april 29, 2024, 13:43:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ekstra varme i Bobla  (Lest 1155 ganger)
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« på: oktober 06, 2010, 19:14:20 pm »

Hei!
Jeg har tenkt til å skaffe meg et varmeanlegg til bobla så det ikke blir så kaldt i vinter. Har noen noen tips? Hva er billigst og enklest å montere?
Er det noen som har erfaring med å bare kjøre rundt med varmen fra varmepottene ? Hvordan har det fungert med dugg og hvor "varmt" blir det egentlig?  Rekker tunge

Takker for alle svar

Mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 06, 2010, 19:31:22 pm »

Hvis varmepottene er i god stand, og det ikke lekker ut luft underveis (fra kjølevifta og frem til frontruta), blir det godt og varmt i bilen. Kjør alltid med ene ventilasjonsruta på gløtt - da kommer varmlufta lettere inn i kupeen, og du får luftsirkulasjon.

Dugg forhindres best ved å holde bilen tørr innvendig.

Det skal sies at jeg hadde det godt og kaldt i Bobla ifjor jul, men da var det 25 kuldegrader oppetter Gudbrandsdalen, og jeg er usikker på hvor tette varmekanalene på min bil fortsatt er (de har aldri blitt bytta, og bilen er over 40 år gammel).

Skal du ha ekstravarme som det blir noe skikkelig futt på, er nok en bensinvarmer tingen.
Loggført
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 06, 2010, 19:36:50 pm »

hei kjørd i heile fjol vinter me ei 1960 bobble, å da va de temp ned i -27 grader. kanj itj sei at de va derekte varmt di dagan de va så kalt. men sån 10-15 minus går de relativt gret på længer kjøre tura. men du har jo ei nyar bobbel ,å e lit u sekker på varmen i dæm men rækne me de e my ber ves alt verke som de ska. hus på å sætt opp siruta på gløtt så kjæm de meir varme inn i kupen, åså fjærne du lettar døggen på ruta.
men du kanj jo monter bensinvarmer i biln da, å da e de itj kalt længer iværtfall. får kjøpt brukt hen på forume, koste ca 400-800 etter type å tilstan.
Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: oktober 06, 2010, 20:56:32 pm »

Kjører med bare varme fra pottene jeg,å syntes det holder i massevis,men som nevnt over har jeg trekantvindu litt på gløtt Glad
Litt dugg må man vel regne med Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!