juni 01, 2024, 01:07:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T3 trimming.  (Lest 1954 ganger)
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« på: september 12, 2010, 11:46:37 am »

Hei. Jeg lurer på hva som er den beste/billigeste måte å trimme en 1600 type 3 motor. Ikke noe dragracing men lettere oppskremt.
Det er en 72 fastback det er snakk om. Vil ikke gjøre noe med motoren som står i så det blir evt å kjøpe en annen motor som kan settes inn ved behov. MEN tåler girboksen noe trim ell må jeg ha en ny boks også.
Og sist men ikke minst hva vil en lettere trimming koste? Er ikke noe motormann men tengte å pusle sammen en evt motor selv.
Kansje det er noen som har en lettere oppskemt t3 motor til salgs?
Eller bygge helt nytt, men det blir vel fort veldig kostbart.
Mange spørsmål på en søndag men håper på litt respons.             Gliser
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 12, 2010, 12:23:46 pm »

Sette på Type 4 forgassere er en billig lett trim. Skal du ha noe mer er det vel greit å bygge noe. Bytte sylindere og stempler til 1641cc og bytte/få noen til å porte toppene er også noe som er ålreit. krever ikke all verden av penger i hvertfall.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 12, 2010, 13:03:44 pm »

Det er en rimelig måte å skremme noen ekstra hk ut av som Dewil skriver, bare ved å sette på 1641cc (slip in), en hvassere kam og porte toppene. Er mye å hente ut av toppene.....en turbo kanskje. Var vel en 1600 med en grei turbo som klarte 10 sekunderen på scc.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #3 på: september 12, 2010, 13:19:36 pm »

10 sec er akseptabel det   Kult Turbo ja.... Hvordan er det med girboksen da? River vel den i stykker ell går det....??
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 12, 2010, 14:38:27 pm »

Det finner du ut etter hvert hva gearboxen tåler. Kjør så lenge det virker... e vel mange som kjører med org gearbox men har trimmet litt.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: september 12, 2010, 14:53:32 pm »

Kjøp deg to kliss nye mildt portede topper, og følg om med en kam etter porterens rekomendasjoner.
Da får du nye ventiler og styringer på kjøpet. Hopp elegant over 1641 settet, og legg de pengene i toppene.
SÅ runder du av med en ok eksos og to doble gassere på toppen. Da sparer du mye bensin og får mer effekt.
Med 1600 cc er effekter fra 45 til 193 mulig... alt ligger i topper, kam og gassere.
Loggført

Speed is no substitute for direction
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #6 på: september 12, 2010, 14:58:16 pm »

Hvor kjøper man nye topper til t3? Får man kjøpt det her i landet eller må man til det store utland?     Glad
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: september 12, 2010, 15:04:43 pm »

Gearboksen (i alle fall T1) er overdimensjonert vil jeg si.. Kjenner flere som kjører VW i bilcross og flesteparten har orginale kasser, kun byttet ut 3. giret som regel. og ingen av de jeg kjenner har hatt noen ras. Her snakker vi en del motorer med rundt 150 hk.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #8 på: september 12, 2010, 16:03:13 pm »

Okey. Og det er jo ikke noe drag bil jeg skal ha heller. Da gir jeg bang i girboksen foreløbig.
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #9 på: september 12, 2010, 16:06:15 pm »

Noen som har handlet noe ifra disse gutta :  http://www.importmotor.com/

Var jo hyggelige priser på motor og tilbehør da.
Hva kommer i tillegg? Moms, Frakt, hva er frakt ifra usa?
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 12, 2010, 16:54:56 pm »

Her er litt feedback ang importmotor.
http://www.thesamba.com/vw/forum/search.php?search_keywords=importmotor&search_terms=all&search_author=&search_forum=14&search_time=0&search_fields=all&search_cat=1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=topics&return_chars=200
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #11 på: september 12, 2010, 17:33:41 pm »

Ja det var begge deler der. Både ros og ris. De var jo noe gamle de svarene også. Men som sagt jeg er ikke noe motor mann så jeg vet ikke hva jeg skal tro.     Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!