juni 01, 2024, 06:37:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: slipe ventilseter  (Lest 1842 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: august 19, 2010, 10:53:58 am »

Heisann,

Jeg tenkte å slipe ventilsetene i to topper. Hvem gjør slikt i Oslo-området, og for mye $$$ koster det? Tenkte å senke innsugventilsetene 2,500mm, gjøre 45* setet litt bredere for å få bedre flow rundt ventilen.

Takk.M
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 19, 2010, 14:23:51 pm »

sånne ting koster generelt sett en formue å få gjort her i byen. sjekk reierstad motor på kløfta, vet ikke om han kan hjelpe deg. men han har humane priser.
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: august 19, 2010, 21:04:39 pm »

Takk for det! Sarpsborg motorverksted skal ha 2520,-. Tror dere jeg kan få det billigere på Kløfta?M
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 19, 2010, 22:27:13 pm »

vet ikke. men du får utrolig fine nye topper fra usa for 4000-6000 håndportede
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: august 19, 2010, 22:37:47 pm »

Hør med Oslo Motorservice på Alnabru, flinke gutter med nystartet verksted. Spesialister på Topplokksarbeid
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: august 19, 2010, 23:22:41 pm »

Takk. Hvordan skal jeg forklare dette til verkstedet? I boka står det:

"Sink the intake valve seat up to 0.100-inch into the head to "pocket" the valve. Make the 45° seat 0.090-inch wide to 0.100-inch wide, with a 70° cut on the inner diameter and a 35° cut on the outer diameter of the seat starting at the valve outer circumference. The combination of sinking the seat and the 35° angle provides a wide entry surface to the chamber floor and promotes flow. Grid a 30° angle on the underside of the 45° seating surface to cut the actual seat on the valve itself to a 0.40-inch width."

Jeg skjønner alt som blir sagt, men jeg sliter med å se det for meg.

Senk inntaksventilsetet intill 2,5mm ned. (Det kan jeg se for meg, men herifra følger jeg ikke) Gjør 45° setet circa 2,5mm bredt, med et 70° kutt på den indre diameteren og et 35° kutt på den ytre diameteren av setet, starter med ventilens ytre omkrets. Kombinasjonen av å senke setet og den 35° vinkelen skaper en vid overfate til kammeret og promoterer flow. Skjær en 30° vinkel på undersiden av den 45° seteoverflaten for å kutte det faktiske setet på selve ventilen  til en 1 cm bredde.

Noen som kan forklare hvordan det skal se ut, for meg?

Mvh,
Marius
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: august 20, 2010, 15:37:58 pm »

Kan være litt vanskelig å forklare, men på verksteder brukes nå  Serdi eller Mira fres, som tar alle vinklene i et kutt.
Skriv ned vinklene , og ta en tur og spør. Husk at gode ventil styringer er et must for et bra resultat.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!