juni 12, 2024, 21:17:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser kit til Type 3  (Lest 1455 ganger)
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« på: oktober 15, 2010, 20:44:38 pm »

Er ute etter ett Forgasser Kit som passer under Type 3 motorlokket.
Dette blir en 1776ccm, W110 kam, porta orginal topper, Bugpack motvektsveiv, letta svinghjul, Tri mil over the top/quietpack eksosanlegg++

Dermed har jeg sett på disse settene:

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-47-7341  Dual 40 HPMX
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-47-7342  Dual 44 HPMX
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=497 Dual 40 og 44 IDF

Hva mener dere er de beste av disse?
Jeg har lest om mange som har plagdes med Empi HPMX settene.
Hvordan er Weber IDF (hvor er de produsert)?
« Siste redigering: oktober 15, 2010, 20:48:37 pm av ultimatevw » Loggført

68 VW 1600TL
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 15, 2010, 21:52:50 pm »

Vis idf'ene er "usa produsert" så er hpmx nesten bedre.
Kvaliteten på hpmx er ikke så utrolig og du må gå over alt på dem for å få det til å funke.
Men vis alt er på stell så er resultatet nesten helt likt med gode idf.
40mm holder fint og blir mer brukervennlig.
Tror cb sine er fra usa, men send en mail og spør. Blunker
Loggført

ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 17, 2010, 11:50:18 am »

Jeg skal sende CB ett spørsmål om det Glad
Noen flere erfaringer?
Loggført

68 VW 1600TL
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 20, 2010, 21:09:28 pm »

IDF ene er produsert i Spania, mens resten (stag etc) er lagd i USA.
Loggført

68 VW 1600TL
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 22, 2010, 16:57:53 pm »

laget en 1835 med fine topper 110 kam denne satt jeg på 40 mm webere men pga av lave insugg på efekten på bare 69 hk på rulla
jeg skal sjekke denne motoren i vinter for å evt finne noe annet galt skal også bremse den med vanlig insugg
men jeg tror jeg må bruke vanlige insugg for å få bra efekt

Andersen Racing
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 23, 2010, 07:32:00 am »

laget en 1835 med fine topper 110 kam denne satt jeg på 40 mm webere men pga av lave insugg på efekten på bare 69 hk på rulla
jeg skal sjekke denne motoren i vinter for å evt finne noe annet galt skal også bremse den med vanlig insugg
men jeg tror jeg må bruke vanlige insugg for å få bra efekt

Andersen Racing

Interessant å høre hvordan forskjellen er i effekt ved henholdsvis korte og lange innsug... Håper du deler med oss det du finner Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 23, 2010, 11:05:19 am »

laget en 1835 med fine topper 110 kam denne satt jeg på 40 mm webere men pga av lave insugg på efekten på bare 69 hk på rulla
jeg skal sjekke denne motoren i vinter for å evt finne noe annet galt skal også bremse den med vanlig insugg
men jeg tror jeg må bruke vanlige insugg for å få bra efekt

Andersen Racing

Her er det nok andre ting som er galt. Kjører med en helt moderat 1915 i en Buggy, og der er det så trangt under att jeg måtte bruke de korte innsugene, og fikk 106 hk på hjula. Har også tatt denne motoren i bobla et par ganger, og da med lange innsug, men går ikke noe bedre for det.
Loggført
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 23, 2010, 12:28:51 pm »

Må ha korte innsug i Type3.  Har man Type 3 skal man ha på motorluka Gliser
Loggført

68 VW 1600TL
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!