april 29, 2024, 18:45:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boble knuses i Trondheim - er det greit?  (Lest 51519 ganger)
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #120 på: oktober 19, 2010, 15:43:40 pm »

Gi faan i kunsten sier nå bare je å redd den stakkers bilen.

Nå må jeg bare helle litt bensin på bålet.. bare bittelitt... bensin...hehe! Hvis det er så viktig å redde gamle bobler fra 'kunsten', så ødelegger man dem heller ikke ved å sladde rundt og take med dem? (nå skal du riktignok fikse den, så kudos til deg for det)

Sitat fra: Anders Røsåsen
På tur ned igjen morret jeg og tmbryhn oss med sladding på grussveien



Hva med å lage utstilling av denne? Da kan du også bli med i den eksklusive kunstnerklubben  Gliser




Nå skal det først å fremst sies at je itte akkurat er veeedlig hard på gassen til å være 18 åring, OG dette var jo itte akkurat meiningen heller da. Så syns dette er litt for dumt å trekke inn i denna saken.
Den bobla mi som je taka med er det vel flere som syns hadde vert for dårlig til å fikses opp igjen. Men slik je tenker er den blitt litt spesielt for meg. Rett og slett blitt for glad i dunken til at den kan hugges. Også er den rustfri i kanaler innerskjermer og støtfangerfester og ramme noe som gjør den til et bedre utgangspunkt for videre restaurering en mange andre prosjekter som det blir bytta både kanaler og støtfangerfester på.

Detta handler vel først å fremst om kunstner faan, som tar en helt super boble med vilje og knuser for morro skyld.
Vi ekte entusiaster blir forbanna og irritert over å se en bil som denne stå og lide slik bare for morro skyld, spesielt en så flott en. Så klart må det hugges noen for å skaffe deler og lignende til andre og det har je ingenting i mot. Blir litt værre med slik som han her som tar en super bil og knuser.
Syns det rett og slett er helt høl i huet!!!! noe je sikkert har fått vist snart.
Og bare så det skal sies je liker alt som det står vw på av den luftkjølte typen og hadde syns et var like trist og blitt like irritert over å se en splitt, oval 50 taller eller 60 taller stå der 1302`n står i dag.

Anders
« Siste redigering: oktober 19, 2010, 15:48:37 pm av Anders Røsåsen » Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #121 på: oktober 19, 2010, 16:19:03 pm »

Som en "vís" mann fra vest så treffende sa det; "GET OVER IT!!!"
Loggført
mats thorsen
Juniormedlem
**
Innlegg: 82
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #122 på: oktober 19, 2010, 17:01:39 pm »

Som en "vís" mann fra vest så treffende sa det; "GET OVER IT!!!"

Word!

Entusiast eller ikke, spiller ingen rolle i denne sammenhengen. Skal han knuse en bil fra 60-70 tallet er det vel ingen bil i verden det finnes fler igjen av enn akkurat denne. Når det i tilegg bare er en 02 ser jeg ikke noe problem i det hele tatt, hadde ikke brukt den som fyllmasse i gården engang.

Blir for teit å skulle "redde" å ta vare på alt mulig skrot.
Loggført

If you run your fingers over my bug, i will run my bug over your fingers!

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #123 på: oktober 19, 2010, 17:30:25 pm »

Jeg lurer på hva som var galt med bilen jeg? Den ser jo ut som den var i ganske bra stand.

Var sikkert flatt batteri eller noe kluss med fordeleren på den 1302'en..
Eller alternativt var det ingenting galt, og "kunstneren" bare sier det, sånn at han skal slippe å forklare seg.
Så jo blank og fin ut i lakken.. til og med hjulene var jo rustfri.

