april 30, 2024, 13:20:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Salg eller auksjon...  (Lest 6202 ganger)
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« på: september 19, 2010, 19:26:56 pm »

Hei,jeg håper ingen tar dette ille opp for det er ikke personlig ment,det er bare en liten frustrasjon fra min side som kanskje mange kjenner seg igjen i....  Og det er, at mye av det som blir lagt ut for salg i forumet,må du til tider være en spåmann for å gjette på prisen. Deler selges står det,gi bud (noen ganger står heller ikke det),okay tenker du,hvor mye trur du selger forlanger,så legger du ut ett bud da og kanskje flere hopper på. Men så viser det seg at,nei selgeren er ikke fornøyd han,han hadde nok tenkt seg mer...  Og da lurer jeg,hvorfor kan selger ikke sette en prisantydning eller minstebud med en gang så man slapp og sitte ved skjermen og følge med,eller som noen her inne kalte for gjetteleken. Jeg trur de fleste som selger ting her inne (inkl meg) har gjort seg opp en mening om hva de burde få for ting de selger,men som kjøper er det neimen ikke lett bestandig å vite det. Jeg skjønner jo at selgere vil ha mest mulig for det de selger.spesielt når det er ting som er ettertraktet og mange byr,og noen setter da en tidsfrist for siste bud og lar den med det høyeste budet før frist få tilslaget og det er jo greit. Men en prisantydning eller laveste bud hadde gjort ting så mye enklere,ihvertfall for meg. Takk for oppmerksomheten. Mvh Indy.
« Siste redigering: september 19, 2010, 23:39:52 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1 på: september 19, 2010, 19:34:00 pm »

Helt enig. De som styrer disse sidene burde sakt her selger vi ting. Auksjoner kan de ha på qxl.no. Jeg mener det er en uting, det du nevner her.
Har selv opplevd flere situasjoner, ingen minstepris og bud ikke akseptert. Svindel kalles slik!

Kjenner jeg blir provosert:)
Loggført

Mvh

Marius
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #2 på: september 19, 2010, 19:39:56 pm »

tildels enig. jeg er selv en av de værste på og ha budrunde/auksjon når jeg selger. ofte fordi jeg ikke veit hva jeg skal ta. og litt fordi jeg syns det er litt artig om det blir litt budrunde på det, selv om ikke det kommer opp i den prisen jeg håpa. men hvis mann setter bud som pris mener jeg at da må selger tåle de budene som kommer.  bud er bud. og høyseste bud skal vinne. da bør det også være bud frist.
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #3 på: september 19, 2010, 19:41:00 pm »

Helt enig jeg også, Hadde vert fint med en minstepris.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #4 på: september 19, 2010, 19:56:52 pm »

En annen ting som også kan være frustrerende er at bud ikke er kun i tråden så alle kan følge med. Plutselig så har budet hoppet opp for at selger har fått en pm, og da gjelder ikke de budene som er tråden lenger. Det ser jeg flere har reagert på tidligere, så skal man først legge ut ting for bud bør alle kunne se og følge med. (Som sagt,kun min mening) Mvh Indy.
« Siste redigering: september 19, 2010, 23:43:41 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: september 19, 2010, 20:02:51 pm »

Jeg mener det er opp til hver og enkelt hvordan man vil selge sakene sine.
Selvfølgelig er det best at bud i budrunder blir lagt i tråden, men utover det synes jeg dette bare var meningsløs surving.
Loggført
Tommy og tiger
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: nes i akershus


Nesligan


Vis profil
« Svar #6 på: september 19, 2010, 20:25:04 pm »

Helt enig jeg også, Hadde vert fint med en minstepris. Glad
Loggført

1964 "boble" tiger
tlf95821473
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 19, 2010, 20:26:59 pm »

Sier meg enig her! Veit du hva du vil ha! Skriv det!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #8 på: september 19, 2010, 20:28:16 pm »

Jeg mener det er opp til hver og enkelt hvordan man vil selge sakene sine.
Selvfølgelig er det best at bud i budrunder blir lagt i tråden, men utover det synes jeg dette bare var meningsløs surving.
Surving vet jeg ikke hva er men at alle er enig med meg hadde jeg vel heller ikke ventet,men synes kanskje det var på tide å bli nevnt. Mvh Indy  Blunker
« Siste redigering: september 19, 2010, 21:35:45 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: september 19, 2010, 20:28:43 pm »

helt enig

ikke er det greit å følge med på budrunde sjøl heller .............................
sett pris
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: september 19, 2010, 20:35:40 pm »

Surving= sutring.
Vet du hva du vil ha, gjør som du vil.
Vet du ikke hva du vil ha, gjør som du vil.
Hvis andre absolutt vil blande seg opp i hvordan du gjør ting, gjør som du vil.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #11 på: september 19, 2010, 20:36:16 pm »

Er enig med Indy jeg også. Det blir en del rare situasjoner som at man ber om bud, får bud, men så kommer svaret fra selger: "Jeg selger ikke for under x kroner".

