april 27, 2024, 16:01:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1958 "Race Car" (Den ruller!)  (Lest 50315 ganger)
friander
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #30 på: desember 10, 2007, 21:56:00 pm »

nydelig mod  Blunker
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #31 på: desember 16, 2007, 07:54:43 am »

Skal snart hente meg nye felger i Molde nå, trolig på mandag. Jobber fra 11- utover om dagene nå, så håper virkelig
at jeg rekker dette.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #32 på: desember 20, 2007, 21:42:14 pm »

Oi, nye hjul på bobla, kunne ikke ha sett for meg mye annet enn fuchs på den...
Skal prøve de på enten imorgen eller lørdag. Da blir det flere bilder.


« Siste redigering: desember 20, 2007, 22:03:11 pm av Varj » Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #33 på: desember 20, 2007, 23:12:43 pm »

Eh.... prøve dem på? Da håper jeg for din og andre trafikkanters skyld at du ikke skal kjøre så langt.....

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: desember 20, 2007, 23:17:33 pm »

Han mente nok at han skulle sette dem på...

er dette mws repro felger eller?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #35 på: desember 20, 2007, 23:56:45 pm »

Det er det. Se på kanten på enden av eikene.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 21, 2007, 00:01:58 am »

ja ser ut som mine gamle Varianthjul. 
flotte Jul uansett!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #37 på: desember 21, 2007, 12:27:46 pm »

Eh.... prøve dem på? Da håper jeg for din og andre trafikkanters skyld at du ikke skal kjøre så langt.....

BB

Vinter her, så blir bare for 'show' i garasjen.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #38 på: desember 25, 2007, 14:32:23 pm »

Snart lønning igjen og etter en del overtid og røddager, så kommer jeg til å sitte igjen med
nok til å gi bobla mer til jul.

Skal da kjøpe inn motordeler for å få den til å gå friskt igjen, men
hvilke forhandlere / produsenter kan dere anbefale?
Delene skal i en 1200 motor som står i 58'en. Er usikker på årsmodell,
skal finne motornummeret idag.

Unnberg kunne ikke levere deler til denne slags motor, så må gå videre fra sikker grunn.

Hittil så trenger jeg:
-8 støtstenger (tubes)
-Pakninger all-around
-Forgasserkit
Noe mer jeg kan så likegodt bytte mens motoren er ut?
Trykkplata kanskje?

Er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få.
« Siste redigering: desember 25, 2007, 15:11:25 pm av Varj » Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #39 på: desember 25, 2007, 14:48:44 pm »

www.wolfsburgwest.com har mye deler til eldre bobler.

Gasser reproduseres ikke, jeg har overhalt min med bra resultat. Dette er ikke vanskelig, sjekk bare at det ikke er for mye slakk i spjeldakslingen. Dette er nok bedre enn å kjøpe en brukt gasser, da den også er 40-50 år gammel. Blunker

Hvis trykkplata ser ut til å ha spennet i seg fortsatt er det ingen grunn til å bytte den ut. Sjekk for oljelekkasje bak svinghjul og ved inngående aksling i kassa. Simring i kasse er enkel å bytte.Er selve clutchen oljete?

Fungerer bensinpumpe skikkelig? Overhalingssett er å få kjøpt til denne også. Billig og enkelt.

Har du vurdert å få sjekket/overhalt toppene?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 25, 2007, 14:57:03 pm »

www.wolfsburgwest.com har de dela du trenger.
men trenger du å bytte støtstenger røra?
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #41 på: desember 25, 2007, 14:59:51 pm »

Der var det mye nyttig da, takk.

Og, jeg har faktisk det samme problemet som er nevnt i denne
tråden:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,648.0.html

Men i tillegg så skal det være noe galt med en eller flere av  støtstengene, slik
at draget forsvinner i bobla, så uansett skal jeg bytte de ut.. eller er det anbefalt å
bare bytte de(n) som er feil. Tenkte det ville ha vært en ide å få byttet
alle siden motoren først er ute.

Har ikke lagt merke til noe lekkasjer, og oljenivået holder seg godt.
Dette er en motor som kan bli i super for igjen om jeg bare finner
ut en diagnose på dette.

Og bobla får mer enn nok bensin til motoren.
« Siste redigering: desember 25, 2007, 15:12:07 pm av Varj » Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 25, 2007, 15:23:09 pm »

Det er feil lengde på en av støtstenga,det må du sjekke,denne motoren er overhalt av en Danske i slutten av 1999,og ikke kjørt mye,jeg trur det er en 60-61 model motor,den orginal motoren ligger på en palle i aabenraa,med knekt veiv.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #43 på: desember 25, 2007, 15:39:40 pm »

Da trenger jeg egentlig bare å bytte ut den?
Står gammelmotoren enda? Dumt den ikke ble med tilbake
til gammellandet. Men var vel ikke mulighet til akkurat det tilbake
da.   Blunker
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #44 på: desember 27, 2007, 17:43:35 pm »

Da har Magne vært innom med ny motor til meg,
står nå pent plassert på palle i garasjen for øyeblikket.




glemmer som alltid å få med meg motornummer før jeg drar hjemover.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #45 på: januar 07, 2008, 17:03:43 pm »

Nå holder jeg på med speedometeret, for problemet er at den står stille på 100.
Nå har jeg da poppet den opp, men hvor langt inn skal jeg tørre å gå for å finne
dette problemet?





Så langt er jeg nå, er noe guffe her inne.'

Hjelp
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #46 på: januar 07, 2008, 17:30:49 pm »

Oi oi.. fant noe som ikke helt stemte.


Den har hoppet ut av hullet sitt og tegn etter høvling vises.


