mars 28, 2024, 23:28:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ekstra lykt til 69 boble  (Lest 4594 ganger)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: september 28, 2010, 14:40:09 pm »

Hva anses å være "orginalt" av ekstralykter på en 69 modell?
Min har hatt dette en gang i tiden, da det er satt opp med ledning, rele
og en fancy gammel bryter under dashen. Ledningene går med pakning i et hull
igjennom skjermen fram til brakettene, så er skikkelig gjort.
     Så tenkte at jeg skulle utnytte dette med å sette på lykter der.

Men hva?

Gule lykter? hvite lykter? 1000 metringer? Hella? Bosh?

Hva blir rett? Kom gjerne med bilder... Osteaktig
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: september 28, 2010, 15:30:01 pm »


hmm...
Loggført

vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #2 på: september 28, 2010, 22:43:18 pm »

Jeg kjører med 14 cm gule tåkelykter. På en 69modell vil jeg mene Bosch med krommet hus og ring og en knekk på glasset passer best. Finnes fler av dem for salg har jeg sett.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 01, 2010, 12:07:11 pm »

Mine er fine, hehe <3 De satt på bilen når jeg kjøpte den, fått mye skryt av de, kult at de er gule og har den lille "brystvorta" (!) men hva som er korrekt og ikke vet jeg ikke....  du ser de på profilbildet her ellers finner du masse bilder av de på bloggen min  Glad
.....men nå skal jeg komme med et super teit spørsmål, er det lov å kjøre med de på??
Loggført

Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 01, 2010, 12:15:39 pm »

Hvis du har tåkelys eller spredere på bilen så har du lov til å ha de på så lenge du ikke har på nærlyset. Du kan ha på park samtidig,men altså ikke nærlys og tåkelys samtidig (så sant det ikke er tåke da selvfølgelig)  Blunker Ps,spørsmålet var ikke teit det,sikkert mange som ikke vet det,det ser du jo hele tiden i trafikken.
Mine er fine, hehe <3 De satt på bilen når jeg kjøpte den, fått mye skryt av de, kult at de er gule og har den lille "brystvorta" (!) men hva som er korrekt og ikke vet jeg ikke....  du ser de på profilbildet her ellers finner du masse bilder av de på bloggen min  Glad
.....men nå skal jeg komme med et super teit spørsmål, er det lov å kjøre med de på??
« Siste redigering: oktober 01, 2010, 12:18:13 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 01, 2010, 13:03:17 pm »

Mine er fine, hehe <3 De satt på bilen når jeg kjøpte den, fått mye skryt av de, kult at de er gule og har den lille "brystvorta" (!) men hva som er korrekt og ikke vet jeg ikke....  du ser de på profilbildet her ellers finner du masse bilder av de på bloggen min  Glad
.....men nå skal jeg komme med et super teit spørsmål, er det lov å kjøre med de på??
Lurte på det samme selv... så takk for spørsmål og svaret som etterfulgte  Osteaktig

Der var det en blogg ja... likte den!
Loggført

Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 05, 2010, 10:36:27 am »

Så bra (at spørsmålet ikke var sååå teit og at jeg kan bruke de!) Takk for svar!  Glad
 Glad Glad

Hvis du har tåkelys eller spredere på bilen så har du lov til å ha de på så lenge du ikke har på nærlyset. Du kan ha på park samtidig,men altså ikke nærlys og tåkelys samtidig (så sant det ikke er tåke da selvfølgelig)  Blunker Ps,spørsmålet var ikke teit det,sikkert mange som ikke vet det,det ser du jo hele tiden i trafikken.
Mine er fine, hehe <3 De satt på bilen når jeg kjøpte den, fått mye skryt av de, kult at de er gule og har den lille "brystvorta" (!) men hva som er korrekt og ikke vet jeg ikke....  du ser de på profilbildet her ellers finner du masse bilder av de på bloggen min  Glad
.....men nå skal jeg komme med et super teit spørsmål, er det lov å kjøre med de på??
Loggført

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 21, 2010, 22:34:03 pm »

..mulig jeg har et dumt spørsmål.. Er det "noen" som bryr seg om at mine ekstralys ikke er koblet til? Det er vel ikke noe lov som sier at de må være tilkoblet?
Loggført

1972 Pickup
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 21, 2010, 22:38:30 pm »

..mulig jeg har et dumt spørsmål.. Er det "noen" som bryr seg om at mine ekstralys ikke er koblet til? Det er vel ikke noe lov som sier at de må være tilkoblet?

Alt montert lysutstyr skal virke. Har du deksler på lyktene trenger de ikke virke.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 21, 2010, 22:41:50 pm »

Det var noe dritt:) Må lage meg en ekstra bryter ila vinteren jeg da...og koble litt ledninger.
Takk for svar.
Loggført

1972 Pickup
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 21, 2010, 22:46:00 pm »

Det var noe dritt:) Må lage meg en ekstra bryter ila vinteren jeg da...og koble litt ledninger.
Takk for svar.

Ett slik sett forenkler innkjøp av utstyr:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Monteringssett-for-ekstralys/
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 21, 2010, 22:53:09 pm »

Jepp, der ser ut til å gjøre susen da har jeg en unskyldning til å ta meg en tur på Biltema i morgen etter jobben da jo:)
Tusen takk igjen.
Loggført

1972 Pickup
91jomoe
Juniormedlem
**
Innlegg: 86
Bosted: Andebu i Vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 21, 2010, 22:56:02 pm »

har orginale gule marshallspredere på vår jeg:) det er tøft
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!