april 20, 2024, 09:13:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Et lite batwing spørsmål...  (Lest 2207 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: mars 11, 2008, 14:27:28 pm »

Ringen rundt fløyteknappen på et batwing ratt... skal den være svart eller hvit? Kommer det ann på farge og årsmodell? Min er en svart 54 med svart ring, men lakken har flassa av bitte litt og under er det hvitt.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 11, 2008, 15:32:50 pm »

Ringen rundt fløyteknappen på et batwing ratt... skal den være svart eller hvit? Kommer det ann på farge og årsmodell? Min er en svart 54 med svart ring, men lakken har flassa av bitte litt og under er det hvitt.

Hvis det er bakelittknappen med rillene tilhørende okt52 - 55 du sikter til, så skal denne lakkeres i rattets farge. Husk også at rattets farge varierte noe i perioden okt 52 - 55. Biler eldre enn 31. desember 1953 skal ha en beige-brun farge (Obs! Ikke lik brunfargen som på pre okt 52 bobler, men noe lysere). 1954 skal derimot ha en noe hvitere farge som jeg ikke har koden til. De to siste årene brukte vel Barndoor deluxe også denne knappen der sargen også var i rattets farge.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: mars 11, 2008, 19:19:08 pm »

Ok da har sikkert gammeln som hadde ovalen back in the old days lakka ringen i bilens farge for å få det litt fænsi. Håndbrekket og girstanga var også svart, men dette har jeg skrapa vekk. Fin og patinert orginallakk under Glad Har sett noen ratt med svart ring slik som min har, så jeg ville ikke skrape det vekk før jeg var helt 100% sikker. Takk for godt svar!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!