april 27, 2024, 17:01:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakk  (Lest 772 ganger)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« på: september 17, 2010, 10:00:37 am »

Skal utbedre noen "sår". Har slipt rent. Tenkte å grunne med zink og deretter bruke lakkstift. Lar dette seg kombinere og hvor kan jeg få kjøpt zink som kan males. Ikke boks altså Blunker
Loggført
Fredriksen
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #1 på: september 26, 2010, 10:04:48 am »

Skal utbedre noen "sår". Har slipt rent. Tenkte å grunne med zink og deretter bruke lakkstift. Lar dette seg kombinere og hvor kan jeg få kjøpt zink som kan males. Ikke boks altså Blunker

Tja, forslaget er vel å styre unna zink, og heller kjøpe en sprayboks med kvalitetsgrunning og legge denne i såret med en tannpirker e.l.  Hvis det er type steinsprut du tenker på da.

Personlig bruker jeg sjeldent grunning når jeg skal utbedre steinsprutsår, og har ikke hatt noen problemer med det.  Bare pass på at såret er reint.

1: skrape reint såret med en liten trekker - minst mulig
2: vaske med silikonfjerning
3. legge i grunning i såret med tannpirker , 2 strøk, eller hopp til steg 4
4: legg i farge i såret med en tannpirker, legg evt flere strøk hvis det er farge uten klarlakk
5: la det tørke
6: legg i klarlakk
7: la det tørke
8: evt slipe og polere overflaten - med litt hell og erfaring kan dette bli ganske usynlig.

9:lykke til
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!