Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« på: september 16, 2010, 00:19:06 am » |
|
Har hatt denne stående en stund, fikk dyttet den inn i verkstedet idag, så får vi se...
DSC_2140 (Medium).jpg (82 KB. 800x531 - vist 1922 ganger.) Status: Påbegynt rustrep, kuttet ut den ene kanalen. Og driver og leter etter donordeler, har kappet i filler en annen gammel 03 jeg hadde stående og det blir nok en del plåt fra den. Specs Porsche 924 t bremser Nyere VW Polo interiør Satser på frisk 1600 pluss, med mexico efi og golf 1300i innsprut Pluss litt forskjellige mods for å få en litt nyere apperance... Porsche felger sier seg selv, det blir det eneste som passer, foreløbig håper jeg på å beholde orginalskjermene. Orginale 924 T ATS 6x15" innkjøpt
|
|
« Siste redigering: februar 01, 2012, 20:48:04 pm av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1 på: september 16, 2010, 00:23:43 am » |
|
Det er hvertfall nok rust å ta av, det er seff begge kanaler pluss...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røinaas
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted: elverum
wannabe
|
|
« Svar #2 på: september 20, 2010, 21:10:39 pm » |
|
klem til med bilder moro å følge med
|
|
|
Loggført
|
må man,så må man
|
|
|
pvwg
Seniormedlem
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum
|
|
« Svar #3 på: september 20, 2010, 21:17:29 pm » |
|
Hva slags planer? Orginal? egen stil?
|
|
|
Loggført
|
-58 1200 T1 capri L335 -67 1600 Notchback. ( custom prosjekt) -68 1300- Black (cal. prosjekt) -68 1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake -74 1303s Big - Ontario blue -74 1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt) -93 Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt) -99 Chevrolet Thaoe
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #4 på: september 21, 2010, 08:08:41 am » |
|
Har en plan om å bruke det jeg får tak i av deler egentlig, om den ender opp som det ene eller det andre kommer nok litt an på lommeboka. Men lavere skal den bli foran hvertfall, det blir nok felger som er bredere en orginalt, og interiøret kommer neppe til å henge med spesielt lenge.
Hele ideen er å få kjørt litt på vinteren. Og å komme videre med prosjektene som har sttt så altforlenge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #5 på: september 21, 2010, 08:17:20 am » |
|
Noe jeg la merke til som jeg ikke helt klarer å huske fra tidligere 03'er er hvor utrolig lett den er på rattet, det er virkelig nesten ikke motstand selv når bilen står stille.
Noen som har lyst til å komme med forslag til farge? Det blir en tett farge slik at jeg kan pusse bort eventuelle sig i lakken etter at jeg har lakkert, vil ikke ha samme farge som Bj?rn, det hadde jo blitt litt rart, jeg har dessuten hatt rød/svart og delvis mørk grønn metallic 1303 før, jeg vurderte lenge orginalfargen, men grøss den er for fæl... Gul blir det ikke. Rød, nei det har jeg jo nevnt Hvit, nei det blir det ikke, har en annen bil som skal bli hvit. Annen grønn? Blå Oransje Grå Biege Svart Lilla Rosa Brun Kanskje det bare er tull å skifte farge...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #6 på: september 21, 2010, 08:23:24 am » |
|
Jeg bryter med meg selv om hvordan motor det blir, jeg har ikke sjekket med tilsynet enda, men er ganske sikker på at det må inn en standard 1600 eller noe veldig lignende før den skal vises. Denne bilen fulgte nemlig med på kjøpet av en motor, og da sier det seg vel selv at når det følger med en bil på kjøpet, da koster motoren mer enn 1500spenn. hvis denne bilen med den motoren ble stoppet noengang, ja da misstenker jeg at de fikk x av for full visning på mangelseddelen.
Etter at den er vist, har jeg veldig lyst på en ca 1600 eller mer med innsprut, fra enten golf eller wbx, dette har jeg liggende og er derfor ca gratis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #8 på: september 21, 2010, 10:49:49 am » |
|
Har VELDIG lyst på racelook. Dvs flared skjermer og krysseike felger, 944 bremser pluss litt slik, men penger strekker ikke til enda. Må selge noe først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #9 på: september 21, 2010, 15:31:58 pm » |
|
Noe jeg la merke til som jeg ikke helt klarer å huske fra tidligere 03'er er hvor utrolig lett den er på rattet, det er virkelig nesten ikke motstand selv når bilen står stille.
Du er ikke så heldig at du har en 75 modell med tannstannstyringen inntakt ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #10 på: september 21, 2010, 16:55:18 pm » |
|
Ikke tull med denne fargen. Es ist sehr schön!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #11 på: september 21, 2010, 16:56:27 pm » |
|
Jeg ville helt klart valgt å beholde originalfargen, fattern hadde lofotengrün Passat-75 mod etter at bobla blei pensjonert. Synes den fargen var meget fin, jeg. Mulig den ikke lengre har fordums glans nå. Det var vel i 77 57% av nye VAG-biler var grønne.
Eventuelt ville jeg hatt den som de grønne 1303 fabrikk-rallyboblene som blei tatt inn til Norge (og Sverige, tror jeg).