Få denne i spor, så kan det hende at speedometeret lever igjen.
« Siste redigering: januar 13, 2008, 23:09:41 pm av Varj » Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #47 på: januar 07, 2008, 20:58:06 pm »

Kult om du får fikset det.
Er nok Magnes motorveitempo som fikk speedometeret til å ta kvelden  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #48 på: januar 07, 2008, 21:47:32 pm »

Får ikke sett så mye ikveld iallefall, skal sette batteriet på lading over natta
og ledningene til pilene var for korte til at det var mulig til å prøve dem,
så må skøyte litt. Vet om noen med loddeutstyr, så
etter prøvemontering skal det bli gjort skikkelig.

Skal tro om Mags var nervøs før fotoboksene.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #49 på: januar 09, 2008, 17:51:28 pm »

High def bilder.  Gliser



Under batteriet... null hull.

Den nye fordeleren.




Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #50 på: januar 13, 2008, 23:13:01 pm »

Fikk da ikke start på bobla etter å ha satt inn nylada batteri,
så satser på at tenninga er helt ute av balanse.

Har noen dager fri etter denne nattvakten, så nå
har jeg lovt megselv å begynne med motoren og
pilene slik at jeg kan kjøre bobla litteranne til før
støtstanga skal byttes.

Skal sette i den nye fordeleren å da, men det var ikke ledning med,
hva er det jeg vil trenge da? Stikker nok innom Tess for å finne meg noe,
men hva slags kobling i enden brukes? Og er det noe spesiell
type ledning å anbefale?
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #51 på: januar 13, 2008, 23:29:08 pm »

Bytt den støtstanga før du kjører noe mer du. Vil nok starte en hel del lettere også. Har jo litt personlig erfaring med den bilen og motoren er ikke mulig å få til å gå skikkelig med en støtstang som er for lang..
Har nok ikke så godt av å bli brukt for mye før det er i orden heller.
Med ledning til fordeleren mener du vakumslange? På 30 hk motorene var vel dette et kobberør med skrukoblinger i begge ender. Dette får du laget av et verksted som lager bremserør hvis du ikke finner et originalt. Ser ut som fordeleren din er beregnet på dette. Men på de nyere motorene (som den du har) er det bare en slange som er tredd på en stuss i begge ender.
Hvis det er tilfelle må du nok bruke rør skrudd i fordeleren og en slangebit mellom røret og forgasseren.
Til den motoren skulle du egentlig hatt en litt nyere fordeler med en stuss som stikker ut istedenfor hullet med gjenger i.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #52 på: januar 13, 2008, 23:36:01 pm »

Denne fordeleren skal visstnok være beregnet på motorer fram til 61.
Så vi får se hvordan det går. Du sier noe der,
men heldigvis har jeg 3 fridager etter hverandre nå til å få skrudd motoren ut
og hentet deler etc. slik at dette skal gå ganske fort. 
Satser på at det er mye møkk i vente.
Har nok takhøyde, jekker og støtter, så nå mangler jeg
bare mer muskler til å hjelpe til, så dette skjer nok på kvelden.
    Som Mag så da han kom med motoren, så er det bekkmørkt i garasjen.
Har kun lommelykt å trøye meg med, så dette gleder jeg meg til.

Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #53 på: januar 14, 2008, 20:49:54 pm »

Nå er alt elektriskt merket og koblet av, forgasser har blitt tatt av og tettet, mens
dette ble gjort la jeg merke til at den har ei slange til vakumet koblet til, men bare at den
andre enden var festet til en skru for å tettes.

Ellers, så er det bare å få skrudd av de to festene til kassa/motor. Sitter noe
sinnsykt, så tok på en del WD. Får se om det hjalp litt imorgen.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #54 på: januar 14, 2008, 22:03:02 pm »

Hvilke to fester da? Alle fire motorboltene burde løsne ganske greit uten verken makt eller WD40, ikke lenge siden motoren ble satt inn..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #55 på: januar 14, 2008, 22:17:04 pm »

De lengst unna meg. Skal tilbake imorgen for å fullføre dette, begynte å bli kaldt da jeg
holdt på, så gav kanskje litt for lett opp.
    Må få tak i gassovn.

Har bare løsnet de andre litt til jeg får med noen som skal hjelpe til å løfte.
Loggført

vwrc
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Østfold


Vis profil

« Svar #56 på: januar 14, 2008, 22:58:32 pm »

De lengst unna meg. Skal tilbake imorgen for å fullføre dette, begynte å bli kaldt da jeg
holdt på, så gav kanskje litt for lett opp.
    Må få tak i gassovn.

Har bare løsnet de andre litt til jeg får med noen som skal hjelpe til å løfte.
Hei ,,De 2 store boltene i bunn og bakkant av kassa skal IKKE demonteres . Er bare de 2 oppe og de 2  17 mm mutterene mellom motor og gir du skal demontere for o få ut moteren ...... Dvs 4 stk 17 millimetre ,,,,lykke til
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #57 på: januar 14, 2008, 23:25:06 pm »

Stussa litt over de å da jeg drev litt under bilen for å lirke opp ei plate, men var vel på 22mm og mer, så
lot dem være. Bra å vite at de skal stå iallefall.
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #58 på: januar 15, 2008, 11:30:56 am »

Flytta alle bildene til side 1.
« Siste redigering: januar 21, 2008, 16:52:55 pm av Varj » Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #59 på: februar 04, 2008, 23:49:45 pm »

Nå skjer det noe igjen,
skal vaske motoren utvendig før deksel etc.
skal av. Vil ikke ha møkk på støtstengene.
   Så skal jeg ta en nærmere titt på forgasseren
om det er noe rusk inni denne.
Det er ikke noe lekkasje fra den eller falskluft.

Så hva blir den beste fremgangsmåten med rens
innvendig av forgasseren?
Loggført

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!