april 27, 2024, 00:31:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bug-Tech shifter  (Lest 24272 ganger)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: oktober 04, 2010, 20:43:44 pm »

Nei, CSP fikk 24/25 mulige poeng, og Berg var på 21/25...

Om du ser bort fra priskriteriaet i artikkelen så får Berg spak 18/20 og CSP spak 19/20..
Berg spaken ser jo også totalt bankraner ut, finnes jo ikke noe stiligere enn en Berg spak Osteaktig
Så da synes jeg man kan se litt bort i fra prisen.. og bestille spaken med old style håndtaket også, koster litt ekstra men er steintøft Blunker

Men hvis prisen betyr mye for deg så får du heller kjøpe CSP Blunker
« Siste redigering: oktober 04, 2010, 20:46:56 pm av Eivind E » Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #61 på: oktober 12, 2010, 09:37:48 am »

I går tok jeg nok en siste tur for sesongen. Bobla står i garasjen og nedplukking har begynt for vinters oppussing.
Det som jeg har merket er at det er mye vanskeligere å gire ned en opp. Spesielt er det vanskelig å sette 1. gir før du har stoppet eller bare triller så vidt. Har det noe med sikkerheten mot girkassa å gjøre? Har også merket det med nyere bil at giring ned er litt vanskelig vis du girer ned for tidlig...
Ellers fungerer giring bra. Boltene har hull som tilater ingen justering så når du bolter girvelger på plass stor den der den står og fin justering fins ikke (tror jeg). Heldihvis finner jeg alle gir uten problem og oppover går det veldig fint, men som sagt skal bremse bilen til riktig hastighet før du kan slå en aktuel lavere gir.

Noen som har peiling om det skal være sånt?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #62 på: oktober 12, 2010, 17:59:35 pm »

Det går overraskende greit, man venner seg fort til det.

Overraskende greit? Vil det si at det er viss fare for at du kan rive den i revers når adrenalinet er på topp og farten høy?

Det er ingen revers-sperre, så det er ikke noe som fysisk hindrer deg i å sette den i revers nei Glad
Loggført

1969 Militær-buss
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #63 på: oktober 12, 2010, 19:05:40 pm »

Det går overraskende greit, man venner seg fort til det.

Overraskende greit? Vil det si at det er viss fare for at du kan rive den i revers når adrenalinet er på topp og farten høy?

Det er ingen revers-sperre, så det er ikke noe som fysisk hindrer deg i å sette den i revers nei Glad

Her må jeg si at jeg er ikke enig siden Bug-Tech sin spakk er med fjærer som hindrer at du slår i revers. Uten å påføre ekstra mer kraft og det er en god del kraft du må bruke, får du ikke sette inn i revers! Sånn er det i hvert fall med min spakk.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #64 på: november 19, 2010, 19:48:58 pm »

Enig der.. Det er reverssperre på lik linje med alle andre.. Jeg er kjempestolt av å ha Bug-Tech!!..

Den virker kjempefint, og jeg bytter den aldri bort!!..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #65 på: november 20, 2010, 20:54:21 pm »

Hvis dere leser over, så har jeg forklart fjærbelastningen, dette var et svar til Beetlebug om at det ikke er noe som fysisk hindrer deg i å sette den i revers hvis man bruker ekstra kraft. Så reverssperren er strengt tatt ikke på lik linje som andre spaker, hvor det er fysisk umulig å sette spaken i revers uten å trykke spaken ned/trykke inn knapp for å frigjøre reverssperren.

Men dette er altså ikke noe kritikk mot spaken, jeg har vært lykkelig Bug Tech-eier i over et år jeg nå Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!