Det var dette jeg reagerte på også, når kunsteren selv sier at den på ingen måte var kjørbar og "dead on arrival". Kan jo skjønne det hvis den egentlig er opprusta men at noen har sprøyta på et lag med lakk så den skal se grei ut. Hvis motor er havarert og girbox er dårlig, styringa har mye slakke og bremsene er dårlige så er det jo lett å fikse. Skulle det jo vise seg at bilen er rusta opp både i bunn og kaross så faller jo hele eksperimentet sammen, da en opprusta bil ikke kan sies å være represantivt for hvordan en ikke opprusta en kolliderer.
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #124 på: oktober 19, 2010, 22:38:24 pm »

Som en "vís" mann fra vest så treffende sa det; "GET OVER IT!!!"

Word!

Entusiast eller ikke, spiller ingen rolle i denne sammenhengen. Skal han knuse en bil fra 60-70 tallet er det vel ingen bil i verden det finnes fler igjen av enn akkurat denne. Når det i tilegg bare er en 02 ser jeg ikke noe problem i det hele tatt, hadde ikke brukt den som fyllmasse i gården engang.

Blir for teit å skulle "redde" å ta vare på alt mulig skrot.

Faktisk så er jo bobla langt nede på lista over den mest produserte bilen i verden....Har du sjekka volvo og ford? Både europeisk og amerikansk.
Enda mindre er bobla den bilen det faktisk er igjen mange av i forhold til hva som ble laget.
Spesielt 02 og 03 da disse som vi alle kjenner til ble brukt i bilcross.

Og om du virkelig synes denne bilen ser ut som en haug med "skrot" birde du virkelig bestille time hos optiker...
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #125 på: oktober 20, 2010, 07:12:13 am »

Som en "vís" mann fra vest så treffende sa det; "GET OVER IT!!!"

Word!

Entusiast eller ikke, spiller ingen rolle i denne sammenhengen. Skal han knuse en bil fra 60-70 tallet er det vel ingen bil i verden det finnes fler igjen av enn akkurat denne. Når det i tilegg bare er en 02 ser jeg ikke noe problem i det hele tatt, hadde ikke brukt den som fyllmasse i gården engang.

Blir for teit å skulle "redde" å ta vare på alt mulig skrot.

Faktisk så er jo bobla langt nede på lista over den mest produserte bilen i verden....Har du sjekka volvo og ford? Både europeisk og amerikansk.
Enda mindre er bobla den bilen det faktisk er igjen mange av i forhold til hva som ble laget.
Spesielt 02 og 03 da disse som vi alle kjenner til ble brukt i bilcross.

Og om du virkelig synes denne bilen ser ut som en haug med "skrot" birde du virkelig bestille time hos optiker...
Synes faktisk det er skremmende å se slike holdninger i vw miljøet! Hører ingensteds hjemme! Men greit nok, alle har vi ytringsfrihet!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #126 på: oktober 20, 2010, 07:41:40 am »

Synes faktisk det er skremmende å se slike holdninger i vw miljøet! Hører ingensteds hjemme! Men greit nok, alle har vi ytringsfrihet!

Enig med deg, Rikard. Syntes det er patetisk å lage "kunst" ut av noe sånt. Bobla er dessverre veldig utsatt for sånne stunt som dette, sikkert fordi alle kjenner til den og fordi den er så vakker. "Bare" en 1302, vel, den holdningen er vel grunnen til at det tynnes veldig ut i rekkene av disse. Kun produsert i 2 år, så det er ikke SÅ mange av de. Men nå er det engang slik at det er eieren av bilen som gjør som han ønsker med den, og i dette tilfellet så ville han knuse den. Jeg veit ihvertfall at jeg ikke har tenkt å ofre dette "kunstverket" en tanke, ikke verdt det. Hvis alle bare overser det så blir det en flopp. Håper "kunstneren" flopper i lang tid framover. Kanskje 1302'n velter over han eller noe - The revenge of the SuperBeetle....det er et kunstverk jeg hadde betalt for å se!! Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #127 på: oktober 20, 2010, 07:42:47 am »

På spørsmålet om det er greit: Dette har jeg ikke noe problem med, dette her er som å drive med livredning eller Uhjelp - man klarer bare ikke redde alle.

