche hjul så er det greit med 2"
opp til 3,5" går det fint. etter det så ser det teigt ut på så smale fælger.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: august 15, 2010, 09:43:25 am »

Hei,
du kan gå for ball joint forstilling å få med Demperetårn,
må modde litt på rammehue på bunnplata litt,flytte bua litt lengre nede Øyerulling
litt jobb er det.
Link pin F:på 4,5 orginal porsche hjul så er det greit med 2"
opp til 3,5" går det fint. etter det så ser det teigt ut på så smale fælger.

men det er vel en smaksak og en lang diskusjon hvor teit det ser ut, så syns du skal gå for det du liker og synes ser bra ut.
Loggført
magnus
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #22 på: august 15, 2010, 09:55:37 am »

2" smalnet kompanserer kun for det senkespindler og skiver bygger utover. trenger litt kortere for å få plass til felgene jeg har tenkt å bruke. nå blir jo dette en bil jeg kun skal benytte en gang iblant og ikke hver dag. får prøve en liten tur uten dempere og se hvordan den oppfører seg, er jo vant med skamsenkede biler som er stumpete i snuta Kult
Loggført

- 55" oval
- 87" Polo steilheck G40 Turbo
x 66" boble
x 72" boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!