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
|
« Svar #12 på: september 21, 2010, 18:31:51 pm » |
|
lag din egen versjon av gelbswartze renner "grunsvartzerenner" ;)sorte fangere og sort motorlokk og panser m grønn stripe i fangerne
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OilDropMan
Medlem
Innlegg: 228
Bosted: Vestby
|
|
« Svar #13 på: september 21, 2010, 19:18:30 pm » |
|
Passat er nevnt. Einser Golfen ved siden av min 1303 er også Lofotengrønn. Svært mange Golfer hadde denne fargen, men heller sjelden på 1303.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #14 på: september 21, 2010, 20:45:37 pm » |
|
lag din egen versjon av gelbswartze renner "grunsvartzerenner" ;)sorte fangere og sort motorlokk og panser m grønn stripe i fangerne
X2 Bilder i denne tråden av GSR: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9673.0.html
|
|
« Siste redigering: september 21, 2010, 20:50:54 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #15 på: september 21, 2010, 21:30:24 pm » |
|
Syns det er en fin grønnfarge! Behold den. Kan bli tøft dette, med to ganske like bobler i byen
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #16 på: september 22, 2010, 07:48:05 am » |
|
Noe jeg la merke til som jeg ikke helt klarer å huske fra tidligere 03'er er hvor utrolig lett den er på rattet, det er virkelig nesten ikke motstand selv når bilen står stille.
Du er ikke så heldig at du har en 75 modell med tannstannstyringen inntakt ? Heldig og heldig... er vel ikke vanskelig å få tak i akkuratt, men ja det er en skikkelig 75 modell med blinklys integrert i fangeren, tannstang, etc. Jeg vet 73 modellene er tyngre på rattet enn 74 modellene, men er 75 modellen med tannstang enda lettere???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #17 på: september 22, 2010, 07:52:21 am » |
|
Ligger an til å beholde orginalfargen her ser det ut for, jaja folket har vel talt, det er jo tross alt det letteste. Grünswartzrenner blir det ikke, tenkte lenge tanken men har bestemt meg for at en slik løsning blir for synlig, liker at det ikke er så åpenlyst på en måte. Men det er sannsynlig at det blir svarte fangere og svarte lister, krom blir det hverfall ikke, hverfall ikke etterhvert..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2436
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #18 på: september 22, 2010, 08:35:43 am » |
|
Hei Orginal farge er nok et godt valg. Fant et par biler med et annet farge valg. Blir nok bra hvis du kompleterer med sort.
latebuggl0011.jpg (96.47 KB. 629x480 - vist 1493 ganger.)
latebuggl0021.jpg (107.16 KB. 648x486 - vist 1536 ganger.) Mvh Svein
|
|
« Siste redigering: september 22, 2010, 08:46:13 am av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #19 på: september 22, 2010, 12:01:40 pm » |
|
Hei Orginal farge er nok et godt valg. Fant et par biler med et annet farge valg. Blir nok bra hvis du kompleterer med sort. Mvh Svein Er en "sucker" for mattsvarte detaljer så det må nok påregnes en del slike.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
|
« Svar #20 på: september 22, 2010, 12:59:41 pm » |
|
Hva med blåfargen som Sven Goffaux har da. Fin på GL også den :-D
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
røinaas
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted: elverum
wannabe
|
|
« Svar #21 på: september 22, 2010, 21:37:34 pm » |
|
grønn med masse mattsvarte detaljer er aldri feil... hadde du på død og liv skulle byttet farge, er sølv tøft
|
|
|
Loggført
|
må man,så må man
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #22 på: september 22, 2010, 22:18:54 pm » |
|
Lofoten grønn er ein serdeles flott farge, ja til bevaring/og eller forbedring av den Dette vert ein tøff bil trur eg!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #23 på: september 24, 2010, 07:29:20 am » |
|
Lofoten grønn er ein serdeles flott farge, ja til bevaring/og eller forbedring av den Dette vert ein tøff bil trur eg! Enig!
lofotengruen.jpg (168.27 KB. 605x463 - vist 1736 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #24 på: september 24, 2010, 08:46:54 am » |
|
1303 selecta.JPG (23.13 KB. 799x404 - vist 1537 ganger.) Noe sånt i første omgang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #25 på: september 24, 2010, 09:29:56 am » |
|
Jeg hadde droppet baja fronten, og senket noen cm bak.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #26 på: september 24, 2010, 09:54:17 am » |
|
Jeg hadde droppet baja fronten, og senket noen cm bak.
Harru drøkki eller erre bare fredag? Bugselecta hadde ikke riktig dekkdimensjon, og for at det skulle se mest riktig ut ble høyden slik. Baja er det de grønne lykteringene, eller den litt stygge tegningen til bugselecta du snakker om Eller er det bildet av bilen i første posten du tenker på, hvor det er ca 1meter mellom hjul og skjermer foran og litt vel små dekk bak?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #27 på: september 24, 2010, 09:56:46 am » |
|
Jeg har ikke drøkki, men det har han som tegnet bilen... De baklys og old school flyr bare aldri... derfor rompa ned 39mm...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #28 på: september 24, 2010, 17:14:11 pm » |
|
Stuk på 02/03 har aldri vært pent, senk den pent foran og bak. Ikke for mye, bare akkurat passe
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #29 på: september 25, 2010, 21:36:35 pm » |
|
Jeg personlig syntes så og si aldri at biler som er usenket bak har riktig stuk, men stuk skal en bil ha så og si alltid, enten innebygget i karosseriet eller i høyden.
Jevn senking eller ass down nose up, ikke i min garasje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|