Tenk på alle som har blitt rallybiler, roadstere ++
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #128 på: oktober 20, 2010, 07:46:46 am »

Har selv aldri hatt noe spesiellt forhold til 1302. Har hatt en rimelig strøken som jeg kjøpte for 2 lapper og bytta inn på skroten det året vi fikk 6 lapper igjen. I dag hadde jeg fått 15-20 for samme bilen, helt sikkert.

Mobbing av 02 er jeg ikke med på, kunne like gjerne vært en 1300 eller 1200 som ble pressa.

Uansett er jeg er tilhenger av at man gjør hva man vil med sin egen bil, hvis noen vil knuse bilen sin så kjør på.
Loggført

1961 T1 - Custom
stigf
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #129 på: oktober 20, 2010, 08:33:01 am »

Trådstarter kommer innom med en liten notis: Jeg oppdaget utstillingen tilfeldig i Trondheim, og jeg har ikke noe med utstillingen eller kunstneren å gjøre. Jeg reagerte på knusingen fordi jeg er aktiv i bevaringsmiljøet innenfor jernbane, og jeg har opplevd mange ganger at bevaringsobjekter skrotes plutselig. Jernbaneentusiaster har ved en rekke anledninger kjøpt(og betalt, ofte med private penger) verneverdig jernbanemateriell fra skraphandlere, ofte fra Ring Teigen på det vi kaller "Hoggsund". Særlig hos privatbanene har vi møtt stor motstand, men også i mer velorganiserte miljøer. Dette skjedde særlig i pionerdagene for førti år siden, under en gryende oppmerksomhet om kulturminnevern. For meg gjør det vondt å se verneverdig materiell skrotes, like vondt som når jeg ser materiell forfaller og/eller usettes for hærverk under dårlige bevaringsforhold. Min melding må ses på som et nødrop til dere bilentuasiaster, men tråden her bekrefter en anelse jeg har hatt, nemlig at bevaring av biler og tog har en del forskjeller, blant annet knyttet til representativitet/antall og organisering av bevaringsmiljøet. Hvis bilen som nå knuses ikke er bevaringsverdig, og det kan bekreftes, er tråden overflødig. Forhåpentligvis har jeg i det minste gitt en påminnelse om at bevaringsarbeid må skje systematisk.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #130 på: oktober 20, 2010, 09:54:24 am »

Som i krig så i veteranmiljøet - alle kan ikkje reddast.

Det er like greit å jobbe det inn i sjela med ein gang. Om ein skal skrike over seg kvar gang nokon vel å skrote ein veteran, kan ein bli ganske sår i halsen..

Pick your battles.

I reint "forskningsøyemed" kunne eg tenkt meg at det blei tatt eit bilde i timen - og så satt sammen til ein presentasjon for å vise kva som skjer NÅR du krasjar i ei gammal boble. DÅ hadde vi snakka ekte brukskunst.

Men ut over det brukar eg meir kaloriar på å fundere på om eg skal søke opp TomRosa på skattelistene enn å ergre meg over at ei boble får tyn i Trondheim.. 
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #131 på: oktober 20, 2010, 09:58:45 am »

 Gliser

Som i krig så i veteranmiljøet - alle kan ikkje reddast.

Det er like greit å jobbe det inn i sjela med ein gang. Om ein skal skrike over seg kvar gang nokon vel å skrote ein veteran, kan ein bli ganske sår i halsen..

Pick your battles.

I reint "forskningsøyemed" kunne eg tenkt meg at det blei tatt eit bilde i timen - og så satt sammen til ein presentasjon for å vise kva som skjer NÅR du krasjar i ei gammal boble. DÅ hadde vi snakka ekte brukskunst.

Men ut over det brukar eg meir kaloriar på å fundere på om eg skal søke opp TomRosa på skattelistene enn å ergre meg over at ei boble får tyn i Trondheim.. 
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #132 på: oktober 20, 2010, 10:45:00 am »

7 mm i timen.... hvem har tid til slikt da....

