april 28, 2024, 23:55:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kontroll-lampe for dynamo lyser og strømmen er borte  (Lest 2359 ganger)
69 modell
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: mars 16, 2008, 14:00:58 pm »

Kontrollampen begynte å lyse en dag, og jeg kjørte videre og parkerte. Da jeg skulle starte neste dag var bilen tom for strøm. Jeg fikk dyttet den igang, og den ladet seg opp igjen. Lampen lyste heller ikke lenger. En dag senere skjedde det samme lampen lyste rødt, og jeg kjørte hjem. Etter denne turen var batteriet helt tømt igjen, og motoren "hostet" og mistet trekk-kraft siste biten hjem. Hvis noen kan gi meg et tips om hvor feilen ligger og hvordan dette kan fikses blir jeg veldig glad.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 16, 2008, 22:29:56 pm »

Bilen din lader ikke - sannsynligvis utslitte børster eller dårlig kontakt mellom anker og børster
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
69 modell
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 17, 2008, 00:22:29 am »

Tusen takk for tipset. Er disse børstene lett å oppdrive, og er det enkelt eller komplisert å skifte dem ut? Må motoren ut og dynamoen demonteres? Kan det være andre årsaker til at den ikke lader lenger. Det er for ordens skyld snakk om en boble 1500 fra 69.
« Siste redigering: mars 17, 2008, 00:26:35 am av 69 modell » Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 17, 2008, 07:40:28 am »

Tusen takk for tipset. Er disse børstene lett å oppdrive, og er det enkelt eller komplisert å skifte dem ut? Må motoren ut og dynamoen demonteres? Kan det være andre årsaker til at den ikke lader lenger. Det er for ordens skyld snakk om en boble 1500 fra 69.

Børstene sitter i åpningen du ser nærmest reimhjulet på dynamo. de sitter under et klips som du vipper opp, og etter på skrur du løs en tvinnet metall-ledning på hver. Må muligens kødde litt med den på undersiden, men alt går

Unneberg har nok på lager
Loggført

52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #4 på: mars 17, 2008, 07:51:00 am »

Hei
Jeg skulle hatt nye børster til min vekselstrømsdynamo, men de var gått ut av produksjon så verken unneberg eller hotshop greier å skaffe disse, men det er flere typer så kansje du er heldig!
Loggført

T1 1966
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 17, 2008, 10:28:33 am »

Sånne børster er det mulig å få tak i hos andre som driver med bilelektrisk. Hans D Neve i drammen hadde mye sånnt liggende i skuffen...
Petter'n.
Loggført

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #6 på: mars 17, 2008, 10:37:33 am »

Og hvis de ikke har liggende så har de fleste verksteder som driver med bilelektrisk (Bosch forhandlere f.eks.) mulighet til å lage til nye på mål
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
69 modell
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: mars 18, 2008, 14:50:56 pm »

Børster er bestillt og forhåpentligvis er alt snart i sin skjønneste orden. Tusen takk for gode tips!!
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: mars 19, 2008, 20:14:10 pm »

Børster til dynamo burde ikke være noe problem hverken å skaffe eller bytte. Temmelig enkel jobb, men som med mye annet rart baki motorrommet på Bobla kan det være litt trangt og kreve litt fikling, det er det hele Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!