Klart det er greit å be om bud hvis man er usikker på verdi, men det burde være unntaket og ikke regelen. På enkelte andre forumer blir man  oppfordret av admin å sette en fastpris hvis man legger ut deler med bud og ingen fastpris. Jeg synes det kunne vært en grei måte å gjøre det på hos oss også.

Loggført

1969 Militær-buss
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #12 på: september 19, 2010, 20:38:06 pm »

Jeg er sikkert også en av værre til å legge ut ting til "høystbydende"! Det synes jeg er greit, fordi det ikke alltid er greit å vite pris/hva man kan forvente å få. Det er ikke alltid man kan forvente å få igjen det som er lagt ut, og det er i og for seg greit. Da får markedet bestemme. Det bestemmes greit av høyeste budgiver. En annen bra ting er at dere andre får vite hva som er "markedspris" (gitt at alle bud legges ut i tråden (her har jeg sikkert svin på skogen selv...)). Jeg kan forstå frustrasjonen, men samtidig så¨er det nok av smartinger som legger inn bud uansett om det ligger minstepris inne, eller ei, gjerne med en døv kommentar som rakker ned på greia som selges. Da er selgers frustrasjon minst like stor, fordi en seriøs salgstråd er ødelagt av en som enten ikke har råd til å drive med hobbyen vår, eller som gjør det kun på f...!
Jeg er definitivt ikke for at vi skal ha et "nazi"-regime på salgstrådene. Jeg tror en konsekvens er høyere priser, mindre tilgjengelighet/variasjon. Selv har jeg bare gode erfaringer som kjøper og selger her og på gamle Tuju for den saks skyld, og det er et glimrende sted å få tak i ting man trenger. Til og med sjeldene ting.

Takk til dere som driver forumet, som bidrar til at vi har et online "ekeberg", akkurat når vi vil.

Tarjei
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #13 på: september 19, 2010, 20:50:26 pm »

Det var ikke ment som noe angrep på enkelte personer selv noen kanskje føler seg truffet. Har vært på mange markeder selv, og de som selger der har en pris på det de selger. Du kan jo prute og kjøper du en del så går det ofte greit. Synes det er helt topp at dette forumet finnes,men som sagt tidligere så kan man bli lett frustrert noen ganger når selv ikke selger vet prisen! Beklager all "survingen"  Blunker
« Siste redigering: september 19, 2010, 23:45:28 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #14 på: september 19, 2010, 21:19:49 pm »

Det var ikke ment som noe angrep på enkelte personer selv noen kanskje føler seg truffet. Har vært på mange markeder selv, og de som selger der har pris på det de selger. Du kan jo prute og kjøper du en del så går det ofte greit. Synes det er helt topp at dette forumet finnes,men som sagt tidligere så kan man bli lett frustrert noen ganger når selv ikke selger vet prisen! Beklager all "survingen"  Blunker

Tror egentlig ingen oppfattet dette som noe angrep. Jeg synes det var et konstruktivt innlegg, som gir selgere et hint om hva som er ok og ikke. Min "lesson learned" er : Post alle bud i tråden, også de som kommer pr PM.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #15 på: september 19, 2010, 21:33:43 pm »

Det var ikke ment som noe angrep på enkelte personer selv noen kanskje føler seg truffet. Har vært på mange markeder selv, og de som selger der har pris på det de selger. Du kan jo prute og kjøper du en del så går det ofte greit. Synes det er helt topp at dette forumet finnes,men som sagt tidligere så kan man bli lett frustrert noen ganger når selv ikke selger vet prisen! Beklager all "survingen"  Blunker

Tror egentlig ingen oppfattet dette som noe angrep. Jeg synes det var et konstruktivt innlegg, som gir selgere et hint om hva som er ok og ikke. Min "lesson learned" er : Post alle bud i tråden, også de som kommer pr PM.

God vurdering. Enig med flere her. Ved salg så skal alle bud som kommer på PM så får vi en redelig og fin salgstråd. Takk for "Ekeberg markeds" tråden vår
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #16 på: september 19, 2010, 21:37:03 pm »

Jeg synes det er greit med en minstepris Glad Eller enda bedre, prisforlangende.