Her er fastfood-versjonen   (NB - sterke scener)


Tistlo prosjekt?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

damiende
Juniormedlem
**
Innlegg: 90
Bosted:


Vis profil WWW

« Svar #133 på: oktober 20, 2010, 11:17:16 am »

Her grines det over ei Boble. Gråt dere da fylkesmannen skrotet folkevognene til Per Amund Rustad?
Loggført

Transport Historisk Galleri viser et utvalg postkort og kvitteringer fra heile Norge. Målet er visa eit breidt spekter av korleis ting har forandret seg igjennom tidene.

http://www.transporthistorie.com
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #134 på: oktober 20, 2010, 11:47:11 am »

Her grines det over ei Boble. Gråt dere da fylkesmannen skrotet folkevognene til Per Amund Rustad?

Nei, fordi han ville jo pokker i selge, så de var det umulig å redde, og det var vell de færreste av dem som var noe å ha, i motsetning til denne Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #135 på: oktober 20, 2010, 11:47:33 am »

Her grines det over ei Boble. Gråt dere da fylkesmannen skrotet folkevognene til Per Amund Rustad?
Ja!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #136 på: oktober 20, 2010, 13:12:26 pm »

 Gliser Gliser x2


Gliser

Som i krig så i veteranmiljøet - alle kan ikkje reddast.

Det er like greit å jobbe det inn i sjela med ein gang. Om ein skal skrike over seg kvar gang nokon vel å skrote ein veteran, kan ein bli ganske sår i halsen..

Pick your battles.

I reint "forskningsøyemed" kunne eg tenkt meg at det blei tatt eit bilde i timen - og så satt sammen til ein presentasjon for å vise kva som skjer NÅR du krasjar i ei gammal boble. DÅ hadde vi snakka ekte brukskunst.

Men ut over det brukar eg meir kaloriar på å fundere på om eg skal søke opp TomRosa på skattelistene enn å ergre meg over at ei boble får tyn i Trondheim.. 
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #137 på: oktober 20, 2010, 16:26:12 pm »

Her grines det over ei Boble. Gråt dere da fylkesmannen skrotet folkevognene til Per Amund Rustad?

Nei, gråter ikke over skrot og rust!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #138 på: oktober 20, 2010, 16:43:53 pm »

Her grines det over ei Boble. Gråt dere da fylkesmannen skrotet folkevognene til Per Amund Rustad?

Nei, gråter ikke over skrot og rust!

ingen nyheit, jon Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #139 på: oktober 20, 2010, 17:50:06 pm »

Det jeg synes er trist med denne tråden er at holdningen mitt er bedre enn ditt kommer frem.  Har du en 02 har du noe verdiløst drit som bør vrakes. Driver ikke alle her med vw ?
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #140 på: oktober 20, 2010, 20:56:51 pm »

så lenge det er en veteran bil så er det en skam å vrake den bare for å kalle det kunst, spessielt når det er snakk om vw, uannsett års modell.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #141 på: oktober 20, 2010, 21:00:40 pm »

så lenge det er en veteran bil så er det en skam å vrake den bare for å kalle det kunst, spessielt når det er snakk om vw, uannsett års modell.
ja for all del, ALT bør jo spares på.. selv den fiestan til bestemor?  Gliser Men kunsteren har jo sagt tidligere i denne tråden at resten av bilen kan doneres til noen som vil bygge den opp igjen. så da bør vel dere som hyler høyest her ta utfordringen? Blunker eller er det bare tomme ord?  Gliser
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #142 på: oktober 20, 2010, 21:41:46 pm »

Er det ikke lov med tomme ord på et diskusjonsforum...?
Jeg hadde satt pris på at man la sjøkabel i stedet for monster master...  betyr det at jeg må ro båten med kabel snella?
Loggført

Speed is no substitute for direction
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #143 på: oktober 20, 2010, 21:52:25 pm »

