april 29, 2024, 19:36:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: div spm om å senke splittbuss :)  (Lest 9928 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #60 på: oktober 19, 2010, 20:32:06 pm »

http://steeringboxscrapers.net/
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #61 på: oktober 19, 2010, 20:59:44 pm »

Ingen i den tråden der vet hvorfor welded er bedre å kjøre med.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #62 på: oktober 20, 2010, 08:03:45 am »

Du skal senke splittbus, så du kan se bort i fra erfaringer fra Bay.

Morsom kommentar...? TT senket sin første splitbuss i 1991, og fikk den t.o.m godkjent 15cm lavere i vognkortet.
Bøtter av erfaring der i gården på alle slags forstillingstyper.
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #63 på: oktober 20, 2010, 09:43:13 am »

Du skal senke splittbus, så du kan se bort i fra erfaringer fra Bay.

Morsom kommentar...? TT senket sin første splitbuss i 1991, og fikk den t.o.m godkjent 15cm lavere i vognkortet.
Bøtter av erfaring der i gården på alle slags forstillingstyper.

Rolig nå, det jeg skriver er at erfaringer fra å kjøre en senket bay ikke kan overføres til hvordan en splittbus oppfører seg.
Det går ikke på hva TT kan eller ikke, men han var en av de jeg spurte da jeg senket min i 95.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #64 på: oktober 20, 2010, 09:45:58 am »

Har vel vært litt diskusjon om hvor solide disse "weldede" faktisk er, så sørg for at du handler hos noen som kan det de holder på med...

ser ut som det blir kieft en klok eller direkte fra creative engineering jeg handler.


skal lese litt på det forumet ser jeg Glad

Ingen i den tråden der vet hvorfor welded er bedre å kjøre med.

det kan være så, men det virker som at det er enighet om at welded gir bedre forstillingsgeometri. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #65 på: november 12, 2010, 11:58:50 am »

akkurat nå er spørsmålet om jeg skal ha 4" eller 2" smalere forstilling. det viktigste for meg er at hjula ser ut som de står like dypt i skjermene foran som bak, samt at jeg vil unngå subbing ved fullt rattutslag feks.

noen som har noen tanker om det?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #66 på: november 12, 2010, 12:03:52 pm »

denne har 2" og originalhjul. synes det ser bra ut jeg?

Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #67 på: november 12, 2010, 12:30:38 pm »

Et lite spørsmål: Hva er ET/innpress på originale 5x15 felger til Type 2 splitt?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #68 på: november 13, 2010, 19:15:35 pm »

hvordan er det med tanke på subbing om man ikke korter inn forstilling og kjører med 165/50-15 dekk på originale felger tro?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!