Lakk-Hjelp

(1/12) > >>

Tistlo:
Etter å ha brukt Würth Høg Glans - Svartmaling på boks, har eg oppdaga att den malingen ikkje duger!!!
Eg er ute etter tips om Skikkelig svartmaling med glans som eg kan bruka på sprøyta.

Eg har alltid trudd att Würth var kvalitet, men neidå. For etter att eg sandblåste alle pedal-delane, lakka eg dei med Würth Ruststopp Grunning, og den virker veldig bra! MEN når eg skal lakka med wurth svart maling, då går alt sjeis. For etter att eg har lakka minst 5 strøk, tåler malingen inenting, likavel.
Du kan jo bokstavlig talt skrapa vekk malingen med fingeren. Eg måtte lakka opp igjenn pedlane 2 gonger i løpet av monteringen, for når eg skulle slå inn diverse plugger i pedalane datt malingen av og avslørte den røude grunningen under.

Så det eg vil fram til er om nokon har nokon som helst malingstypar for allround arbeid på boblo, som de vil anbefala for meg.

.LP:
Tillsatt herder/aktivator?

Sjekk om lakken din krever noe slikt.

Jeg har kjøpt en dupont-lakk + aktivator som jeg skal bruke i sprøyte på forskjemene mine (bare tempen kommer litt opp i garasjen)

.LP

-Marius-:
Du fikk vel noen tips om dette for en stund tilbake... Tror ikke du skal ta produktene for dette:)

Tistlo:
Eg har rekna ut att det er svart-lakken som ikkje tåler grunning, så eg har gått til innkjøp av 3 nye typer grunning-på-boks.

Men som sagt, så vil eg gå over til sprøyte maling og vil veta om folk veit om nokon typar som er bra..

-Marius-:
Det beste er jo og gjøre dette skikkelig. Det høres ut som det er det du er på vei til og gjøre. Men da bør du ha vekk det 1-k grunninga du har holdt på med. Du bør ikke blande spray lakk med 2k lakk. Men først av allt, du sparer ganske mye jobb vis du begynner og følge noen av rådene som blir gitt:) Jag sa til deg at den grunningen ikke bør overlakkeres. sandblås det eller bruk malingsfjærner, bare få det vekk vis du skal bruke 2k. 2k lakk sitter jo også mye bedre, det er også mere slitesterkt!

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side