juni 15, 2024, 18:47:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensintrykkproblemer ?  (Lest 1101 ganger)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« på: august 23, 2010, 20:46:50 pm »

Sliter med å få min Notchback med 2liter type 4 motor til å gå bra. Når jeg tar av bensinslangene på begge forgasserne og putter de i hver sin flaske eller kar,og kjører bilen på starteren så kommer det mye mye mindre bensin til den venstre gasseren.Det sitter org. gassere og org pumpe på motoren, kan man måle bensintrykket bare ved å kjøre bilen på starteren? Er pumpa defekt eller hva kan det være,og hvis jeg må bytte pumpe er denne da og få kjøpt ny. Lønner det seg å bytte til elektrisk,eller hva mener dere som kan dette godt. Er veldig intr, i å kjøpe ei bra pumpe hvis noen har, så jeg får testet om det kommer like mye bensin på begge sider.Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: august 24, 2010, 17:18:49 pm »

den ene slangen kan være halveis tett.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #2 på: august 24, 2010, 20:26:36 pm »

Det sitter helt nye slanger der, jeg har også blåst igjennom dem. Men takk for innspill, bare å komme med flere ideer.
Loggført

2x 70mod Notchback
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #3 på: august 24, 2010, 20:39:39 pm »

Selvfølgelig kommer det mindre eller ingenting i den ene slangen. De er jo bare forgrenet ut i fra ett T-stykke uten noen form for mengderegulering.
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #4 på: august 25, 2010, 11:50:12 am »

sjekk stifta og åpningen og tenninga Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #5 på: august 29, 2010, 18:30:34 pm »

Har ingen stifter det er elektronisk org. tenning. Skjønte ikke helt hvorfor det ikke skal komme like mye bensin ut til hver side av et t-stykke,jeg mente at det ville komme like mye jeg. Har jeg bomma totalt eller, det er jo slik det er orginalt og bilen skal jo få bensin til begge forgasserne. Er det noen enkel måte å sjekke at org. bensinpumpe gir det den skal, kan jeg måle bensintrykk bare med å kjøre bilen på starteren. Mvh Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 29, 2010, 18:32:53 pm »

den ene slangen er vel lengre enn den andre??
dessuten er det vel flottørventilene som styrer benzinen inn i gasserene.
hvis du tetter hvert utløp (en av gangen) så antar jeg det kommer likt i hver sin slange
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!