april 25, 2024, 02:55:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -67 mod 1500 Rat  (Lest 3433 ganger)
Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« på: august 19, 2010, 09:28:13 am »

Da har jeg gått til innkjøp av mi første Boble. Hvit med svart strek med orginal 1500 motor. Forgasseren er dessverre en 1300, men det er fort gjort å bytte en vakker dag.
Kjøpte den av "Warberg`s" og tok den på tralle hjem. Har ikke fått tatt noen bilder selv enda, men "låner" ett av bobla fra tidligere eier.

Det var litt merkelig gange på motoren. Nærmeste årsak jeg kom fram til var at det måtte være kast i akslingen til fordeleren.
Satte inn en 009-fordeler og fikk plutselig en bil.  Gliser


Loggført

-67 mod 1500
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #1 på: august 19, 2010, 09:33:49 am »

Denne husker jeg at jeg var litt interessert i før den ble solgt til warberg. Da som delebil, tydeligvis så er den i bedre stand enn hva jeg fikk inntrykk av. Glad

Blir spennende å se hva du gjør med den, noe spesifikke planer?
Loggført

Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 19, 2010, 09:46:55 am »

Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  Glad
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.
Loggført

-67 mod 1500
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #3 på: august 19, 2010, 10:31:43 am »

Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  Glad
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.

Tøft Arne, snart er du en ræser på vwnorge og på å skru bug. Skal vi ta et treff snart?

Felger til deg også. http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=620
« Siste redigering: august 19, 2010, 11:23:33 am av MrKreosot » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 19, 2010, 11:27:33 am »

Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #5 på: august 19, 2010, 11:31:49 am »

Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?

Er det 30 PICT på 1500 også?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 19, 2010, 11:47:02 am »

Trodde 1300 og 1500 type 1 hadde samme forgasser jeg...?

Er det 30 PICT på 1500 også?
Om det er lav fordeler med bare vakum og ikke vekter så burde det være det ja.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Christian W.
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Rygge - Østfold


CAL LOOKER


Vis profil
« Svar #7 på: august 19, 2010, 15:03:08 pm »

savner denne bilen litt ja. tøff bil da.
se å få lagt ut nnoen flere bilder da.
Loggført

54` Type 1 1200 OVAL (Hercules)
66` Type 1 1200 Rusthaugen
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 19, 2010, 15:04:37 pm »

1300 = 30 pict 1
1500 = 30 pict 2
 Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Christian W.
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Rygge - Østfold


CAL LOOKER


Vis profil
« Svar #9 på: august 19, 2010, 15:11:32 pm »

de forgassene var like. samme nr osv.
Loggført

54` Type 1 1200 OVAL (Hercules)
66` Type 1 1200 Rusthaugen
Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 19, 2010, 19:00:17 pm »

1300 = 30 pict 1
1500 = 30 pict 2
 Blunker

Iflg. en delekar på Bobler på Biristrand skulle det ha sittet en 34 gasser på den. Fikk fortalt at det var samme gasser på 1500 og 1600. Den forgasseren som sitter på nå lugger litt i mellomregisteret. Går fint over og under.
Loggført

-67 mod 1500
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #11 på: august 19, 2010, 20:07:34 pm »

Dette er gamlebilen jo.. Glad  
Fikk du med den forgasseren som stod på bilen når warberg kjøpte den?   Det var orginalforgasser, og den kjørte jeg fint med de 6 årene jeg hadde bilen.  Noen ytterst få ganger så kunne spjellet ved wiren "vippe" rundt og tomgangen ble litt høy, men det var bare å vippe det tilbake å starte igjen så var den OK.  Hadde jeg hatt bilen, hadde jeg ikke bytta forgasser av den grunn.

Om du fikk med orginal spindlene, så er jo det et steg på vei mot "orginal look"

Den blei rullemalt med Benga, og om du smører den inn med Duxola malingfjerner og høytrykkspyler den, så er du også et steg på vei mot "orginal look".

Gratulerer  med ny, rustfri?, bil. Det er jo en  klassiker, -67 modell 1500 med skivebremser.  Glad
Får håpe du beholder den, ville jo være kjedelig å savne den rett etter salget av den.. Blunker

espen
« Siste redigering: august 19, 2010, 20:09:18 pm av Kheiron » Loggført
Christian W.
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Rygge - Østfold


CAL LOOKER


Vis profil
« Svar #12 på: august 19, 2010, 20:23:06 pm »

den forgasseren som sto på motoren funket ikke i det hele tatt. renset den, og prøvde å justere den. men ble aldri bra. automat chochen sto på hele tiden, bilen gikk ikke på tomgang eller noe slikt. bilen ble solgt pga pengene skal gå til ny motor.
Loggført

54` Type 1 1200 OVAL (Hercules)
66` Type 1 1200 Rusthaugen
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #13 på: august 19, 2010, 21:35:36 pm »

Nei, har ikke lagt noen god plan enda. Men, kunne ha tenkt meg en mere "orginal" look på den.
Får se om jeg får noen ideer her og der. Forslag mottas med takk.  Glad
Først og fremst skal jeg ordne ferdig så motoren går optimalt.

Senk og trim. Klassisk Gliser
Loggført

Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #14 på: august 19, 2010, 22:06:18 pm »

Den er nok sluppet ned noe, men med den traktorveien som er der jeg bor, burde den vel igrunn heves.  Osteaktig
Synes at den er passe høy nå...foreløpig.


Loggført

-67 mod 1500
Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 09, 2010, 19:50:47 pm »

Endelig går den som ei klokke.  Gliser
Bruker en 30 pict 2 gasser i den. Den går litt høyt på turtall på tomgang og stopper om jeg lar den gå på tomgang i nedoverbakke. Men, det regner jeg med at vil løse seg når den blir rengjort i vinter.  Glad
Må ta kål på noe stålorm også. Den har nok kost seg godt enkelte steder.
Loggført

-67 mod 1500
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 09, 2010, 19:58:08 pm »

Du har rett i at 1500 og 1600 har like stor forgasser, men bare 1600 singelport (originalt i bay)
Begge motorene skal ha 31 pict, men med forskjellig nr etter. 34 pict ble bare brukt på 1600 dobbelport.
Forgasseren på min 1600 singel var ikke frisk og ble midlertidig byttet ut med en 30 pict fra en 1300. Det fungerte så fint at den står der enda  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 09, 2010, 20:32:57 pm »

Du har rett i at 1500 og 1600 har like stor forgasser, men bare 1600 singelport (originalt i bay)
Begge motorene skal ha 31 pict, men med forskjellig nr etter. 34 pict ble bare brukt på 1600 dobbelport.
Forgasseren på min 1600 singel var ikke frisk og ble midlertidig byttet ut med en 30 pict fra en 1300. Det fungerte så fint at den står der enda  Glad

Har en singelport 1600 brannpumpemotor som det satt en 32 pict gasser, hvor jeg satte på en 30 pict fra en 1300, og den går så rent og pent.

Som jeg har sagt Arne, 34 pict passer ikke på innsuget ditt. Men vi får bygge om til dobbeltport i vinter.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #18 på: oktober 13, 2010, 22:57:54 pm »


Som jeg har sagt Arne, 34 pict passer ikke på innsuget ditt. Men vi får bygge om til dobbeltport i vinter.

Ja, får nok vurdere det Arne.  Gliser
Loggført

-67 mod 1500
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!