mars 29, 2024, 07:00:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Start av motor  (Lest 2443 ganger)
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: august 21, 2010, 12:02:01 pm »

Hei! Har satt inn en motor i bobla (68 mod) som jeg sliter litt med å få start på. Har gnist på plugg, men det kan nesten virke som om den ikke får bensin. Har satt opp en halvlitersflaske rett på slangen til forgasser. Har prøvd med litt startgass. Får et enkelt puff av og til. Har jeg glemt noe vesentlig? Har måttet ta en egen ledning fra startmotoren direkte til batteriet da det ikke skjedde noe når jeg vrir om nøkkelen.. Takknemlig for alle tips og råd...
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: august 23, 2010, 21:12:24 pm »

Ingen i nærheten av Hamar som kunne tatt en titt? Kommer eksos ut av potta, men den starter ikke...
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Tommy M
Seniormedlem
****
Innlegg: 326
Bosted: Ringsaker/ Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: august 24, 2010, 08:41:56 am »

Kan nesten virke som feil tenningsrekke følge?
Loggført

66` Type 1 Min Look
73` Type 1 Porsche look - Solgt!

burn rubber, not your soul


Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 24, 2010, 09:28:48 am »

sjekk tenning ja. 1-4-3-2 er rekken. men sjekk at du får TDC på 1 og ikke på 3. det ser du hvis du tar av toppdekslet. innsugsventil og eksosventil skal være tilnærmet lukket på syl 1(innerst til høyre) da den er i TDC.
Loggført

Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: august 24, 2010, 14:57:32 pm »

Det skal jeg sjekke Lasse! Takker for svar!
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 25, 2010, 22:40:14 pm »

Prøv å vri tenningen (fordeleren) litt mer med klokka. Kan hende den er litt for "tidlig" satt opp
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: august 25, 2010, 22:44:57 pm »

Den halvlitersflaska, har du satt den før eller etter bensinpumpa?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: august 26, 2010, 20:21:00 pm »

Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: august 26, 2010, 23:24:05 pm »

Det var nok tenningen som var snudd 180 grader. Med litt tlf hjelp fra Race Buggy så fikk jeg justert den riktig:) Takker og bukker:)
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: september 06, 2010, 19:36:35 pm »

Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!

Klarte forgasseren å pumpe bensin helt av seg selv altså?  Øyerulling
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #10 på: september 06, 2010, 20:19:16 pm »

Den er satt opp etter pumpa, altså rett på slangen til forgasser. Har prøvd å vridd fordeleren sånn at den skal være "helt i nærheten". Skal prøve å få sjekket om den står på 1 eller 3 i kveld. Takker for tips og råd!

Klarte forgasseren å pumpe bensin helt av seg selv altså?  Øyerulling

Har du lest alle innleggene eller forsto du det faktisk ikke??
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 06, 2010, 20:24:13 pm »

blir ikke noe særlig trykk uten en bensinpumpe  Hæ

du må koble flasken før pumpen, ellers vil ikke forgasseren klare å dra inn noe bensin Glad

annet alternativ er å fylle forgasseren, men det blir tungvint..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: september 06, 2010, 20:28:01 pm »

Osteaktig
Loggført
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #13 på: september 06, 2010, 21:21:49 pm »

Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: september 06, 2010, 21:46:14 pm »

Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

Tyngekraften kan gjøre underverker Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 06, 2010, 23:06:57 pm »

Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

på tomgang i 10 sek? kunne forstått det med 2m slange vertikalt, men pumpen er der for at forgasseren skal få høyt nok trykk..
1.sett på pumpen, sjekk at den fungerer.
2.dobbeltsjekk at ikke fordeleren står 180gr feil,
3.sjekk at tennkablene er i riktig rekkefølge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #16 på: september 07, 2010, 05:31:20 am »

Da har nok jeg innebygd pumpe i forgasseren ja! Har kjørt med halvlitersflaske rett på forgasseren jeg!

på tomgang i 10 sek? kunne forstått det med 2m slange vertikalt, men pumpen er der for at forgasseren skal få høyt nok trykk..
1.sett på pumpen, sjekk at den fungerer.
2.dobbeltsjekk at ikke fordeleren står 180gr feil,
3.sjekk at tennkablene er i riktig rekkefølge

Motoren starter og går nå! Det var som skrevet 180 grader feil tenning. Det er ikke mye å diskutere! Jeg HAR startet opp og kjørt med bensin i en halvlitersflaske! Hvis det er veldig vanskelig å tro foreslår jeg at dere prøver selv...underverker har skjedd før! Blunker
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: september 08, 2010, 20:00:37 pm »

ja greit nok det,men pumpa er nødt til å suge bensina opp av flaska for deretter trykke den inn i forgasser ,hvis ikke er du nødt til å ha falltank
Loggført
Boblenissen
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #18 på: september 08, 2010, 20:51:32 pm »

For n`te gang har jeg gjort dette uten pumpe...halvlitersflaska binder jeg på selvfølgelig høyere enn forgasseren. Dette blir tydligvis nok trykk til at jeg får kjørt...
Loggført

69 T1 1200 Tut å kjør
68 T1 1600 Tut å kjør
67 T1 1500 Under oppussing
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!