april 24, 2024, 00:19:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Cool Cal-looker and a potent Street Racer for sale  (Lest 5230 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: mars 12, 2008, 23:28:40 pm »

This 1959 type 1 is up for sale. A solid car with just modest mods done to it. Shift light and a genuine Hurst shifter add to the otherwise stock interior. Car contains a lowered stock front end and stock drums. Rear end is detachable so access to motor is easy. Gearbox in car is a 4,37 RP late box with 3,78/2,06/1,32/0,93 and it has the good HD parts like Super Diff, short Race axles, HD pinion bearing nut. Solid mounts is used as nothing else seem to work. Light weight Ercos all around with 135 Michelins in front and M&H 215/65/15 rears. Fuel system goes from a modified sock tank via a Billet Holley 125 GPH pump and braided Teflon linings to a return regulator and to carbs.
Motor is a 2332 cc version. So here are the hard specs:
84 CB nitrated crank, stock flywheel, 11/32 pins and Berg HD bolt. 5,5” Scat rods attached to 94 mm Cimas turned down to 92 OD at bottom. All this and the straight cut Magnum cam gear and a Engle FK89 cam rests in a VW factory new case with a 30 mm Melling pump and a 3,5qt Empi sump. All of this is topped with a set of 11,6:1 compression CB CNC oval ports modified with a new competition valve job for the 44/37,5 Manley valves. Bugpack springs and Ti retainers are used as are fully ported intake manifolds topped with a set of 48 IDA.s with 45 vents. Exhaust is a 1 ¾” merge system with a silent 2,5” Apple muffler.

So how does it work? In absolute street trim, driven without a backup trailer to track and back (80 miles single way), with regular pump gas, fan belt on and DOT tires it has done a 12,35………..we put some more aggressive gearing in it and with a lousy 60 foot it made the quarter in 12,08 lacking top speed due to gasoline surging. So it is a fast ride. Short shift it and the cruising is nice and comfy……

So as a teaser of what this car is capable of we have included a photo showing the car doing second gear wheelies…….on the street!!! Asking price is 88 000 SEK or 9592 Euro. 


Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 12, 2008, 23:42:38 pm »

Det var da som rakker'n. Enkelte ganger angrer man på at man bygger ting selv... Når det er så billig å kjøpe noe som andre har lekt med først  Flau
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: mars 13, 2008, 07:29:10 am »

Denne bilen er cooler than cool!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mars 13, 2008, 07:51:04 am »

Enig. Prøv å kjøp noe til samme prisen som går like bra.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: mars 13, 2008, 09:09:16 am »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #5 på: mars 13, 2008, 09:24:22 am »

og denne ligger til salgs hvor?
finnes hvor i sverige?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mars 13, 2008, 09:32:08 am »

Den finnes i Vimmerby, og den ligger til salgs her.
Send meg en PM for epost adresse til selgeren.
Loggført

Speed is no substitute for direction
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 13, 2008, 10:59:13 am »

fyttirakkern. hva må til for å få den inn i Norge?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mars 13, 2008, 11:18:09 am »

kjøre bort med henger, betale, og kjøre tilbake tenker jeg..

kjør på! :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 13, 2008, 11:23:39 am »

Henger er for pussies!! Ta med vinterdekk og kjør bilen hjem!!!!
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mars 13, 2008, 11:40:27 am »

Tenker mer på godkjenning av tilsynet osv... Den praktiske transporten er ikke noe problem. Jeg har kjört en - 72 honda cb750 med HELT feilinnstilt tenning og forgassere de 60 milene fra Malmö til Oslo, så litt risting og sånn er man ikke redd for. Inn med örepropper og pedal to the metal.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: mars 13, 2008, 12:18:07 pm »

Skli inn en 1200 motor i den og vis den på 'synet....  så får du heller ha stormotoren på hylla inntil det blir lov å kjøre på bakhjulene i Norge.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: mars 13, 2008, 12:49:44 pm »

Siden dette er en 59 modell så kan du regne med at bilen vil bli kontrollert mer nøye på tilsynet sammenliknet med en som må på EU kontroll. Fordelen er at når du først har fått skilt så slipper du å vise den igjen hvert 2. år.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 13, 2008, 17:49:14 pm »

Og Dær tar du feil Kalle,
Så lenge bilen er eldre en 60,så skal de kun sjekk,Chassinummer og Papirer.
Nytt fra å fjor,Fikk beskjed om det på tilsynet i drammen.
Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #14 på: mars 13, 2008, 18:04:49 pm »

Så dette gjelder for importbiler også? Da må jo det være en drøm å importere hva som helst!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #15 på: mars 13, 2008, 18:42:22 pm »

Og Dær tar du feil Kalle,
Så lenge bilen er eldre en 60,så skal de kun sjekk,Chassinummer og Papirer.
Nytt fra å fjor,Fikk beskjed om det på tilsynet i drammen.
Magne

Vel, Drammensere er vel kjent for å være litt sære. Jeg skulle gjerne tatt inn en pre 60 looker med miles og stormotor hadde reglene vært slik som du beskriver.

Mvh
Kalle
« Siste redigering: mars 13, 2008, 18:45:05 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mars 13, 2008, 19:36:02 pm »

MAKAN... Hemmelig

Og Dær tar du feil Kalle,
Så lenge bilen er eldre en 60,så skal de kun sjekk,Chassinummer og Papirer.
Nytt fra å fjor,Fikk beskjed om det på tilsynet i drammen.
Magne

Vel, Drammensere er vel kjent for å være litt sære. Jeg skulle gjerne tatt inn en pre 60 looker med miles og stormotor hadde reglene vært slik som du beskriver.

Mvh
Kalle
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 13, 2008, 20:47:55 pm »

Det jeg svarte på er import biler,Ja de skal bare sjekke nummer stemmer med papirer.
At du har en trimma motor er jo en helt annen sak,
De er jo ikke født bak ei låve dør da Kalle. Øyerulling
Men det går ann å prøve.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6105
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 13, 2008, 23:24:10 pm »

Denne var jo litt fristende ja...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: mars 14, 2008, 00:56:27 am »

Å kjøre på bakhjulene har man vel drømt om siden man fikk sin første lekebil... Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #20 på: mars 14, 2008, 23:10:50 pm »

om ikke jeg fikk bilen så fikk jeg hvertfall en feit skrivebordsbakrunn Gliser
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #21 på: mars 17, 2008, 17:12:05 pm »

Fin og rask vogn!

Er forresten dette bilen til han karen som er bla.a på Bug Run videoen fra 06(?), med gul caps, skyggen rett opp, med takgrinda full av øl, og som ikke hadde så mange andre planer med helga enn å drikke øl når Kurt intervjuet ham?

I så fall, så er det jo å se på teip at vogna går godt.

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #22 på: mars 17, 2008, 23:43:04 pm »

Det stemmer... det er den bilen
Loggført

Speed is no substitute for direction
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #23 på: mars 18, 2008, 01:00:54 am »

blingsa og skvatt litt jeg, trodde JHU's "Black beauty" var til salgs.  Gliser
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!