Så vet man ihvertfall hvor man kan begynne å diskutere med selger/kjøper.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: september 19, 2010, 21:37:53 pm »

Første gang jeg solgte noe her fikk jeg veldig mye pepper fra forskjellige folk, fordi jeg solgte tingene for tidlig.
De hadde visstnok ventet med å by, fordi de ville by helt på slutten.
Da skjønte jeg heller lite, når jeg hadde tingene til salgs glimret de jo med sitt fravær.. var jo først etter at greiene var borte at folk meldte seg på.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #18 på: september 19, 2010, 21:46:34 pm »

Første gang jeg solgte noe her fikk jeg veldig mye pepper fra forskjellige folk, fordi jeg solgte tingene for tidlig.
De hadde visstnok ventet med å by, fordi de ville by helt på slutten.
Da skjønte jeg heller lite, når jeg hadde tingene til salgs glimret de jo med sitt fravær.. var jo først etter at greiene var borte at folk meldte seg på.
Har lagt merke til en ting, at det ser ut som mange sitter på gjerdet og venter på den første som byr,det virker som ingen vil ta det første skrittet. Og det er nok til frustrasjon for begge parter. Men ett minstebud så hadde ikke problemet vært der (trur jeg)  Blunker
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #19 på: september 19, 2010, 21:48:53 pm »

Jeg synes det er greit med en minstepris Glad Eller enda bedre, prisforlangende.

Så vet man ihvertfall hvor man kan begynne å diskutere med selger/kjøper.

Ikke alle som er like interessert i å diskutere pris.
Setter man en minstepris og ønsker bud over, så blir det sjelden respektert. Ikke alltid like enkelt å kjøpe ting på nettet, men er faen ikke lett å selge heller.
Har kasta mye den siste tiden, istendenfor å ta imot all dritten man får på både pm og sms ved salg av deler.
Blitt mange nye huggere/spekulanter i det siste på forumet her også, så prisene blir nok ikke stabile med det første..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #20 på: september 19, 2010, 21:52:30 pm »

Jeg synes det er greit med en minstepris Glad Eller enda bedre, prisforlangende.

Så vet man ihvertfall hvor man kan begynne å diskutere med selger/kjøper.

Ikke alle som er like interessert i å diskutere pris.
Setter man en minstepris og ønsker bud over, så blir det sjelden respektert. Ikke alltid like enkelt å kjøpe ting på nettet, men er faen ikke lett å selge heller.
Har kasta mye den siste tiden, istendenfor å ta imot all dritten man får på både pm og sms ved salg av deler.
Blitt mange nye huggere/spekulanter i det siste på forumet her også, så prisene blir nok ikke stabile med det første..
Viste ikke det var så ille. Skjønner godt at du blir frustrert av sånt.
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #21 på: september 19, 2010, 21:55:22 pm »

Setter man en minstepris og ønsker bud over, så blir det sjelden respektert.

Var jo en som ba om bud over 11.000... så fikk han et bud på fem "dersom bilen var i god stand".. Blunker

Når det gjelder dette med huggere så er det jo litt kjipt det og.
Det var jo en 1303S her til salgs nettopp for 3500.
Denne var det vel en slik en hugger som kjøpte.
Rett etterpå annonserte han en 1600 motor til salgs til 3500.. og den ble solgt Blunker

Så de tjener nok penger disse huggerne.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #22 på: september 19, 2010, 21:58:52 pm »

Setter man en minstepris og ønsker bud over, så blir det sjelden respektert.

Var jo en som ba om bud over 11.000... så fikk han et bud på fem "dersom bilen var i god stand".. Blunker

Når det gjelder dette med huggere så er det jo litt kjipt det og.
Det var jo en 1303S her til salgs nettopp for 3500.
Denne var det vel en slik en hugger som kjøpte.
Rett etterpå annonserte han en 1600 motor til salgs til 3500.. og den ble solgt Blunker

Så de tjener nok penger disse huggerne.

Hugger mye jeg også, men blir bare styr med lagring, og tinga ender ofte på gjennvinning eller som fyll i neste huggebil..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #23 på: september 20, 2010, 15:37:03 pm »

Är det inte bara och lägga till lite regler i deler/biler selges:

1. Fast pris annonser. Fast pris som gäller, förste man till mölla.
2. Auktions annonser. Skal innehålla, minstepris, auktionsslut, ev. 'buy it now' pris.

Alla som inte respekterar detta får sina annonser raderade av admin, blir väl lite extrajobb på admin'arna i början men ska nog inte gå speciallt lång tid förrän alla existerande forum användare har förstått reglerna.

Just my 5...
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #24 på: september 20, 2010, 15:42:58 pm »

Helt enig. De som styrer disse sidene burde sakt her selger vi ting. Auksjoner kan de ha på qxl.no. Jeg mener det er en uting, det du nevner her.
Har selv opplevd flere situasjoner, ingen minstepris og bud ikke akseptert. Svindel kalles slik!

Kjenner jeg blir provosert:)

Nå er jeg en av de som ikke alltid setter minstepris på ting jeg selger , men kommer nok til gjøre det i framtia Blunker

men det kan på ingen måte kalles svindel.., er du kanskje noen gang blitt lurt fordi det ikke har stått pris/minstepris ?

