april 19, 2024, 16:33:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vw 1600 forgasser versa 1600E  (Lest 4120 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: november 19, 2007, 17:14:07 pm »

Kan detaljert trenger man for å konvertere fra forgassere til innspurt på 73 type 3?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: november 19, 2007, 17:18:35 pm »

Jeg vil tro, uten at jeg er ekspert på dette. At du må ha hele innsugs delen fra topper til og med luft filter. Samt hjernen og dertil tilhørende ledninger.

Mener også å huske at det er en del forskjeller på vakum slanger.

Men systemet funker. Hadde det på min gamle Notch.
Loggført
monarchen
Gjest
« Svar #2 på: november 19, 2007, 20:08:04 pm »

Sikkert el bensin pumpe,regulator, en del releer og veeeldig kjekt med komplett koblings skjema......
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: november 22, 2007, 07:50:06 am »

Returledning for bensinen til tanken og annen fordeler må du ha i tillegg til det som nevnes av de andre. Dessuten sitter vel bensinpumpen i tanken selv på disse gamle innsprøytningsmotorene, eller hva?

Deletilgangen er vel nokså grei (ihvertfall i de landene hvor innsprøytning ble levert som std, som f eks USA...), men spjellhus og slike deler er kanskje vanskelig å finne i god stand? Dersom du vurderer å bruke en moderne programmerbar sprut stiller det seg selvfølgelig annerledes, og da finner du vel en del her og på tuju, dersom du leter.
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: november 22, 2007, 16:07:10 pm »

Har rør og plenum til TLE. Ett billig alternativ hadde vært å ta ledningsnett, og alle komponenter f.eks ifra Opel 2.2i eller 2.0E.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 29, 2007, 16:36:42 pm »

Har kikket litt i utlandet .en dude som har en komplett TLE sett ligganes ..inneholder:

I have a complete system, ecu, wiring harness, injectors, etc, everything you need, for 350 plus shipping off a 69 fastback. i do not know if the wiring is good, but i do know the components tested good.

no dist. but if you need them, i'll throw in a set of trigger contacts.


er det en fordel eller ulempe å konvertere fra forgassere til innsprut? hva er deres meninger. Prismessig er det vel ok .men passer dette fra 69 på 73mod? Og hva kan mine forgassere med tilhørende deler være verdt ?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: november 29, 2007, 17:06:20 pm »

Jeg ville beholdt forgasserne. My lettere å vedlikeholde, og mer driftsikkert. Tro meg, jeg har hatt flere type3 med injection.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!