mars 28, 2024, 17:43:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1958 "Race Car" (Den ruller!)  (Lest 49934 ganger)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: november 29, 2007, 23:56:05 pm »

Dette er en 1958 boble som jeg kjøpe av Anders her på
forumet (Rocket-Racing) for noen månder siden.
    Den hadde noe elektrisk dill-dall og rusk i motoren som måtte
fikses før den ville bli klar for den første vårdagen.
   Står nå tørt lagret i garasje uten motor.

Kjøpte noen deler med å. (bilder)



* DSCN3547.jpg (108.53 KB, 800x600 - vist 210 ganger.)

* DSCN3548.jpg (107.67 KB, 800x600 - vist 258 ganger.)

* DSC01619.jpg (35.69 KB, 640x480 - vist 221 ganger.)

* DSC01643.jpg (46.86 KB, 640x480 - vist 198 ganger.)

* DSCN3543.jpg (118.71 KB, 800x600 - vist 206 ganger.)
« Siste redigering: mai 29, 2009, 09:19:08 am av Varj » Loggført

Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: november 30, 2007, 10:04:05 am »

Den der var skikkelig kul!  Gliser
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 30, 2007, 10:26:13 am »

Åh smooth bil! Glad Lykke til!
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: november 30, 2007, 13:44:53 pm »



Lyktene ferdig rustsveiset, grunnet og lakkert med to lag + klarlakk. Perfekt farge
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: november 30, 2007, 15:43:30 pm »

Den var sannelig pen! Jeg liker de første årgangene med "stort" bakvindu...

Men jeg skjønte ikke helt det her:

Det som skal gjøres er:
...
- Speedometeret står fast på 100, så den må ut ettersom jeg ikke finner
noe feil på vaieren ned til hjulet.
...

Er det ikke tøft med speedometernåla sånn ut til siden, da? Som en kollega av meg fikk råd om fra det lokale Citroën-verkstedet da de ikke ville anbefale ham å bestille verkstedtime for å rep belysning på speedometeret (kansje "noen" timer for å få skiftet de pærene på det franske vidunderet...); kjør som alle andre, så går det bra...  Øyerulling
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: november 30, 2007, 15:47:21 pm »


Men.. den står sånn hele tiden. Når jeg kjører og når jeg står stille etc.
Det kan ikke fortsette slik Blunker Håper jeg finner feilen inni der, leter etter manualer til
speedoer nå.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: november 30, 2007, 16:23:31 pm »

Var innom garasjen nå..

Passer jo kjempefint

Bak skjermen så vises bare ett hull ekstra. Glemte av riktig jern, så stikker tilbake.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: november 30, 2007, 20:07:33 pm »

Artig at du har laget prosjekttråd om bilen som prøvde å ta livet av meg..
Når det gjelder speedometeret tror jeg det er like greit å bytte det ut med et fungerende brukt. De er ikke vanskelige å få tak i. Tror allikevel ikke det som står der er det originale. Hvis du spanderer porto kan jeg godt sende deg et.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 30, 2007, 21:23:37 pm »

Var den bilen ja.. Synes det var noe kjent med den.. He  he..
Er ikke alle bobler som har vært ute å ralla på tre hjul.. Glad
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #9 på: november 30, 2007, 22:57:21 pm »

Artig at du har laget prosjekttråd om bilen som prøvde å ta livet av meg..
Når det gjelder speedometeret tror jeg det er like greit å bytte det ut med et fungerende brukt. De er ikke vanskelige å få tak i. Tror allikevel ikke det som står der er det originale. Hvis du spanderer porto kan jeg godt sende deg et.


Åh? Har den ukjente makter som jeg ikke kjenner til? hehe
Frister meget med ny speedo, så skal vi si at det er en avtale da?
Så kan jeg prøve mitt beste på det gamle underveis.

Og bare så det er nevnt, de skruene som holder baklyktene til skjermene SITTER! Helrustet på, så må enten prøve
en god dose wd40 eller bare klippe av mutteren. Har kommet litt vann inni den ene iallefall, så rust i lyktene er det, men
faktisk ikke på skjermen. Godt tegn.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: november 30, 2007, 22:57:41 pm »

Var den bilen ja.. Synes det var noe kjent med den.. He  he..
Er ikke alle bobler som har vært ute å ralla på tre hjul.. Glad

Come again?
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #11 på: november 30, 2007, 23:32:59 pm »

Hehe.. Trodde jeg fortalte deg om den gangen 58'n prøvde å ta livet av meg. Er det samme Pettern (wide5) sikter til.
Det har seg sånn at når jeg kjøpte bilen for fire år siden hadde forrige eier byttet alt av bremser. Kjekt tenkte jeg. Det første jeg gjorde var å bytte et hjullager foran, og så samtidig at bremsejobben foran var skikkelig utført. Så bar det ut på veien da. Opp i drøyt hundre km/t og litt svinging for å sjekke at det ikke var ulyder i lageret. Plutselig hører jeg en merkelig pling-pling lyd fra det ene bakhjulet. Hmm.. Det var sentermutteren som rumlet rundt inne i hjulkapselen! En brødel av et sekund senere forsvinner bakhjulet og bremsetrommelen. Bilen hopper over hjulet (nå vet du hvorfor venstre bakskjerm er grovrettet) og detter ned på bremseskjoldet og demperfestet. Høyre forhjul i lufta. Det går fremdeles i 100 og bremsene forsvant med den trommelen.. Heldigvis er det en lang strekke uten møtende biler. Prøvde såvidt å dra litt i brekket med det resultat at bilen begynner å slenge sidelengs mot den siden som allerede er i bakken. Dårlig plan. Etter langt om lenge og ved hjelp av to filer stopper det til slutt. Han som kom bak hadde aldri sett noe lignende, sa det sto gnister 20m etter meg. Nå vet du hvorfor det ene demperfestet er litt rart også.. bremseskjoldet manglet flere cm.
Karen bak plukket opp hjulet, fremdeles med mutteren i kapselen, så etter litt grovretting av bremseskjold var det bare å montere det igjen og kjøre tilbake til låven uten bremser.
Glemmer ikke den turen der så fort!
Grunnen til det hele var at forrige eier hadde dratt til akselmutteren for hånd og ikke satt i splinten..
Det mest provoserende var å finne en ny splint i hanskerommet etterpå!
Lærepenge: Ikke stol på jobb andre har gjort og sjekk vitale funksjoner før du legger ut på tur med nyinnkjøpt gammel bil.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 30, 2007, 23:41:32 pm »