Er det ikke lov med tomme ord på et diskusjonsforum...?
Jeg hadde satt pris på at man la sjøkabel i stedet for monster master...  betyr det at jeg må ro båten med kabel snella?
selvsagt Blunker men jeg hadde tatt av hatten for den som hadde tatt utfordringen Blunker jeg styrer glatt unna  Osteaktig
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #144 på: oktober 20, 2010, 22:11:56 pm »

Skal denne på vegen att so må jo bunnplata skiftast og fronten antakligvis frå b-stolpen og fram, då står du att med i beste fall bakenden av karosseriet som er orginalt frå bilen.. mao eit prosjekt som er heilt bortkasta. med mindre ein vil Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
damiende
Juniormedlem
**
Innlegg: 90
Bosted:


Vis profil WWW

« Svar #145 på: oktober 21, 2010, 11:33:26 am »

Kunst er subjektivt. Hadde folket her inne vert lika sur om det var ein veldig sjelden Bmw eller Chevrolet? 

Mi meining er at veteranbilar eller andre bilar for den del. Ikkje bør knusast, utan at alle brukbare deler er plukka av. Derfor var det tragisk at Per Amund sine biler blei knust. Dei kunne nemlig gitt mykje deler om ikkje anna. Men det er klart at viss ein er ein egoistisk vw fan så var det kanskje ikkje allverdens med wv som var noko og samla på....
Men viss ein evner og sjå at det finns andre bilar som etterkvart begynne og bli sjeldne då ser ein kor tragisk det er. 
For i den store historie samanhengen har ein Toyota Corolla frå 1980 krav på like mykje respekt som ei folkevogn. Begge er nemleg ein del av historien.
Loggført

Transport Historisk Galleri viser et utvalg postkort og kvitteringer fra heile Norge. Målet er visa eit breidt spekter av korleis ting har forandret seg igjennom tidene.

http://www.transporthistorie.com
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #146 på: oktober 21, 2010, 11:51:27 am »

Kan ikke kunsterene egentlig bare slutte å knuse ting?
Enten det er VW eller Toyota...
Kunst burde være mer fokusert på å skape ting, ikke bare skape følelser ved å knuse ting.
Jeg liker bedre følelsen jeg får av å se noe bli skapt enn den jeg får når jeg ser noe bli knust...
Noen har vel bare et behov for oppmerksomhet enten den er negativ eller positiv.
Det er vel kanskje bare enklere å gjøre noe som gir negativ oppmerksomhet enn å være kreativ nok til å skape noe og få oppmerksomhet av den grunn.....
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #147 på: oktober 21, 2010, 12:22:32 pm »

Kunst burde være mer fokusert på å skape ting, ikke bare skape følelser ved å knuse ting.

Hør hør!! Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #148 på: oktober 21, 2010, 12:30:32 pm »

Men hvordan se rtbilen ut nå?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #149 på: oktober 21, 2010, 18:45:04 pm »

Kunst er subjektivt. Hadde folket her inne vert lika sur om det var ein veldig sjelden Bmw eller Chevrolet? 

Mi meining er at veteranbilar eller andre bilar for den del. Ikkje bør knusast, utan at alle brukbare deler er plukka av. Derfor var det tragisk at Per Amund sine biler blei knust. Dei kunne nemlig gitt mykje deler om ikkje anna. Men det er klart at viss ein er ein egoistisk vw fan så var det kanskje ikkje allverdens med wv som var noko og samla på....
Men viss ein evner og sjå at det finns andre bilar som etterkvart begynne og bli sjeldne då ser ein kor tragisk det er. 
For i den store historie samanhengen har ein Toyota Corolla frå 1980 krav på like mykje respekt som ei folkevogn. Begge er nemleg ein del av historien.
jeg syns det hadde vært like jævelig om det hadde vært en gammel bmw, chevrolet, mazda , toyota , opel, hillman, ford osv. jeg elsker alllllle gamle biler Gliser
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!