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #25 på: september 20, 2010, 16:01:15 pm »

Sett minsterpris ved salg. Man må jo ha en formenig om pris når man selger en ting.
Det er jo topp hvis man kan få mer, men man må jo også tåle tilbakemelding hvis prisen er veldig feil.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #26 på: september 20, 2010, 16:46:20 pm »

Foreslår følgende retningslinjer:

Selges;  fast pris, først til mølla som faktisk klarer å betale for seg vinner

Selges Høystbydene/auksjon;
- Selger bør lage en tråd pr ting han vil ausjonere bort
- Hvis noen har budt over minstepris så er edt ikke lov å trekke for salg
- Hver Auksjon må ha følgende:
   - Minstepris
   - Auksjons slutt, fullt klokkeslett
   - Budrunder bør være åpne (dvs bud legges i tråden)
   - Hvis noen legger inn bud i de 5 siste minutter før siste budfrist utløp; budfristen utvides med 15 min
- Klokka på serveren, og tidstempel på innlegg er gjeldende
- Når budfristen er over; oppdaterer selger tråden med "SOLGT" i Tittel for innlegg og legger inn en melding med gratulasjon til vinner i tråden.

- Selger tar kontakt med Kjøper via PM/MOB eller whatever for å ordne resten

Man kan ellers legge til en gruppe der man kan ha en tråd pr selger som man kan legge inn karakterer, men dette må forum-sjefene godkjenne/sette opp

Ide?

.LP

Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #27 på: september 20, 2010, 16:56:55 pm »

Hei Lasse.
Har opplevd av selger sier han har mottatt høyere bud enn mitt på PM. Så viser det seg at budgiver "trekker" budet sitt, så havner gjenstanden på nytt til salgs. Det kaller jeg svindel!
Det er mange idioter som selger ting på dette forumet. De det gjelder vet det selv.

Helt enig. De som styrer disse sidene burde sakt her selger vi ting. Auksjoner kan de ha på qxl.no. Jeg mener det er en uting, det du nevner her.
Har selv opplevd flere situasjoner, ingen minstepris og bud ikke akseptert. Svindel kalles slik!

Kjenner jeg blir provosert:)

Nå er jeg en av de som ikke alltid setter minstepris på ting jeg selger , men kommer nok til gjøre det i framtia Blunker

men det kan på ingen måte kalles svindel.., er du kanskje noen gang blitt lurt fordi det ikke har stått pris/minstepris ?

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel



Loggført

Mvh

Marius
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« Svar #28 på: september 20, 2010, 17:23:05 pm »

Svenskene har skjønt det, klippet fra meanbugs.com sine sider ang annonsering på forumet:

När du sätter in en annons, skall det tydlig framgå i rubriken vad du vill göra/sälja/köpa/byta/skänka.

ALLA annonser som ej är korrekt inlagda raderas.


Vid budgivning.

1. Köp nu pris
2. Startpris, utgångspris, kan vara nödvändigt för att slippa sk skambud.
3. Datum när budgivningen slutar
4. Öppen budgivning, dvs bud lämnas i tråden. För en så fair budgivning som möjligt.
5. Skriv i annonsen om du vill ha svar där eller via mail.
6. En vecka mellan bumpningar.
7. Ta bort annonsen när varan är såld.


Så enkelt kan det gjøres, jeg tror svenskene får solgt ting på denne måten også.... Øyerulling

Hilsen Martin
« Siste redigering: september 20, 2010, 17:32:10 pm av Martin J » Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #29 på: september 20, 2010, 17:45:05 pm »

Hei Lasse.
Har opplevd av selger sier han har mottatt høyere bud enn mitt på PM. Så viser det seg at budgiver "trekker" budet sitt, så havner gjenstanden på nytt til salgs. Det kaller jeg svindel!
Det er mange idioter som selger ting på dette forumet. De det gjelder vet det selv.

Helt enig. De som styrer disse sidene burde sakt her selger vi ting. Auksjoner kan de ha på qxl.no. Jeg mener det er en uting, det du nevner her.
Har selv opplevd flere situasjoner, ingen minstepris og bud ikke akseptert. Svindel kalles slik!

Kjenner jeg blir provosert:)


Nå er jeg en av de som ikke alltid setter minstepris på ting jeg selger , men kommer nok til gjøre det i framtia Blunker

men det kan på ingen måte kalles svindel.., er du kanskje noen gang blitt lurt fordi det ikke har stått pris/minstepris ?

http://no.wikipedia.org/wiki/Svindel





sant nok , men selv om jeg ikke alltid er like flink med minstepris så pleier jeg alltid å skrive att budene skal i tråden.. å viss jeg får på PM så svarer jeg med å si att de skal by på tråden.. men er nok ikke mange som gjør det igjen da..

er absolutt ikke ute etter å lure folk for penger..! Det er svindel det  Gliser
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!