He he he.. Har ledd mye av den storyen der.. Iallefall nå i ettertid, når alt gikk fint.. Glad
Artig prosjekt dette.
Når det gjelder de skruene, prøv å få tak i noe fra norico eller hva det heter. De har en greie som heter penetrerende olje.
Sjukt bra til sånne ting. spray på, vent, vent litt til, spray litt igjen, vent,, vent sa jeg.. Også løsne mutter som om den var skrudd til i går.
Lykke til..
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: november 30, 2007, 23:43:13 pm »

Hahahaha, dokumentert!
nå forstår jeg hvorfor den venstre bak er litt lean av seg.
Rettet ganske bra ut, vises så vidt fra avstand.

Får passe på slik at den ikke får tatt noe liv i dette eierskapet heller.





Har whürt dette? Vet iallefall at bensinstasjonene ikke har.

Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: desember 01, 2007, 01:29:49 am »

Skal finne frem et speedometer etterhvert.
Det er forresten litt mystisk at de baklysene sitter så godt. Er ikke mange år siden jeg hadde dem av for å bytte ut grønnlakkert gummi med sort...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #15 på: desember 01, 2007, 08:08:47 am »

Har rustet noe skruen, tegn på lekkasje inni den, kan legge ut bilder senere idag. Skal finne et middel slik at jeg kan få de løsna.
(Venstre bakskjerm dette)
Gleder meg til å få på de nye baklyktene. Og pilene kommer kanskje idag, skulle egentlig ha fått dem lakkert å.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: desember 02, 2007, 12:01:44 pm »


Det våte er avrustingsmiddel fra Esso som funket utrolig bra.


Akkurat samme passform som den orginale lykta.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #17 på: desember 03, 2007, 02:09:59 am »

Flaut spørsmål, men.

Hvordan var rekkefølgen på å få satt sammen de småe baklyktene igjen?

Lykt i glass, så glass i brakett, så settes det i huset... men så sitter jeg igjen med chrommen og pakningene. (Ikke hus til karosseri pakninger)
Noen som husker?
Loggført

OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #18 på: desember 03, 2007, 23:46:15 pm »

Chromen settes fast i lyktehus først. Så puttes glass med reflektor inn i lyktehuset og festes med en sånn fjør greie.. Så legges gummipakningen på skjermen og festes med braketten. Til slutt koples ledninger til pøreholder, som settes i reflektor før lykten festes med den ene festeskruen.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #19 på: desember 04, 2007, 02:15:56 am »

Chrom settes på utenifra eller innenifra?
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: desember 04, 2007, 08:26:30 am »

Utenfra.
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: desember 05, 2007, 06:36:42 am »

Føltes at chrommen kom til å ripe hele driten siden den var så hard, da jeg skulle til å sette den på.
Men vet iallefall nå at den skal inn den veien, så får prøvd noe mer.

Tusen takk for svar!
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #22 på: desember 05, 2007, 23:59:49 pm »

Det der kan være ganske vanskelig. Det anbefales å brukes brukt orginal kromring, reproene er mye vanskeligere å få på.
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #23 på: desember 08, 2007, 12:45:12 pm »

Idag fikk jeg noe i posten gitt.



Nye 6v piler fra Unnberg, greier ikke å vente med å få de på!
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #24 på: desember 08, 2007, 17:38:51 pm »

Nydelige piler! Tenkt til å lakkere de eller ha de som de er??
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #25 på: desember 08, 2007, 17:51:45 pm »

Arg.. vil egentlig ikke svare. Er for vanskelig å velge.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #26 på: desember 08, 2007, 19:29:06 pm »

Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig?
Loggført
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #27 på: desember 08, 2007, 20:47:04 pm »

Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig?

Jeg har slike i 12V på Ovalen min. Kjøpte fra Karmann Konnection i England. Spolen er litt "tykk" så de var trange å få inn i sporet i B-stolpen. De fungerer utmerket foreløpig.
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #28 på: desember 09, 2007, 07:06:46 am »

Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig?

Planlegger å få prøvd dem på bilen idag etter jobb. Kina er fullt mulig, leter på pakken og på pilene
etter "made in xxxxxx" her. Står kun "Kafer" på hele pakken.
« Siste redigering: desember 09, 2007, 07:09:30 am av Varj » Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #29 på: desember 10, 2007, 14:07:37 pm »

Det der kan være ganske vanskelig. Det anbefales å brukes brukt orginal kromring, reproene er mye vanskeligere å få på.

Prøvde på chromen som fulgte med lyktene før lakkering, men de gir betydelig mellomrom på toppen og på bunnen.
Ser ut til å ha blitt bøyd på noe vis.
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!