april 27, 2024, 17:07:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skiholdere boble, bilder/info....  (Lest 1378 ganger)
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« på: mars 09, 2008, 20:52:34 pm »

Noen som har nærbilder av skiholdere, slike som holder skiene opp bak langs bakluka? Lurer på å skaffe meg noen slike og bygge om til å holde kitebrettet mitt. Men har ikke peiling på åssen disse er konstruert, om det er mulig i det hele tatt å modde dem til å kunne holde kitebrett. Så noen som har bilder av hvordan de ser ut? Og tror noen det kan være mulig å gjøre de bredere i festene? Er de enkle å montere og fjerne igjen?
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #1 på: mars 09, 2008, 21:44:16 pm »

Har et slikt stativ liggende jeg Raymond. Ta deg en tur opp om du vil se.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: mars 09, 2008, 21:54:49 pm »

Gode nærbilder får jeg dessverre ikke tatt med mitt mobilkamera, men jeg kan forsøke å beskrive holderen jeg har også.

Dette skistativet består av to deler: en "skuff" som monteres i støtfangeren og et "håndtak" som monteres i luftinntaket under bakruta. Skuffen får lov til å være der hele tiden, håndtaket monterer jeg bare når jeg skal frakte ski - håndtaket er enkelt å ta av og på.

Både håndtaket og skuffen er laga for å holde to par ski, dvs at du for å frakte ett bredere brett må fjerne støttene i midten av delene stativet består av. Skal du gjøre stativet bredere, må du sveise inn ekstra metall. Mulig du da også må tilpasse spesielt håndtaket videre for at det skal passe i lufterillene under bakvinduet. Som du ser festes skia i håndtaket med en enkel lastestropp.


* DSC00222_edited.JPG (147.35 KB, 1122x848 - vist 136 ganger.)

* DSC00223_edited.JPG (163.78 KB, 1282x880 - vist 132 ganger.)

* DSC00224_edited.JPG (197.99 KB, 1446x985 - vist 129 ganger.)
Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #3 på: mars 09, 2008, 22:01:00 pm »

Hm, så jo ikke helt umulig ut å tilpasse dette... Kult Marius, tar en tur oppom når det tørker opp en dag  Glad Flotte greier! Lurt noe mere på ragtoppen da  Gliser Så den hvite forsvant i helgen...
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #4 på: mars 09, 2008, 22:56:49 pm »

Hvis det er av interesse har jeg "blåkopiert" overdelen av slike fester. Fikk delene laserbrent av 2mm stålplate. Jeg har fortsatt noen ekstra deler som jeg kan selge. Tror også jeg har en autocad tegning av disse. Delene er i prinsip bare å tre sammene og sveise. Festene mine er laget på mål etter en orginal overdel. Delen som sitter i midten av overdelen kan man i ditt tilfelle la være å montere. Da bør de breie "plankene" dine få plenty med plass! Delen som sitter nede i fangeren kan jeg ikke hjelpe med.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!