april 29, 2024, 04:22:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Etter en tur i pissregn med ovalen sliter den med potensen og annen elektronikk  (Lest 1795 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: mars 15, 2008, 01:26:56 am »

Ja, jeg kjørte en tur i pissregn og storm med 54'n. Etter en stund kom ikke retningspilene opp, rett og slett ingen respons. Disse har funket greit før (med litt hjelp).
To dager etterpå virket ikke fløyta, og dagen etterpå hadde jeg verken baklys, bremselys eller skiltlys. Alt dette har funket utmerket før. Det som ikke har funket før er interiørlyset, men det funker nå Osteaktig

En liten oppsummering:

Virker: frontlys (nærlys + langlys)
          interiørlys
          vinduspussere
          ja.... det var vel det.

Virker ikke: Baklys + bremselys
                skiltlys
                blinklys (potensen, intet utslag)
                horn

Etter å ha lufta bilen litt i dag funka plutselig fløyta (av og til), og baklysene funka i 5 sek.


Har funnet en ting som muligens kan fororsake problemene? Midt på rattstammen går det ei brun ledning til en svart dings som går inn i rattstammen. Denne er slitt, men så lurer jeg på... kan dette lage alle disse problemene? Hva er denne dingsen til?

Både jeg og gammer'n suger når det gjelder elektrisk kunnskap, så alle forslag på ting som kan få bobla frisk mottas med stor takk Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mars 15, 2008, 04:22:41 am »

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

se litt her . er dingsen din her Glad
Loggført

1 up
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: mars 15, 2008, 08:57:10 am »

Det hele er en protest fra bilen sin side på at du senket den bak!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: mars 15, 2008, 11:51:54 am »


Takk for den Blunker Men jeg finner ikke dingsen Trist
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: mars 15, 2008, 11:53:26 am »

Det hele er en protest fra bilen sin side på at du senket den bak!

Haha! Ja, taiminga passer bra. Skjedde rett etterpå, og hun har alltid vært motvillig når det gjelder den senkinga Øyerulling Men, jeg bestemmer.. ikke hun.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 15, 2008, 12:09:22 pm »

Det hele er en protest fra bilen sin side på at du senket den bak!

Ja den har satt seg på bakbeina for å si det sånn..... Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 15, 2008, 12:35:41 pm »

Den dingsen er en kull/kobberstift som er en jording og kan være litt vrien å få tak i. SKal sjekke min på 53,en om den er bra - om den er det så har jeg en nos liggende faktisk Osteaktig
Ja, jeg kjørte en tur i pissregn og storm med 54'n. Etter en stund kom ikke retningspilene opp, rett og slett ingen respons. Disse har funket greit før (med litt hjelp).
To dager etterpå virket ikke fløyta, og dagen etterpå hadde jeg verken baklys, bremselys eller skiltlys. Alt dette har funket utmerket før. Det som ikke har funket før er interiørlyset, men det funker nå Osteaktig

En liten oppsummering:

Virker: frontlys (nærlys + langlys)
          interiørlys
          vinduspussere
          ja.... det var vel det.

Virker ikke: Baklys + bremselys
                skiltlys
                blinklys (potensen, intet utslag)
                horn

Etter å ha lufta bilen litt i dag funka plutselig fløyta (av og til), og baklysene funka i 5 sek.


Har funnet en ting som muligens kan fororsake problemene? Midt på rattstammen går det ei brun ledning til en svart dings som går inn i rattstammen. Denne er slitt, men så lurer jeg på... kan dette lage alle disse problemene? Hva er denne dingsen til?

Både jeg og gammer'n suger når det gjelder elektrisk kunnskap, så alle forslag på ting som kan få bobla frisk mottas med stor takk Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 20, 2008, 18:20:44 pm »

En dårlig jording en plass....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: mars 20, 2008, 22:09:37 pm »

Høres glimrende ut Glad

Den dingsen er en kull/kobberstift som er en jording og kan være litt vrien å få tak i. SKal sjekke min på 53,en om den er bra - om den er det så har jeg en nos liggende faktisk Osteaktig
Ja, jeg kjørte en tur i pissregn og storm med 54'n. Etter en stund kom ikke retningspilene opp, rett og slett ingen respons. Disse har funket greit før (med litt hjelp).
To dager etterpå virket ikke fløyta, og dagen etterpå hadde jeg verken baklys, bremselys eller skiltlys. Alt dette har funket utmerket før. Det som ikke har funket før er interiørlyset, men det funker nå Osteaktig

En liten oppsummering:

Virker: frontlys (nærlys + langlys)
          interiørlys
          vinduspussere
          ja.... det var vel det.

Virker ikke: Baklys + bremselys
                skiltlys
                blinklys (potensen, intet utslag)
                horn

Etter å ha lufta bilen litt i dag funka plutselig fløyta (av og til), og baklysene funka i 5 sek.


Har funnet en ting som muligens kan fororsake problemene? Midt på rattstammen går det ei brun ledning til en svart dings som går inn i rattstammen. Denne er slitt, men så lurer jeg på... kan dette lage alle disse problemene? Hva er denne dingsen til?

Både jeg og gammer'n suger når det gjelder elektrisk kunnskap, så alle forslag på ting som kan få bobla frisk mottas med stor takk Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!